Τετάρτη 4 Οχτώβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Πλαίσιο μάχης και σύγκρουσης

Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ απευθύνονται προς τους συναγωνιστές συναδέλφους τους για το ζήτημα του προσανατολισμού και του περιεχομένου του αγώνα τους και τους καλούν να δώσουν τη μάχη για την αλλαγή του διαχειριστικού πλαισίου των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Στη βάση αυτή το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, απευθυνόμενο σε κάθε δάσκαλο, νηπιαγωγό, καθηγητή, σε όποιο χώρο κι αν εργάζεται, σημειώνει:

«Συναγωνιστή, συναγωνίστρια σου κρύβουν ότι:

  • Μια σειρά από αντιδραστικά μέτρα (ευέλικτη ή ελεύθερη ζώνη, ευρωπαϊκά προγράμματα, προτάσεις ΕΣΥΠ) οικοδομούν μεθοδικά το ευέλικτο μοντέλο σχολείου. Μεγάλο μέρος των σχολικών προγραμμάτων θα προσδιορίζεται και θα χρηματοδοτείται από τις επιχειρήσεις, τις οικονομικές δραστηριότητες των σχολείων, τις τσέπες των γονιών και την τοπική αυτοδιοίκηση. Με τη λεγόμενη αποκέντρωση, που θα ακολουθήσει, επιδιώκουν τη βαθύτερη ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων και την πρόσδεσή τους στις απαιτήσεις της "αγοράς".
  • Το διπλό ανισότιμο σχολικό δίκτυο αναπαράγεται ενισχυμένο (ΓΕΛ - ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ) με στόχο τη μαζικοποίηση του υποβαθμισμένου τεχνικοεπαγγελματικού σκέλους του. Οι διάχυτες προτάσεις της ΟΛΜΕ για αναβάθμιση της ΤΕΕ, για κατάργηση και ταυτόχρονα πρόσβαση των ΕΠΑΣ στην τριτοβάθμια, δεν πατούν στο έδαφος, αντίθετα συντηρούν το διπλό ταξικό κύκλωμα και προσπαθούν να επαναφέρουν τα ΤΕΕ μέσα στα ΕΠΑΛ. Συμβάλλουν στην ταξική πολυτυπία και πολυδιαβάθμιση των σχολείων. Τόσο αυτές όσο και το γενικό και αόριστο αίτημα για 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση δεν αφήνουν καμιά προοπτική για ενιαίο σχολείο, ούτε βέβαια η αποκέντρωση και οι ευέλικτες ζώνες μπορούν να οδηγήσουν σε ενιαία εκπαίδευση.
  • Ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί και η πρόωρη ταξική επιλογή και με τον πολλαπλασιασμό των εξετάσεων από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο (Ε΄, Στ΄ Δημοτικού, διαγνωστικές, περιφερειακές, πανελλαδικές, εικονικές κ.ά.)
  • Τα νέα βιβλία και προγράμματα με τη φανταχτερή τους αμφίεση (προϊόν ΠΑΣΟΚ - ΝΔ) επιχειρούν να συγκαλύψουν τη σχεδιασμένη επίθεση του μεγάλου κεφαλαίου για τη διάλυση της σκέψης των μαθητών, ενώ τους προετοιμάζουν συστηματικά να γίνουν σφάγια στο βωμό της διά βίου κατάρτισης - ψευτοαπασχόλησης, ενός ακόμη πιο σκληρού συστήματος εκμετάλλευσης, που όχι μόνο θα το αποδέχονται, αλλά θα το στηρίζουν ενεργά.
  • Η αυτοαξιολόγηση είναι το θεμέλιο για τη συνολική επιχείρηση ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και ότι πρέπει να αρνηθείς να αυτομαστιγώνεσαι, να αυτοαξιολογείς το σχολείο και να φακελώνεις αξιολογητικά τους μαθητές σου.
  • Η αποκέντρωση σε μετατρέπει σε δημοδιδάσκαλο, που θα εκλιπαρεί με μιαν αίτηση στο χέρι τις τοπικές αρχές να τον συμπεριλάβουν σε μια λίστα αναμονής για λίγους μήνες δουλιάς. Ετσι, αντί να προτείνουν επαναφορά μιας ανανεωμένης ενιαίας επετηρίδας, σε όλους τους τόνους φωνάζουν για μαζικούς διορισμούς, χωρίς να μας λένε πώς αυτοί θα γίνουν μέσα στη δίνη των εργασιακών ανατροπών.
  • Η επέκταση του ωραρίου σου πέρα από το κατακτημένο είναι στους σχεδιασμούς τους για λιγότερους διορισμούς και εργασιακές σχέσεις - λάστιχο. Σε θέλουν να γίνεις θεματοφύλακας του συστήματος και μάνατζερ του σχολικού εμπορεύματος».

Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ