Σάββατο 29 Ιούνη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΑ ΠΛΟΙΑ
Στην Ηγουμενίτσα από χτες η μάχη

Μετά την Πάτρα, έπεσαν οι πρώτες συμφωνίες και στην Ηγουμενίτσα. Κοντά στους αγωνιζόμενους ναυτεργάτες στο λιμάνι της Πάτρας βρέθηκε το βράδυ της Πέμπτης η Αλ. Παπαρήγα

ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ (της απεσταλμένης μας ΓΙΩΤΑΣ ΔΙΑΜΑΝΥΑΚΗ).-

Στην Ηγουμενίτσα μεταφέρθηκε από χτες η μάχη των ναυτεργατών κατά των ανασφάλιστων πλοίων, μετά την επιτυχία που σημείωσε η ανάλογη κινητοποίηση στο λιμάνι της Πάτρας.Η πρώτη συμφωνία που υπογράφτηκε στην Ηγουμενίτσα με την ΠΝΟ ήταν με την εταιρία ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΛΑΪΝ του εφοπλιστή Ποθητού, ενώ αργά το απόγευμα αναμενόταν η άφιξη του εφοπλιστή Αγούδημου.

Στην Πάτρα συμφωνία υπέγραψαν οι περισσότεροι εφοπλιστές που δρομολογούν ανασφάλιστα πλοία, ενώ αργά το βράδυ της Πέμπτης και μετά την τετράωρη ακινητοποίηση του πλοίου "Αννα V",ο Α. Βεντούρης υποχρεώθηκε να αποδεχτεί να επανδρώσει το πλοίο του με Ελληνες ναυτεργάτες, να εφαρμόζει τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, καθώς και να υπογράψει ασφαλιστικές συμβάσεις με το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.

Τους ναυτεργάτες επισκέφτηκε προχτές το βράδυ στο λιμάνι της Πάτρας η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλ. Παπαρήγα,δηλώνοντας συμπαράσταση στον αγώνα τους. Οι συγκεντρωμένοι υποδέχτηκαν θερμά την Αλ. Παπαρήγα,ενώ ο γραμματέας της ΠΝΟ, Γ. Χαλάς, της απηύθυνε πρόσκληση να επισκεφτεί την ΠΝΟ. Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι μεγάλη τιμή αρχηγός κόμματος να δίνει το "παρών" του σε εργατική κινητοποίηση. Στη συνέχεια η Αλ. Παπαρήγα επισκέφτηκε τον Λιμενάρχη της Πάτρας Β. Καντά,όπου και συζήτησαν για τα προβλήματα στο λιμάνι και την κατάσταση που επικρατεί στα ανασφάλιστα πλοία. Η Αλ. Παπαρήγα στηλίτευσε το καθεστώς των ανασφάλιστων πλοίων και μετά το τέλος της συνάντησης μάς δήλωσε: "Πήραν στα χέρια τους την υπόθεση οι ίδιοι οι ναυτεργάτες να παρεμποδίσουν τα πλοία. Θα έπρεπε να υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του κράτους, αλλά όταν δεν το κάνουν αυτοί πρέπει να το κάνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι και τέτοιες μορφές παρέμβασης θα πρέπει να γίνουν από όλους τους συνδικαλιστικούς χώρους".

Το βράδυ της Πέμπτης οι ναυτεργάτες είχαν συγκεντρωθεί στο λιμάνι από πολύ νωρίς και ο Α. Βεντούρης είχε δεσμευτεί τηλεφωνικά ότι θα υπογράψει το συμφωνητικό με την ΠΝΟ. Γύρω στις 9.00 το βράδυ και μετά από καταγγελία της ΠΝΟ, η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων έστειλε επιθεωρητές στο πλοίο για να διαπιστώσουν αν μπορεί να αποπλεύσει από το λιμάνι. Γύρω στις 11.00 το βράδυ και ενώ συνεχώς μαζευόταν κόσμος στο λιμάνι, ο Α. Βεντούρης παρουσιάστηκε στο Λιμεναρχείο της πόλης, όπου σε συνάντηση με την ΠΝΟ υπέγραψε το συμφωνητικό. Ο εφοπλιστής Καλογεράτος υπέγραψε τελικά συμφωνητικό την Παρασκευή το πρωί, αφού οι ναυτεργάτες του είχαν ξεκαθαρίσει ότι το πλοίο του "Αρίων",που θα ερχόταν στην Πάτρα το μεσημέρι θα "έδενε" στο λιμάνι.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ