Κυριακή 22 Οχτώβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πατριδογνωμόνιο
Σχολεία μυαλοπαγίδες

Τους βλέπω. Τις βλέπω. Αγόρια και κορίτσια στον ανθό της νιότης ή εκεί στο δημοτικό, στο τέλος της αθωότητας. Παιδιά. Νιάτα. Σε αχούρια. Σε κτίρια φυλακές. Γκρίζα. Ψυχρά. Με σίδερα. Σχολεία τα λένε. Τολμάμε να τα λέμε σχολεία. Είδα και τα καινούρια βιβλία. Ευάερα, ευήλια, χρωματιστά, μυαλοπαγίδες σκέτες. Καμιά φορά το βλέπω στο βλέμμα τους το αναπόφευκτο: Το μισούν αυτό το σχολείο. Είναι βάρος. Υποχρέωση. Φυλακή με συναίνεση γονέων. Που την κουλαντρίζει ο δάσκαλος. Ο καθηγητής. Κακοπληρωμένος. Φυσικά, κατηφής. Που ξέρει ότι η γνώση είναι παιδειά κι επομένως και παιδεία και παιχνίδι και παιδιά. Τα δικά του και των άλλων.

Το απεχθάνονται αυτό το σχολείο. Ολοι. Οι γονείς, ακόμα κι αν δεν τ' ομολογούν, το βλέπουν το παιδί να μη γυρνάει με τη χαρά στο πρόσωπο και τη λάμψη στο βλέμμα. Δε φτάνει η μυαλοπαγίδα για να σταθεί στον κόσμο το παιδί. Ασε που έρχεται καταπάνω του κι η αγορά. Αν είσαι γονιός, πρέπει να το κάμεις θρεφτάρι το παιδί. Σ' ό,τι άχρηστο θέλει η σύγχρονη δουλεία των αφεντικών. Και πλακώνεις δεύτερη και τρίτη απασχόληση. Για τα ...εξτρά. Γλώσσες. Φροντιστήρια. Λίγη μουσική. Λίγο υπολογιστές. Το 24ωρο του παιδιού σήμερα είναι βαρύ κι ανθυγιεινό «επάγγελμα», στο πλαίσιο της δωρεάν εκπαιδευτικής κοροϊδίας.

Είχα την «τύχη» κι εγώ κι η αδελφή μου να ξοδευτεί μια «προίκα» για ν' αγαπήσω το σχολείο. Σε άλλα χρόνια όμως, σύντροφοι. Σ' ένα σχολείο στημένο από Μικρασιάτες πρόσφυγες που περηφανευόταν ότι - άκουσον άκουσον - ήταν «ισότιμο δημοσίου». Στην ψάθα πέθαναν οι δικοί μου για ν' αγαπήσουμε τα γράμματα. Κι αυτήν την ...προνομιακή αδικία δεν την κατανόησα ποτέ. Θέλω να σταθώ, λοιπόν, δίπλα σ' όλα τα παιδιά και να τους πω πως πρέπει να παλέψουν με νύχια και δόντια. Μαζί με γονείς και δασκάλους. Οχι για να γίνει το σχολείο τους «ισότιμο ιδιωτικού», όπως κατακτήσαμε απ' τη μεταπολίτευση ως σήμερα. Αλλά για ένα σχολείο που να το αγαπούν και να τ' αγαπάει. Ιδιο κι όμορφο κι ουσιαστικό, που να χτίζει προσωπικότητες, να θεμελιώνει αλληλεγγύη και συλλογικότητες, να γεννάει εμπνεύσεις, ταλέντα, δεξιότητες. Να διεκδικήσουν ένα σχολείο, που να το σέβονται όπως τις φατσούλες τους στον καθρέφτη. Οπου οι παρέες κι οι συμμαθητές να μην είναι καταφύγιο μπαλιάς, αλλά ομάδα κι όχι αγέλη, ικανή να κρίνει, να σκέφτεται, να μαθαίνει πώς να μαθαίνει και να εγκαθίσταται στο ροκ του μέλλοντός μας.

Το σημερινό σχολείο της αντιεπιστημονικής κι αντιεκπαιδευτικής μιζέριας, το πραγματικά απολίτιστο και σχεδόν βάρβαρο εκπαιδευτικό μας σύστημα χτίζει πάνω στα ξυλοπόδαρα της ανταγωνιστικότητας, της ταξικής σκληρότητας, της εργασιακής ανασφάλειας, μια κοινωνία άμεσα κατακερματισμένη σε επιβιωτικά άτομα. Σε μοναξιές, που πρέπει να βοσκήσουν την τρέχουσα πνευματική κατήφεια, πασπαλισμένη με στρας του «λάιφ στάιλ».

Βλέπω στις αλυσίδες των καταλήψεων το βάθος της έλλειψης παιδείας και την κατάπτωση της εκπαίδευσης. Μια έστω απονενοημένη απόπειρα άμυνας: Να μείνουν έξω οι οχτροί ταγοί. Ναι στις αντιστάσεις. Στις «Γκράβες» γίνονται κάθε μέρα τόσοι «φόνοι». Σε καιρό ειρήνης χωρίς απεργίες και καταλήψεις, και αυτί δεν ιδρώνει. Οσο αντέξουμε, λοιπόν, να φωνάζουμε για το Σχολείο, μπορεί και να υπάρξει. Οχι στις Μυαλοπαγίδες!..

ΥΓ: «Γιατί η γυναίκα μου, καθηγήτρια, να παίρνει 1.200 ευρώ το μήνα κι εγώ στρατιωτικός γιατρός, με δυο ειδικότητες, να παίρνω μόλις 1.400 ευρώ το μήνα; Εσείς οι ΚΚΕδες υποκινείτε τις καταλήψεις. Ντροπή σας»! Αυτό το ...πολιτισμένο δημοκρατικό τηλεφώνημα έλαβα 11.30 τη νύχτα. Το αυγό του φιδιού έσκασε πάλι...


Της
Λιάνας ΚΑΝΕΛΛΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ