Συνεδριάζει σήμερα η ΠΝΟ με θέμα την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων. Αποκλεισμένο και χτες το ΓΕΝΕ
Επί ένα μήνα στο πόδι βρίσκονται οι ναυτεργάτες, δίνοντας τη μάχη για την προστασία της απασχόλησης, με ανοιχτό πάντοτε το μέτωπο προς το δουλεμπορικό κύκλωμα. Και χτες συνέχισαν τον αποκλεισμό του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, κόβοντας το σύνδεσμο των ναυτιλιακών πρακτόρων με το Γραφείο, απαιτώντας παράλληλα τη ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ. Συνεχίστηκαν επίσης και οι "επισκέψεις" στα "δουλεμπορικά" γραφεία. Στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών πρωτοστατούν η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής "Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".
Κάτω από την πίεση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, αλλά και την απαίτηση των ναυτεργατών, όπως αυτή εκφράστηκε στη διάρκεια της πανναυτεργατικής συγκέντρωσης της περασμένης Πέμπτης, για κλιμάκωση του αγώνα, σήμερα στις 11 το πρωί συνεδριάζει η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για να αποφασίσει τα παραπέρα αγωνιστικά βήματα του κλάδου. Η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας καλείται να ξεκαθαρίσει τη στάση της και απέναντι στο νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση και έδωσε στη δημοσιότητα, στο οποίο προβλέπεται, μεταξύ άλλων και η αφαίρεση του φυλλαδίου από ναυτικούς που την τελευταία τετραετία δεν έχουν συμπληρώσει ναυτική υπηρεσία τουλάχιστον 8 μηνών, δίνοντας έτσι τη "χαριστική βολή" στους άνεργους ναυτεργάτες! Οι διατάξεις του νομοσχεδίου σε συνδυασμό με το ΠΔ 79/1997, στο οποίο προβλέπεται ότι δεν έχουν δικαίωμα έκδοσης φυλλαδίου όσοι δεν έχουν ηλικία από 17 έως 30 χρόνων, η κυβέρνηση πλήττει ευθέως το δικαίωμα των ναυτεργατών στην εργασία και ταυτόχρονα ικανοποιεί κατά μεγάλο μέρος - και με τη βούλα του νόμου - τις αξιώσεις των εφοπλιστών για τον αφελληνισμό της ναυτιλίας.
Τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ" απαιτούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και την ανάκληση του ΠΔ 79/1997, ενώ με ανακοίνωσή τους επισημαίνουν ότι ο αγώνας για την προστασία της απασχόλησης θα επεκταθεί και στις ναυτιλιακές εταιρίες, που ενώ εκμεταλλεύονται την ελληνική υποδομή, δε ναυτολογούν Ελληνες ναυτεργάτες.