Τρίτη 12 Μάρτη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
"Ιεροεξεταστές" ηθοποιών

Στο όνομα της ποιότητας, της κουλτούρας και του πρωτοποριακού "θυσιάζονται" αξίες και έννοιες εξ αρχής απαραίτητες γι' αυτό που λέγεται τέχνη. Παραβιάζοντας και ξεπερνώντας κάθε όριο ηθικής και ευθύνης, κάποιοι, που θέλουν να λέγονται καλλιτέχνες, κάποιοι που έχουν πλέον τη δύναμη να διαλέγουν και αισθάνονται ότι κατέχουν εξουσία, συμπεριφέρονται στους νέους ηθοποιούς σαν να είναι σκουπίδια. Την ελπίδα των νέων παιδιών την αναπτερώνουν με κάποιες ακροάσεις, για να την τσαλαπατήσουν στο τέλος υποβάλλοντάς τους σε δοκιμασίες, που κάθε άλλο παρά καλλιτεχνικές μπορούν να ονομαστούν.

* * *

Σε δύο από τις τελευταίες ακροάσεις που έγιναν, από δύο "σοβαρούς" και"ποιοτικούς" σκηνοθέτες συνέβησαν πράγματα "απείρου κάλλους". Στο θέατρο"Αμόρε", κάτω από το "ανακριτικό" φως και τις φωνές των "ιεροεξεταστών" στο σκοτάδι να δίνουν εντολές, οι νέες κοπέλες έπρεπε να "επιδείξουν" όχι μόνο το κάλλος της φωνής τους, αλλά και το "κάλλος" του σώματός τους. Οι προσβολές του στιλ "πού πάτε δεσποινίς μου με τέτοια φωνή; ", ή "γιατί επιλέξατε αυτή τη σχολή και όχι κάποια άλλη;" ήταν οι μικρότερες μπροστά στο"βγάλτε το ζακετάκι" σας ή "με το φόρεμα θα καθίσετε στην άμμο;". Στο τέλος, ο σκηνοθέτης Γιάννης Χουβαρδάς απεφάνθη ότι το επίπεδο των εξεταζομένων κοριτσιών "ήταν πολύ χαμηλό" (!). Γι' αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες μας, αποφάσισε να δει και μανεκέν (!). Πού ξέρεις, μέσα στα καλοσχηματισμένα σώματα των μανεκέν, μπορεί να κρύβεται κάποιο "ταλέντο", άξιο για το Χορό της "Ελένης". Εντάξει, είπαμε, μπορεί οι δραματικές σχολές να μην είναι πάντα και όλες σε επίπεδο υψηλό, μπορεί κάποιος να έχει λιγότερο ή περισσότερο ταλέντο, αλλά, έλεος... αν υπάρχει τόση αχρηστία στους ανθρώπους που σπούδασαν, που διδάχτηκαν, που κόπιασαν και δεν αρνούνται να συνεχίσουν να κοπιάζουν, τότε ας κλείσουμε τα θέατρα κι ας κάνουμε σόου.

* * *

Δεν είναι μόνο, όμως, αυτή η προσβλητική διαδικασία - που ευτυχώς δε συμβαίνει πάντοτε - την οποία υφίστανται οι νέοι ηθοποιοί. Οι απαιτήσεις επεκτείνονται και σε οικονομικούς όρους, σε όποιους έχουν την "τύχη" να επιλεγούν. Η Ρούλα Πατεράκη, λοιπόν, σ' αυτούς που επέλεξε, μετά από ακρόαση επίσης, έθεσε τον όρο να μην εργαστούν πουθενά αλλού επί δέκα μήνες - τόσο θα κρατήσουν οι πρόβες και για τους οποίους δέκα μήνες, μάλιστα, δε θα πληρωθούν (!). Ελεος, κύριοι και κυρίες καλλιτέχνες, κύριοι και κυρίες "πρωτοπόροι" της ελληνικής τέχνης και οι ηθοποιοί, που εσείς εξευτελίζετε, πληρώνουν για να παίρνετε εσείς παχυλές επιχορηγήσεις εκατομμυρίων! Ελεος, κύριοι της ηγεσίας των υπουργείων Πολιτισμού και Εργασίας, θα ενισχύετε και θα επιτρέπετε αυτά τα νέα, δήθεν "καλλιτεχνικά ήθη", αυτή τη νέα εργασιακή, δήθεν "καλλιτεχνική", δουλεία;

Σ. Α.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ