Με καθυστέρηση τριών μηνών (! ) αρχίζουν μεθαύριο Πέμπτη οι διαπραγματεύσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τις εφοπλιστικές Ενώσεις για την υπογραφή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών για το 1995. Οι διαπραγματεύσεις ξεκινούν με την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των ναυτεργατών που υπηρετούν στα ποντοπόρα πλοία 4.500 τόνων νεκρού βάρους D. W. Συνολικά οι εφοπλιστικές ενώσεις, με τις οποίες υπογράφει η ΠΝΟ συλλογική σύμβαση, είναι έξι.
Η ΠΝΟ διεκδικεί για τους βασικούς μισθούς των ναυτεργατών (αξιωματικούς και κατώτερο πλήρωμα) αυτής της κατηγορίας πλοίων αύξηση 19% από την 1η Γενάρη 1995. Ανάλογη αύξηση ζητά και σε κάθε επίδομα, πρόσθετη αμοιβή και έξτρα εργασία. Ζητά επίσης: Τα επιδόματα των ναυτεργατών στα δεξαμενόπλοια αυτής της χωρητικότητας, να αυξηθούν κατά ποσοστό 5%.Τα κατώτατα όρια των μισθών των νεοεισερχομένων στο επάγγελμα να διαμορφωθούν στο επίπεδο των βασικών μισθών που προβλέπει η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που υπογράφει η ΓΣΕΕ.Επίσης να αυξηθεί η προβλεπόμενη άδεια των ναυτικών κατά μία μέρα τον μήνα. Για τη διάρκεια της ναυτολόγησης, η ΠΝΟ απαιτεί η εξάμηνη ναυτολόγηση που προβλέπεται για τα δεξαμενόπλοια, να επεκταθεί και στα φορτηγά πλοία. Για τη λειτουργία του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας αναφέρεται στο διεκδικητικό πλαίσιο ότι πρέπει να προσδιοριστούν με σαφή τρόπο οι διαδικασίες ναυτολόγησης με την ουσιαστική παρέμβαση των ναυτεργατικών Σωματείων, ώστε να εξασφαλίζεται η εργασία στους ναυτικούς και να εξαλειφθεί το φαινόμενο της μεσιτείας. Η Ομοσπονδία ζητά επίσης τη νομοθετική αναγνώριση του ναυτικού επαγγέλματος ως ιδιόμορφο, βαρύ και ανθυγιεινό.
Να σημειωθεί ότι ανάλογο "πακέτο" προτάσεων παρουσιάζει κάθε χρόνο η ΠΝΟ, όμως στο τέλος συμβιβάζεται με αυτά που θα δώσουν οι εφοπλιστικές Ενώσεις. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού Θανάσης Σταματόπουλος σχολιάζοντας τη στάση της Ομοσπονδίας επισημαίνει: "Κάθε χρόνο έχουμε μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη των διαπραγματεύσεων με αποτέλεσμα να υπογράφονται οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας τον Αύγουστο και να αυξάνονται οι απώλειες στο εισόδημα των ναυτεργατών. Και βέβαια αυτές οι συμβάσεις περιέχουν στο τέλος μόνο το ποσοστό αύξησης".