Σάββατο 28 Γενάρη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Εικαστικές αχτίδες

Σημαντικές εκθέσεις εγκαινιάζονται αυτές τις μέρες, σε πολλές αίθουσες τέχνης της Αθήνας. Αρχή, από την γκαλερί "Νέες Μορφές" (Βαλαωρίτου 9), όπου στις 31 Γενάρη εγκαινιάζεται έκθεση έργων ζωγραφικής του Γιάννη Βαλαβανίδη.Σε μία "εκ βαθέων" συζήτηση με την Μ. Χριστοφόγλου - δημοσιεύεται αντί προλόγου στον κατάλογο της έκθεσης - ο καλλιτέχνης απαντά "Είμαι ζωγράφος. Το "κάνω ζωγραφική" σημαίνει επάγγελμα: ότι εκθέτεις και πουλάς με τρόπο που ορίζουν κάποιοι άλλοι. Ενώ το να είσαι ζωγράφος, σημαίνει ότι ξεκαθαρίζεις τις σχέσεις σου με τον πολιτισμό και τη δική σου στάση απέναντι στη ζωγραφική. (...) Με απωθεί η επιδεικτική δεξιοτεχνία, η εύκολη καλλιγραφία που, στις μέρες μας, αντιπροσωπεύει τη μικροαστική αντίληψη για το ταλέντο. Παρ' όλο που καμιά φορά ζηλεύω την ευχέρεια και την ταχύτητα, μου είναι αδύνατο να δεχτώ τη μικροαστική ιδεολογία που ταυτίζει αυτές τις ιδιότητες με την ποιότητα και το ταλέντο. (...) Οι λείες και απαστράπτουσες επιφάνειες δε μου είναι οικείες, ούτε ταιριάζουν με το θέμα και τη ζωγραφική μου. Η αδρότητα είναι φυσική συνέπεια της επεξεργασίας, αλλά και αισθητική επιλογή. (...) Η καθαρότητα έχει σημασία. Τώρα θα μου πεις ότι αυτό ακούγεται κάπως ηθικό, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι. Εννοώ μία καθαρότητα χωρίς τεχνάσματα και υποκρισίες, καλλιτεχνική και ανθρώπινη. Για μένα, αυτό σημαίνει να βλέπεις καθαρά και με ειλικρίνεια το θέμα που σε ενδιαφέρει, καθώς και τις σκέψεις και τα συναισθήματα που σου προκαλεί, για να τα αποδώσεις ζωγραφικά με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, μέσα από το υλικό και τη γραφή, χωρίς ωραιοποιήσεις και συμβιβασμούς".

  • Στην αίθουσα τέχνης "Κρεωνίδης" (Κανάρη 24), από τις 2 Φλεβάρη παρουσιάζονται έργα ζωγραφικής της Ηώς Αγγελή.Η καλλιτέχνης παρουσιάζει μια πορεία παρατήρησης ενός αρχετυπικού κατ' αρχήν τοπίου, που καθώς εξελίσσεται περνάει από τον οικισμό στη σύγχρονη πόλη. Ο άνθρωπος, ως ζωγραφική εικόνα απουσιάζει, αλλά υποκαθίσταται από το βλέμμα του θεατή που παρακολουθεί τη γέννηση της πόλης μέσα από το μάτι του φακού του παρατηρητηρίου. Ο χρόνος του τοπίου, είναι ένα συνεχές παρόν που περιέχει συνάμα το παρελθόν και το μέλλον. Η ανθρώπινη συνείδηση σε αντίθεση με την ανθρώπινη φιγούρα, είναι παρούσα και διαρκής. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 22 Φλεβάρη.
  • Μία σειρά συνθέσεων μνημειακής υπόστασης, έργα του Γιώργου Χουλιαρά,φιλοξενούνται από τις 6 Φλεβάρη στην αίθουσα τέχνης "Αστρολάβος - Δεξαμενή" (Ξανθίππου 11). Παρουσιάζονται έργα από σίδηρο, χαλκό, μπρούτζο και ατσάλι. Επίσης, φιγούρες δουλεμένες σε μάρμαρο με έντονα αφαιρετική διάθεση, οι οποίες οδηγούν συνειρμικά σ' έναν έντονο γλυπτικό πρωτογονισμό παρά την απόλυτη προσωπική εκφραστική γλώσσα. Την ίδια μέρα και στον ίδιο χώρο, εγκαινιάζεται έκθεση έργων ζωγραφικής της Ελ. Λαγκάνσκι η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Φλεβάρη. Επίσης, στην αίθουσα τέχνης "Αστρολάβος" στον Πειραιά (Ανδρούτσου 140), φιλοξενείται μέχρι τις 11 του μήνα, έκθεση έργων ζωγραφικής της Κέλλυς Μενδρινού.Η έκθεσή της περιλαμβάνει ελληνικά τοπία και εικόνες από το Παρίσι όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία έξι χρόνια.
  • Ιστορίες υπέρχρονες του παραμυθιού, πρόσωπα σπουδαία και παράξενα από τη μυθολογία του Κόντογλου και όψεις της πόλης. Αυτό είναι το θεματολόγιο της νέας δουλιάς του Γιώργου Κόρδη,που αφιερώνεται στο μεγάλο "μαφιστορα" της ελληνικής ζωγραφικής Φ. Κόντογλου για τα 30 χρόνια από το θάνατό του. Τίτλος της έκθεσης - που εγκαινιάζεται στις 6 Φλεβάρη στην αίθουσα τέχνης "Αέναον" (Αντερσεν 18 - Κατεχάκη), "Ενώπια παμφανοώντα".Οπως αναφέρει ο ίδιος ο ζωγράφος: "Ακολουθώντας τη Βυζαντινή ζωγραφική παράδοση, αντιμετωπίζω τη μορφή ως σχέση και όχι ως αυθύπαρκτο αντικειμενικό γεγονός. Με την υπέρβαση του βάθους και την εκφαντορική λειτουργία του χρώματος, πρόσωπα και γεγονότα εγκαταλείπουν την παθητική αδράνεια, μεθίστανται στο χώρο του θεατή και υπάρχουν σε σχέση με αυτόν". Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Φλεβάρη.
  • Τέλος, σε συνεργασία με το "Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα", εγκαινιάζεται στα "Οινοπνεύματα" (Ηρακλείου 7) στις 31 Γενάρη, έκθεση γλυπτικής της Ρ. Ινγκαντόριτ.Τίτλος της έκθεσης "Αντανακλάσεις".Στο "Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα" (Αρματολών και Κλεφτών 48) φιλοξενείται η τελευταία δουλιά του Τάσου Χριστάκη.Ο Τ. Χριστάκης, χρησιμοποιεί το ξύλο σαν υλικό, είτε αυτούσιο για τη γλυπτική του, είτε σε μορφή χαρτιού για τη ζωγραφική του. Η έκθεσή του θα διαρκέσει μέχρι τις 4 Μάρτη.

Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ