Μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας - τόσο των εργαζομένων ως καταναλωτών όσο και των εκατοντάδων χιλιάδων μικρών και αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών και εμπόρων - κινούνται οι προτεραιότητες και οι στόχοι που θέτει η κυβέρνηση με το κείμενο εθνικής διαβούλευσης για την προγραμματική περίοδο 2007 - 2013 στους τομείς του εμπορίου και των υπηρεσιών. Πρόκειται για προτεραιότητες που στον ορίζοντά τους έχουν την ενίσχυση μεγαλύτερων επιχειρήσεων, τέτοιων που μπορούν να αναπτύξουν ακόμα και εξαγωγική δραστηριότητα.
Χαρακτηριστικό είναι ότι στο κείμενο που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα ως μέτρο προς υλοποίηση αναφέρεται πως είναι - μεταξύ άλλων - «η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, η ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού στα πλαίσια της ελεύθερης αγοράς, αλλά και η αύξηση της αποτελεσματικότητας στη λειτουργία του κράτους». Η συγκεκριμένη αναφορά καταλήγει ψευδεπίγραφα ότι όλα αυτά είναι μέτρα που «ενισχύουν ιδιαίτερα τις ΜΜΕ της ελληνικής περιφέρειας». Πρόκειται σαφώς για την εντατικοποίηση της πολιτικής που οι μικροί ΕΒΕ έχουν νιώσει «στο πετσί τους» πού οδηγούν: Στην περιθωριοποίηση και τη βίαιη εξόντωσή τους. Στο ίδιο κείμενο, λόγος γίνεται και για δημιουργία περιφερειακών γραφείων προβολής των «επώνυμων» ελληνικών προϊόντων και των επιχειρήσεων που τα παράγουν, ενίσχυση «επώνυμων» προϊόντων και «υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας», «ενίσχυση προγραμμάτων κατάρτισης των εμπορικών επιχειρήσεων σε σύγχρονες και αποτελεσματικότερες μεθόδους εξυπηρέτησης πελατών, στην εκμάθηση ξένων γλωσσών (!) κ.ά.