Τρίτη 18 Απρίλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ»
«Βαστάζος» της ιμπεριαλιστικής ενσωμάτωσης η Ελλάδα

Τον πολιτισμό ως «μέσο» ιμπεριαλιστικής διείσδυσης στα Βαλκάνια ανέδειξε, ουσιαστικά, ο πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής

Η φωτογραφία είναι από τη διεξαγωγή της σφαιροβολίας στο στάδιο της Αρχαίας Ολυμπίας στους Ολυμπιακούς του 2004. Θα φαντάζει όμως «πταίσμα» μπροστά σε αυτά που ετοιμάζει η κυβέρνηση για το μνημείο

Eurokinissi

Η φωτογραφία είναι από τη διεξαγωγή της σφαιροβολίας στο στάδιο της Αρχαίας Ολυμπίας στους Ολυμπιακούς του 2004. Θα φαντάζει όμως «πταίσμα» μπροστά σε αυτά που ετοιμάζει η κυβέρνηση για το μνημείο
Κανένα περιθώριο «παρερμηνειών» για το ρόλο της Ελλάδας ως «βαστάζου» της ιμπεριαλιστικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης στα Βαλκάνια (και) με «όχημα» τον πολιτιστικό τομέα, δεν άφησε ο πρωθυπουργός, Κ. Καραμανλής, στην ομιλία του προς τους υπουργούς Πολιτισμού των χωρών - μελών του «Συμφώνου Σταθερότητας ΝΑ Ευρώπης» στη μεταξύ τους συνάντηση στη Θεσσαλονίκη.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «η Ευρωπαϊκή προοπτική της περιοχής μας είναι ο μόνος δρόμος που μπορεί να οδηγήσει σε σταθερότητα και ευημερία για τη ΝΑ Ευρώπη» και πως «για την Ελλάδα, αυτός είναι ένας στρατηγικός στόχος», αφού «υποστηρίζουμε ενεργά τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό όλων των γειτονικών χωρών, υπό την προϋπόθεση, φυσικά, ότι θα γίνουν σεβαστές οι ευρωπαϊκές αρχές και αξίες και ότι θα εφαρμοστούν πλήρως όλα τα κριτήρια και τα προαπαιτούμενα που έχει θέσει η ΕΕ».

Για τον πρωθυπουργό, σε αυτή τη διαδικασία εμβάθυνσης της ιμπεριαλιστικής εξάρτησης των Βαλκανίων «ο πολιτισμός έχει να παίξει πρωτεύοντα ρόλο με την ιδιαίτερη ικανότητά του να συνδέει ανθρώπους και λαούς και να τους φέρνει πιο κοντά»!

Η ομιλία Καραμανλή ήταν ουσιαστικά η «σύνοψη» των όσων αντιδραστικών και επικίνδυνων για την πολιτιστική δημιουργία των βαλκανικών λαών συμφωνήθηκαν κατά την πρώτη συνάντηση των υπουργών Πολιτισμού του «Συμφώνου» των Βαλκανίων στην Πάτρα την Παρασκευή και το Σάββατο.

Οι υπουργοί επαναβεβαίωσαν την προσήλωσή τους στις επιταγές του κεφαλαίου, όπως προκύπτει και από τις αποφάσεις τους που παρουσίασε ο υπουργός Πολιτισμού, Γ. Βουλγαράκης, σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή. Μεταξύ άλλων, έκανε λόγο για «κινητικότητα» και «ελεύθερη κυκλοφορία των δημιουργών πολιτισμού», καθώς και για «εναρμόνιση της νομοθεσίας για την προστασία της Πνευματικής Ιδιοκτησίας σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα». Επανέλαβε δε τα περί «ανάδειξης της δημιουργικής βιομηχανίας για την κάλυψη των απαιτήσεων της παγκόσμιας πολιτιστικής αγοράς», δηλαδή για πλήρη εμπορευματοποίηση της καλλιτεχνικής δημιουργίας και υποταγής της στις απαιτήσεις της «πολιτιστικής βιομηχανίας» και «αγοράς».

«Ξεπούλημα» της Αρχαίας Ολυμπίας

Σημαντικό μέρος αυτής της πολιτικής καλύπτει η εμπορευματοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η δήλωση του Γ. Βουλγαράκη το Σάββατο από την Αρχαία Ολυμπία, όπου συνόδευε τους υπουργούς Πολιτισμού, από την οποία προκύπτει ότι η κυβέρνηση θέλει να κατασκευάσει μόνιμο σύγχρονο στάδιο στίβου στην Αρχαία Ολυμπία. Επαναβεβαιώνοντας έτσι την πρόθεσή της να «υπακούσει» στις πολυεθνικές - «χορηγούς» της Διεθνούς Ομοσπονδίας Στίβου (ΙΑΑF) για τέλεση διεθνών αγώνων στίβου στο αρχαίο στάδιο και ενώ εκκρεμεί η γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για σχετικό αίτημα διεξαγωγής στις 14/5!

Ο Γ. Βουλγαράκης ουσιαστικά «προεξόφλησε» τη γνωμοδότηση (σ.σ. εδώ τίθεται και ζήτημα πολιτικής και ηθικής τάξης έναντι του ΚΑΣ), λέγοντας ότι «ένας συνδυασμός του υπάρχοντος αρχαιολογικού χώρου με ένα σύγχρονο στάδιο, το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί ως πόλος έλξης αθλητικών διοργανώσεων παγκόσμιου ενδιαφέροντος, είναι μια προοπτική που θα πρέπει να εξεταστεί πολύ προσεκτικά». Πρόσθεσε - στέλνοντας «μήνυμα» προς κάθε κατεύθυνση - ότι «υπάρχει η βούληση της Πολιτείας για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του εξαιρετικού αυτού χώρου»!

Αποκαλυπτικός ήταν ο υπουργός και στις απαντήσεις του σχετικά με την «Πολιτιστική Πρωτεύουσα». Στη δημοσιογραφική εκτίμηση ότι «υπάρχει η αίσθηση πως στην Πολιτιστική Πρωτεύουσα απαξιώθηκε το ντόπιο καλλιτεχνικό δυναμικό» απάντησε, κυνικά, ότι «η Πολιτιστική Πρωτεύουσα είναι ένας θεσμός, ο οποίος δεν απευθύνεται αποκλειστικά στη διοργανώτρια πόλη (...) Με αυτή την έννοια, δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία αν το πρόγραμμα εξυπηρετεί μόνο τους κατοίκους της»!

Εδωσε, επίσης, μεγάλη έμφαση στην «επικοινωνιακή στρατηγική» του «θεσμού», λέγοντας ότι «βρίσκεται σε εξέλιξη μια διαδικασία εξεύρεσης χορηγιών, προκειμένου να ενισχυθεί»...


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ