Υπέρμαχοι της πλήρους ασυδοσίας των μονοπωλίων στην αγορά, στο όνομα της "απελευθέρωσης" και της "εξυπηρέτησης του καταναλωτή", εμφανίστηκαν χτες, πρώτη ημέρα του 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Καταναλωτών, τόσο ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) Χ. Κουρής,όσο και οι εκπρόσωποι των μεγαλοεργοδοτών του εμπορίου. Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ τάχθηκε υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης του ωραρίου των καταστημάτων για λόγους... "αρχής", ενώ ο Μ. Παράβαλος,πρόεδρος του Συνδέσμου των Πολυκαταστημάτων (ΣΕΛΠΕ) επανέλαβε την προσήλωσή του στις αρχές της πλήρους απελευθέρωσης του ωραρίου, αλλά και ολόκληρης της λειτουργίας της αγοράς, δηλώνοντας, μάλιστα, ότι ούτε λίγο ούτε πολύ "χαριστικά" υπέγραψε ακόμα και αυτή την τελευταία κατάπτυστη "συμφωνία" που είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των πολυκαταστημάτων και στην πραγματικότητα σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί τα αιτήματα των εμποροϋπαλλήλων και των μικρεμπόρων.
Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής της πολυεθνικής ΚΟΝΤΙΝΕΝΤ, Γ. Μπόλος,είπε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι οι καταναλωτές πρέπει να χρωστάνε... χάρη στα κάθε λογής "Κόντινεντ" για την εξυπηρέτηση που τους προσφέρουν, τις τιμές και τη... συνεισφορά τους στην αύξηση της απασχόλησης! Ο ίδιος απείλησε με απολύσεις, αύξηση των τιμών και ματαίωση επενδύσεων, εξαιτίας της τελευταίας "συμφωνίας" για το ωράριο.
Ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Δ. Καψάλης,υπεραμύνθηκε της "συμφωνίας" αυτής αυτοαποκαλούμενος εκπρόσωπος της πλειοψηφίας του εμπορικού κόσμου και επιχειρώντας επιδεικτικά να εκμηδενίσει την αντίθεση της ΓΣΕΒΕΕ, που στην πραγματικότητα εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία των μικρεμπόρων. Ο ίδιος, από την άλλη, υπογράμμισε την ανάγκη ύπαρξης και ανάπτυξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων προς όφελος και των καταναλωτών και κατήγγειλε τις αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές των πολυκαταστημάτων σε βάρος τους.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, από ομιλητές τέθηκε το γνωστό πρόβλημα μεταξύ μεγάλων βιομηχανιών και αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Στα πλαίσια του "ανταγωνισμού" μεταξύ των δύο πλευρών για την αύξηση των κερδών τους, τα σούπερ μάρκετ πιέζουν τις βιομηχανίες για μεγάλες εκπτώσεις στα είδη που τα προμηθεύουν. Οπως αποκάλυψε ο Χ. Κουρής, στην πραγματικότητα ο "πόλεμος" αυτός μεταξύ σούπερ μάρκετ και βιομηχανιών αποβαίνει σε βάρος των καταναλωτών, ενώ ακόμα και με τις εκπτώσεις αυτές οι καταναλωτές δεν κερδίζουν στις τιμές. Ο ίδιος ανέφερε ότι οι βιομηχανίες στα πλαίσια των "εκπτώσεων" πουλάνε "σκουπίδια" στα σούπερ μάρκετ, ενώ τα τελευταία διαθέτουν στον τελικό καταναλωτή τα προϊόντα με υπερδιπλάσια τιμή απ' ό,τι τα έχουν αγοράσει.