Αθλητισμός και αριστερός λόγος
Αν συμφωνήσουμε ότι ο αθλητισμός:
Και άλλα παρόμοια ωραία και "ανθρωποκεντρικά", αλλά όχι αληθινά, μια και δεν ισχύουν στη σύγχρονη αθλητική (;) μας πραγματικότητα... τότε με βάση τα πιο πάνω, η συμμετοχή σε κάθε είδους παιγνιώδεις γυμναστικές και αγωνιστικές δραστηριότητες ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, χωρίς καμιά εξαίρεση, αντρών και γυναικών, μικρών και μεγάλων, ανάγεται σε δικαίωμα και σαν τέτοιο πρέπει να το διεκδικούμε... Που σημαίνει:
α) Την κατ' αρχάς ένταξη της ουσιαστικής φυσικής αγωγής (ΦΑ) και του αθλητισμού, μέσα στο χώρο και στο χρόνο της εκπαίδευσης, από τη στοιχειώδη μέχρι την ανώτατη και
β) Την απαλλαγή αυτών που κάθε τόσο διαχειρίζονται δημόσιο χρήμα, από τη φιλοσοφία του "να κάνουμε έξοδα για να έχουμε έσοδα"... και την αντικατάστασή της με μια άλλη που θα συνιστά,
όχι πού και πού, σποραδικά, εντυπωσιακά μεγάλα στάδια, που θα εξυπηρετούν πολλούς καθημένους... και λίγους ασκούμενους ή αθλούμενους...
αλλά πολλά μικρά, κάθε λογής ασκητήρια, προπονητήρια, κολυμβητήρια κ.ά., που θα εξυπηρετούν πάρα πολλούς ασκουμένους ή αθλουμένους και πολύ λίγους μέχρι καθόλου καθημένους.
Η σημειούμενη σήμερα εμπορία του αγωνιστικού θεάματος, που χωρίς ντροπή αποκαλούν "αθλητικό", όσοι με οποιοδήποτε τρόπο το εκμεταλλεύονται, αποπροσανατολίζει, αποχαυνώνει και οπαδοποιεί το φιλοθεάμον κοινό, όπως και αν το παρακολουθεί, "ζωντανά" ή από τα κάθε λογής ΜΜΕ...
Δέστε τι συχνά γίνεται σε κερκίδες γηπέδων και σταδίων...
Αλλοτε "εν χορώ" χιλιάδες αφιονισμένοι να βωμολοχούν, άλλοτε να ψέλνουν τον Εθνικό μας Υμνο, επειδή κάποιοι "δικοί μας", Αμερικάνοι, τέως Γιουγκοσλάβοι ή Σοβιετικοί, κατατρόπωσαν τους "αντιπάλους μας", επίσης Αμερικανούς, τέως Γιουγκοσλάβους ή Σοβιετικούς...
Το "άρτος και θεάματα" των αρχαίων Ρωμαίων, σε όλο το μεγαλείο.
Επί του προκειμένου, αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι όχι μόνο να μη συνοδοιπορούμε με ό,τι ψευδεπίγραφα και χωρίς ντροπή, οι έμποροι του αποκαλούν αθλητισμό, αλλά και με τον "αριστερό λόγο" να δείχνουμε, σε εαυτούς και αλλήλους, τον άλλο δρόμο.
Και ακριβώς γι' αυτό ο "αριστερός λόγος" και όταν ακόμα αφορά στον αθλητισμό, πρέπει να είναι γνήσιος, ανθρωποκεντρικός, απλός, κατανοητός, χωρίς φτιασίδια και, οπωσδήποτε, όχι οπαδός της Α ή της Β ομάδας (ακριβέστερα, πολυεθνικού αγωνιστικού θιάσου...) και της σχετικής με αυτήν σωματικής ή άλλης αγωνιστικής ή διαγνωστικής δραστηριότητας, που ψευδεπίγραφα πάλι οι έμποροί του αποκαλούν άθλημα...
Μα πάνω απ' όλα πρέπει να είναι ομοιόμορφος στα κύρια σημεία αναφοράς του, από ΟΛΟΥΣ όταν τον αρθρώνουν στο όνομα του ΚΚΕ.
Και εδώ, ακριβώς, το Κόμμα πρέπει, επιτέλους, να προσδώσει στις αθλητικές (;) σελίδες του "Ρ" ιδεολογικό περιεχόμενο.
Θεωρητικά οι Ολυμπιακοί Αγώνες αποτελούν ευκαιρία για πανανθρώπινη προσέγγιση, γνωριμία, φιλία, κατανόηση, αλληλοσεβασμό και εκτίμηση, απαλλαγμένοι από κάθε είδους διακρίσεις σκοπιμότητες και αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα.
Καθώς σε όλη τους τη διάρκεια υποτίθεται, πάλι, ότι οι χώροι διεξαγωγής τους φωτίζονται άπλετα από το ιερό φως της Ολυμπίας, αποκλείοντας έτσι και τις παραμικρές φωτοσκιάσεις, μέσα στις οποίες θα μπορούσαν ενδεχόμενα να κινηθούν και να δράσουν διάφοροι επίορκοι.
Ομως, στην πραγματικότητα και στο όνομά τους Τι και ΠΟΣΑ δε γίνονται σε βάρος του Ωραίου, του Μεγάλου και του Αληθινού...
Το δυστύχημα είναι ότι αυτοί που ενεργά τα αποκηρύσσουν είναι πολύ λίγοι...
Ενώ οι άλλοι, οι πολλοί, τι κάνουν..;
Κατά τη γνώμη μου, και σε ό,τι αφορά τους δεύτερους, από αυτούς οι πιο πολλοί ζουν μακαρίως μέσα στην προσωπική τους πλάνη, καθώς, όντας ευαίσθητοι και επηρεασμένοι από το μύθο, αδυνατούν να δουν την πραγματικότητα, με αποτέλεσμα και άθελά τους "να κουβαλάνε νερό" στους επιτήδειους. Σε αυτούς, δηλαδή, που:
α) τα καταφέρνουν και από το τίποτα γίνονται σπουδαίοι, μια και οι ευκαιρίες που δίνονται είναι πολλές και το κλίμα πρόσφορο, για ικανοποίηση και τέτοιων φιλοδοξιών... και
β) που βρίσκουν τον τρόπο και τα οικονομούν, καθώς εκμεταλλεύονται με επιτυχία το ψέμα των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και πιο γενικά, του σύγχρονου επαγγελματοποιημένου "αθλητισμού" (;), που διέπεται από το πνεύμα της οικονομίας της αγοράς, όπου κυριαρχούν ο ανταγωνισμός, η διαφήμιση, το υπερθέαμα, η υπερεξειδίκευση, η υπερεπίδοση, το ντόπινγκ, η υπερτιμολόγηση, η υπεραξία, το "σταρ σύστεμ", τα πριμ κλπ., όλα τους φρούτα της διεθνούς παραοικονομίας.
Και το πιο τραγικό:
Οι από πλαστικό και χρήμα φτιαγμένοι αυτού του είδους εθνικοί ήρωες και λαϊκοί αγωνιστές... μαζί με τους θιασάρχες τους να θέλουν, καλά και σώνει, να μας "περάσουν" για ΕΘΝΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΟΘΕΣΗ τις δικές τους, πετυχημένες ή
αποτυχημένες, μέσω της αγωνιστικής, οικονομικές τους δραστηριότητες, στα πλαίσια του πολυποίκιλου διεθνούς ανταγωνισμού, που κατατρώγει τις σάρκες των λαών όλου του κόσμου.
Η, να μας πείσουν ότι μετέχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες χωρίς καμιά ιδιοτέλεια και υστεροβουλία, αλλά μόνο για την τιμή της πατρίδας τους και τη δόξα του αθλητισμού.
Συνοψίζοντας όσα μέχρι εδώ διατυπώθηκαν, ο "αριστερός λόγος", όταν έτσι δηλώνεται από αυτόν που τον αρθρώνει, πρέπει να αποδίδει, χωρίς περιστροφές, το δικό του ιδεολογικό υπόβαθρο, αδιαφορώντας για το πόσους θα ευχαριστήσει και πόσους θα δυσαρεστήσει.
Παρεκκλίσεις, προς οποιοδήποτε άλλη κατεύθυνση είναι ανεπίτρεπτες, αφού με αυτές ο "αριστερός λόγος" χάνει την ουσία του, ξεφτίζει.
Κάτι που, δυστυχώς, όχι σπάνια, συμβαίνει:
Με άλλα λόγια και σε ό,τι αφορά τώρα τον "αριστερό αθλητικό λόγο", αυτός πρέπει:
που προσπαθούν, αθλητικά νομότυπα, να καλύψουν τις δικές τους αθλητικές εκτροπές, με τη χρησιμοποίηση, έντεχνα και για να θολώνουν τα νερά, λέξεων και χαρακτηρισμών, όπως, π.χ., πρωταθλητισμός, ημιεπαγγελματικός, ή επαγγελματικός, ή ερασιτεχνικός αθλητισμός... μια και αυτός
είναι εξ ορισμού "ερασιτεχνικός" και όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού και δεν του χρειάζονται τέτοιου είδους επιθετικοί προσδιορισμοί και διακρίσεις.
Αποτελεί αντίφαση πρώτου μεγέθους και χαρακτηριστικό διχασμένης προσωπικότητας όταν:
Στους έντεχνα καλλιεργούμενους, από τους επιτήδειους, μύθους των κάθε λογής αθλητικών και μη ειδώλων,
Ν α π ρ ο τ ε ί ν ο υ μ ε
τις αξίες των προτύπων
που διδάσκουν το νόημα του τίμιου αγώνα, σε όλα τα επίπεδα και τις μορφές του, την αποστολή της ανθρώπινης φύσης και το ρόλο της κοινωνικά συγκροτημένης προσωπικότητας, αυτής που ζει και χαίρεται την ομορφιά και το ξεπέρασμα των δυσκολιών της ζωής και του φυσικού μας περιβάλλοντος.
Και όλα αυτά μέσα από την ανάπτυξη του ορθολογικού πνεύματος, της δημιουργικής φαντασίας, αλλά και της αισθητικής, της συμμετοχής στον Ωραίο, στο Μεγάλο, και στον Αληθινό Αγώνα της Ζωής.
Τέλος, δεν αρκεί να δηλώνει κανείς αντικαπιταλιστής.
Πρέπει και να το δείχνει με την καθημερινή του πρακτική, εναντιούμενος σε κάθε του θεσμοθετημένη πτυχή ή έκφραση, όπως τέτοιος είναι και ο σύγχρονος επαγγελματοποιημένος και ανταγωνιστικός αθλητισμός, η υπαγωγή του οποίου στα υπουργεία Εργασίας, Εμπορίου και Δημοσίων Θεαμάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, είναι επιβεβλημένη.
Οι ευκαιρίες είναι καθημερινές και πάρα πολλές.
Ας τις εκμεταλλευτούμε, προβάλλοντος τον "αριστερό αθλητικό λόγο", που για να είναι ενιαίος, όπως κιόλας ειπώθηκε, θα πρέπει και αυτός κάποτε να προσδιοριστεί με ευθύνη της καθοδήγησης του ΚΚΕ.
ΠΕΤΡΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
Γυμναστής - προπονητής