Τετάρτη 6 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
"Οχι" στον αφανισμό!

Την τρομοκρατία και τους εκβιασμούς των εφοπλιστών αντιμετώπισαν αγωνιστικά στη διήμερη απεργία τους οι ναυτεργάτες. Η πλειοψηφία της ΠΝΟ απέρριψε πρόταση για κλιμάκωση

Σε μια σκληρή αναμέτρηση με τους εφοπλιστές αναδείχτηκε η 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση των ναυτεργατών στα ποντοπόρα πλοία που έληξε σήμερα τα ξημερώματα. Τρομοκρατία, εκβιασμούς ακόμα και πειρατικές μεθόδους επιστράτευσαν οι εφοπλιστές για να "σπάσουν" την απεργία!

Από την άλλη πλευρά, η ηγετική ομάδα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας διευκολύνει ουσιαστικά το σχεδιασμό των εφοπλιστών, καθώς δε "ρίχνει" όλες τις δυνάμεις στον αγώνα ώστε να δώσει καθοριστική απάντηση τόσο στις εφοπλιστικές μεθόδους, όσο και στα αντιναυτεργατικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση. Η γνωστή, νόθα πλειοψηφία, της Εκτελεστικής Επιτροπής της, αποφάσισε χτες να μην κλιμακώσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις! Αποφάσισε δε να "αντιμετωπίσει" την ολομέτωπη επίθεση εναντίον των ναυτεργατών, με την... κλιμάκωση των ελέγχων για την τήρηση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία!

Η απόφαση που "στρώνει" το έδαφος για την επέλαση των εφοπλιστών πάρθηκε με 11 ψήφους υπέρ, 3 κατά και ένα λευκό. Η πλειοψηφία εξ αρχής απέρριψε την πρόταση των ταξικών σωματείων Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και Πανελλήνια Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",για κλιμάκωση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων με 48ωρη απεργία στις 13 Αυγούστου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και ειδικά για τα ποντοπόρα πλοία περιθώριο ενός μήνα για να απεργήσουν. Ο πρόεδρος της Ενωσης ΝαυτώνΑντώνης Ντελακογιώργος κατέθεσε μια πρόταση - εμπαιγμό για τους ναυτεργάτες, η οποία προέβλεπε απεργία στο αόριστο μέλλον και αυτή μόνο... στα φορτηγά πλοία!

Μετά τη λήξη της απεργίας, ο γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Σάββας Τσιμπόγλου δήλωσε σχετικά: "Για άλλη μια φορά αναδείχτηκε ο ρόλος της ΠΝΟ. Αποδείχτηκε ότι είναι αναντίστοιχη των απαιτήσεων και των περιστάσεων, αφού αποφάσισε να αντιμετωπίσει τα μέτρα του ΥΕΝ με ευχολόγια. Το γνωστό θέατρο έπαιξε και ο ανυπόληπτος πρόεδρος της Ενωσης Ναυτών, καταθέτοντας πρόταση για απεργιακές κινητοποιήσεις, στο αόριστο μέλλον, στα φορτηγά πλοία. Η ολόπλευρη όξυνση των προβλημάτων και η αποφασιστική παρέμβαση των ναυτεργατών σε όλα τα επίπεδα θα δώσουν την απάντηση σε αυτούς που μεθοδεύουν τον αφανισμό τους. Μέσα από τη ζωή και τη δράση θα ωριμάσει η ανάγκη για την καθολική κινητοποίηση των ναυτεργατών όπως προτείναμε. Οσον αφορά το σοβαρότατο θέμα των ανασφάλιστων, επιμείναμε ότι οι εφοπλιστές έχουν μετατρέψει τη σημαία σε κουρελόπανο και πρέπει οι εταιρίες που έχουν έδρα διαχείρισης την Ελλάδα να εφαρμόζουν την ελληνική νομοθεσία στα πλοία και όχι τη νομοθεσία της χώρας στην οποία ανήκει η σημαία που υπάρχει στο πλοίο".

Η δεύτερη μέρα της απεργίας

Σε σκληρή αναμέτρηση με την εφοπλιστική ασυδοσία εξελίχθηκε και η χτεσινή, δεύτερη, μέρα της 48ωρης απεργίας των ναυτεργατών. Στις 8 το πρωί στη Γερμανική Σκάλα του Περάματος, ο αρχιμηχανικός της πλοιοκτήτριας εταιρίας του Φράγκου επιτέθηκε εναντίον του προέδρου του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ Γιάννη Μανουσογιαννάκη,επειδή ενημέρωνε το πλήρωμα του δεξαμενόπλοιου MARILYNE για την απεργία. Το πλοίο εκτελεί εργασίες συντήρησης στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας.Ο αρχιμηχανικός κάνοντας επίθεση εναντίον του συνδικαλιστή θέλησε να τρομοκρατήσει τους ναυτεργάτες του πληρώματος, οι οποίοι, απεργώντας, δεν επιβιβάστηκαν στις "λάτζες" για να περάσουν στη Σαλαμίνα όπου βρίσκεται το πλοίο!

Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο της χτεσινής μέρας αποτέλεσε και η περιοδεία συνδικαλιστών στις λιμενικές εγκαταστάσεις του γκέτου της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ του Βαρδινογιάννη,όπου βρίσκεται το δεξαμενόπλοιο ΒΑΡΚΙΖΑ του πλοιοκτήτη Διαμαντή, ενώ μεγαλομέτοχος εμφανίζεται και ο Αχιλλέας Καραμανλής.Οι συνδικαλιστές σε όλη τη διάρκεια της περιοδείας τους στο πλοίο βρίσκονταν υπό την αυστηρή επιτήρηση ενός κουμπουροφόρου "πρωτοπαλίκαρου" του Βαρδινογιάννη!

Οσον αφορά το ίδιο το πλοίο πρόκειται κυριολεκτικά για ένα "κουρέλι"! Οι συνθήκες διαβίωσης των ναυτεργατών Ελλήνων και αλλοδαπών, των οποίων ο αριθμός είναι... ανεξακρίβωτος είναι άθλιες. Η εικόνα του πλοίου θύμιζε άλλες εποχές. Καμπίνες αχούρι. Η κουζίνα αποτελεί βασίλειο των κατσαρίδων! Τοιχώματα ξεφτισμένα, καθίσματα βρώμικα και ξεσκισμένα. Αθλια ήταν η εικόνα που αντίκρισαν οι συνδικαλιστές και στο μηχανοστάσιο, που αποτελεί την καρδιά του πλοίου, ενώ κοινή ήταν η απορία: "Πώς ταξιδεύει αυτό το σαπάκι;"! Εντύπωση προκάλεσε και η στάση του λιμεναρχείου της περιοχής. Οι λιμενικοί "ανακάλυψαν" ότι πρόκειται για σαπιοκάραβο και ότι υπάρχουν σοβαρές παρανομίες στη σύνθεση, μετά τις καταγγελίες των συνδικαλιστών, αν και το πλοίο απέχει μόλις 200 μέτρα από το λιμεναρχείο!

Οσον αφορά τα λιμάνια του εξωτερικού, οι εφοπλιστές προκειμένου να "χτυπήσουν" την απεργία αντικαθιστούσαν τη γαλανόλευκη με πανί ευκαιρίας μέσα σε λίγα λεπτά! Τέτοιο κρούσμα εντοπίστηκε στο λιμάνι της Αμβέρσας, όπου στο δεξαμενόπλοιο ΑΚΟΗ και στο φορτηγό ΤΡΙΑΙΝΑ ύψωσαν ξαφνικά σημαία Κύπρου! Ενώ σε άλλα λιμάνια "έπιαναν" μόνο ανασφάλιστα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ