Τροπολογία για απευθείας αναθέσεις στις «άγονες» γραμμές κατατέθηκε χτες
Σε αλισβερίσι του υπουργείου με τους ακτοπλόους εφοπλιστές μετατρέπει ο Μ. Κεφαλογιάννης τον καθορισμό των επιδοτούμενων δρομολογίων για την κάλυψη των «άγονων» ακτοπλοϊκών γραμμών, με τροπολογία που κατέθεσε χτες στη Βουλή. Επιδίωξή του, εκτός των άλλων, διά της τεθλασμένης, να ικανοποιήσει την αξίωση που προβάλλουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να αυξηθεί το «ζεστό χρήμα» που εισπράττουν για να δρομολογούν πλοία σε νησιά χωρίς εμπορικό για τους ίδιους ενδιαφέρον!
Η τροπολογία κατατέθηκε στο «άσχετο» νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, αναβάθμιση της αποστολής του και άλλες διατάξεις». Με την τροπολογία στο άρθρο 8 του νόμου 2932/2001 που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Νοέμβρη, δεν αναιρείται μεν η διαδικασία της προκήρυξης των δημόσιων μειοδοτικών διαγωνισμών για την ανάθεση δρομολογίων, όμως μέχρι να ολοκληρωθούν, αλλά και σε κάθε άλλη περίπτωση που ο υπουργός θα το κρίνει αναγκαίο, θα μπορεί πλέον ο ίδιος να παρεμβαίνει και να συνάπτει απευθείας συμβάσεις με τους εφοπλιστές.
Το ύψος της επιδότησης θα το καθορίζουν οι εφοπλιστές - αφού στην τροπολογία αυτό αφήνεται ανοιχτό - και δε θα υπάρχει κανένας έλεγχος στα πλοία ως προς τις προϋποθέσεις που θέτει σήμερα ακόμα και αυτός ο εκτρωματικός νόμος 2932/2001 που καθορίζει το θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Επίσης θα μπορεί ο ίδιος να παρατείνει για τέσσερις μήνες επιπλέον το χρονικό περιθώριο των συμβάσεων, είτε αυτές έχουν γίνει με απευθείας ανάθεση, είτε με διαγωνισμό.
Στην ίδια τροπολογία προβλέπεται ακόμα η «ορθολογική διαχείριση του θαλάσσιου μετώπου» (!) περιοχών που γειτνιάζουν με Οργανισμούς Λιμένων Ανώνυμες Εταιρείες. «Ορθολογική διαχείριση» σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο «δύναται», με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Τουριστικής Ανάπτυξης και Εμπορικής Ναυτιλίας, να παραχωρεί σε αυτές τις Ανώνυμες Εταιρείες «παράκτια και θαλάσσια περιοχή που προορίζεται για τη δημιουργία τουριστικού λιμένα», «με σκοπό την ενιαία εκτέλεση και διαχείριση των προβλεπόμενων έργων». Τα έργα αυτά αφορούν την ανάπτυξη των λιμένων, θα γίνουν με πόρους από χρηματοδοτικό πρωτόκολλο που έχει συναφθεί μεταξύ του ΥΕΝ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, του οποίου βασικός όρος είναι η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.