Τη συγκατάθεσή της έδωσε χτες για τις Δημοσιονομικές Προοπτικές της περιόδου 2007 - 2013, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο Στρασβούργο. Οι ευρωβουλευτές έδωσαν δημοκρατική επίφαση στη διοργανική συμφωνία (ανάμεσα στο Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο) για τις δημοσιονομικές προοπτικές της 4ης Απρίλη με 440 ψήφους υπέρ, 190 κατά και 14 αποχές, με κάποιες αναφορές στην ανάγκη μεγαλύτερου προϋπολογισμού, για το «καλό των λαών», προκειμένου να κρατήσουν τα προσχήματα...
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταψήφισε τη συμφωνία για τις Δημοσιονομικές Προοπτικές της ΕΕ 2007 - 2013, αλλά και την έκθεση σχετικά με την Πρόταση Κανονισμού για το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών Marco Polo ΙΙ.
Η συμφωνία για τις Δημοσιονομικές Προοπτικές 2007 - 2013, που επιτεύχθηκε μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με τη συναίνεση του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, Σοσιαλδημοκρατών, Φιλελευθέρων κ.ά., κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σήμερα στο Στρασβούργο, σηματοδοτεί τη συνέχιση και την ένταση της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ, ενάντια στην εργατική τάξη και γενικότερα στους εργαζόμενους. Αυτή η πολιτική εξειδικεύεται σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας της ΕΕ, με στόχο τη διασφάλιση και αύξηση της κερδοφορίας του ευρωενωσιακού κεφαλαίου.
Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ επισημαίνει ότι η δραστική περικοπή κατά 50% του χρηματοδοτικού πλαισίου από 740 σε 400 εκατομμύρια ευρώ, καθώς και τα κριτήρια για την επιλογή των έργων για την εκτέλεση του προγράμματος Marco Polo ΙΙ, την περίοδο 2007 - 2013 έχει ως στόχο την αύξηση των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου και δεν πρόκειται να αμβλύνει, πολύ περισσότερο να επιλύσει, τα σοβαρά προβλήματα που έχουν σχέση με τη μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση που υπάρχει και οξύνεται στις εσωτερικές και διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές, που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την αύξηση των ατυχημάτων, όσο και καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον. Η επιλογή αυτή εντάσσεται στη γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, όπως εξειδικεύεται για τις εσωτερικές χερσαίες, θαλάσσιες και εναέριες μεταφορές με ευθύνη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στη χώρα μας σε συμπαιγνία με τους εφοπλιστές και το μεγάλο κεφάλαιο με οδυνηρές συνέπειες για τους εργαζόμενους στις μεταφορές, τους επαγγελματοβιοτέχνες, τους μικρομεσαίους αγρότες και τους κατοίκους των νησιών.
Χαρακτηριστικά, η εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3597772 της ΕΕ, που από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ και εφοπλιστές για τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες διαφήμισαν, δημιουργεί τεράστια προβλήματα για τους εργαζόμενους και τους κατοίκους των νησιών. Οι τιμές των εισιτηρίων και τα ναύλα των εμπορευμάτων εκτινάχτηκαν στα ύψη, η δραστική μείωση της συχνότητας των δρομολογίων από τον εξάμηνο παροπλισμό του 1/3 του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας μας, η απόλυση χιλιάδων ναυτεργατών, έχουν επιφέρει συνολική υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Σε εξέλιξη βρίσκεται νέος γύρος αντιλαϊκών μέτρων, ώστε να παραμείνουν υπερήλικα, υποσυντήρητα πλοία, σαπιοκάραβα άνω των 30 ετών, στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, να καθορίζουν αυθαίρετα οι εφοπλιστές τις τιμές των ναύλων, τη συχνότητα των δρομολογίων και ταυτόχρονα να αυξηθούν προκλητικές επιδοτήσεις των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, με πρόσχημα τις «άγονες γραμμές».
Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να καταδικάσουν την αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ, της κυβέρνησης της ΝΔ και τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, να δυναμώσουν την πάλη τους για να ανοίξει ο δρόμος για την ικανοποίηση των αναγκών της λαϊκής οικογένειας, μέσα από τη λαϊκή εξουσία και οικονομία.