Τετάρτη 21 Μάη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ, ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ
Οδηγούν το μετρό σε αδιέξοδο

- Τον περασμένο Αύγουστο σταμάτησαν οι κύριες εργασίες στο μετρό. Μετά από τόσους μήνες, έχει προχωρήσει κάτι και πώς διαμορφώνεται συνολικά η κατάσταση στο έργο σήμερα;

- Η σημερινή κατάσταση στο μετρό, όχι μόνο δεν οδεύει προς ομαλοποίηση και σε "ξεπάγωμα" του έργου, αλλά οξύνεται, ενώ παρουσιάζονται και νέα προβλήματα, όπως είναι ο σταθμός στο Μοναστηράκι. Τελικά, χτες, η κοινοπραξία "Ολυμπιακό Μετρό" προχώρησε στο κλείσιμο του σταθμού και στην απόλυση όλου του προσωπικού (80 άτομα), με την αιτιολογία ότι η δημόσια εταιρία "Αττικό Μετρό" δε δίνει εντολή για νέα μελέτη κατασκευής του σταθμού, παρά την έκθεση που έκανε ο ειδικός Αυστριακός καθηγητής, που είχε φέρει η ίδια. Ακόμα, ο μετροπόντικας Νο 1, που είναι ακινητοποιημένος εδώ και δυο χρόνια στην πλατεία Καραϊσκάκη περιμένοντας τεχνική λύση, δεν είναι σίγουρο αν θα ξεκινήσει στις 26 Μάη, όπως είχε καθοριστεί. Και φυσικά, παραμένει άλυτο το πρόβλημα με το μετροπόντικα Νο 2, που είναι ακινητοποιημένος στο Σύνταγμα εδώ και 9 μήνες. Για το τι θα γίνει με αυτόν δεν αναφέρονται ούτε η μια πλευρά, ούτε η άλλη. Οι εργασίες έχουν σταματήσει και στο σταθμό Κεραμεικού, ενώ το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει κάνει περικοπή της γραμμής Σύνταγμα - Κεραμεικός. Κάνει λόγο αόριστα για νέο διαγωνισμό μέχρι τέλος του χρόνου, όμως δε λέει αν λύθηκαν τα προβλήματα που υπάρχουν στο συγκεκριμένο κομμάτι, με την παρέμβαση της Μητρόπολης Αθηνών και της Αρχαιολογίας για τα αρχαία του Κεραμεικού. Αν δε λυθούν αυτά, πώς θα δοθούν σε νέο εργολάβο;

- Παρ' όλα αυτά, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Κ. Λαλιώτης, δήλωνε και χτες ότι το έργο θα γίνει κανονικά. Ποια είναι η εκτίμησή σας γι' αυτό;

- Εμείς οι εργαζόμενοι είμαστε συνηθισμένοι από τις ψεύτικες δηλώσεις του Λαλιώτη. Θυμηθείτε τι έλεγε το Σεπτέμβρη, μετά το νέο "πάγωμα" των εργασιών, ότι βρέθηκαν οι τεχνικές λύσεις και είναι θέμα ημερών να ξεκινήσουν οι εργασίες... Πέρασαν 9 μήνες από τότε και όχι μόνο δε λύθηκαν, αλλά βρεθήκαμε και μπροστά σε νέα προβλήματα. Για μια ακόμα φορά δείχνουν αδιαφορία και ανευθυνότητα απέναντι σε ένα τόσο μεγάλο έργο και φυσικά πάνω εκεί "πατά" η κοινοπραξία για να διεκδικεί δεκάδες δισεκατομμύρια απ' τις καθυστερήσεις. Απ' τη συνεχιζόμενη αδιαφορία του ΥΠΕΧΩΔΕ και απ' τα διάφορα οικονομικά συμφέροντα που λυμαίνονται το έργο, υπάρχει πλέον ορατός κίνδυνος το πρώτο μεγάλο έργο να καταρρεύσει.

- Πώς θα αντιδράσετε σε αυτή την κατάσταση;

- Οι εργαζόμενοι θα συνεχίσουν τον αγώνα που έχουν ξεκινήσει, ζητώντας την παρέμβαση του πρωθυπουργού για να δοθούν επιτέλους οριστικές λύσεις και να μπορέσει το έργο να ολοκληρωθεί μέσα στο χρονοδιάγραμμά τους και χωρίς επιπλέον κόστος. Και πρέπει η κυβέρνηση συνολικά να πάρει την ευθύνη για το τι θα γίνει. Δεν μπορεί ο κ. Λαλιώτης να φέρεται ανεύθυνα και να παραμένει ανεξέλεγκτος απ' τον πρωθυπουργό. Ταυτόχρονα, καλούμε όλα τα κόμματα να πάρουν επίσημα θέση για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με το μετρό. Τους καλούμε να παρέμβουν και να πιέσουν με όσα μέσα διαθέτουν την κυβέρνηση. Οι συνέπειες για τον ελληνικό λαό θα είναι μεγάλες, αν η κυβέρνηση με την ίδια ανευθυνότητα διαχειριστεί και τα υπόλοιπα μεγάλα έργα.

Ντ. Ν.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ