Σάββατο 19 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Σε τροχιά «προσγείωσης» στο μεγάλο κεφάλαιο

Κατατέθηκε χτες, σε άσχετο νομοσχέδιο, η τροπολογία για την ίδρυση ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας στη θέση της «Ολυμπιακής»

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή η τροπολογία για την ίδρυση μιας μικρής ιδιωτικής αεροπορικής εταιρίας, στη θέση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), η οποία «ενταφιάζεται» ζωντανή, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις των κάθε λογής «επενδυτών». Η τροπολογία που κατέθεσε χτες η κυβέρνηση στη Βουλή, το μόνο που προβλέπει, είναι ότι όποια τελικά εταιρία συσταθεί στη θέση των «Ολυμπιακών Αερογραμμών», θα παραδοθεί στους ιδιώτες.

Οι λεπτομέρειες για το πώς θα γίνει αυτή η παράδοση της νέας εταιρίας στο ιδιωτικό κεφάλαιο, δεν προβλέπονται στην τροπολογία. Αυτά αφήνονται να ρυθμιστούν εν καιρώ, προφανώς για να ληφθούν υπόψη και οι λεπτομερείς απαιτήσεις των «επενδυτών». Αλλωστε, η κυβέρνηση έχει προσδιορίσει τη λειτουργία της νέας εταιρίας σε διάστημα 6-8 μηνών.

Σύμφωνα με την τροπολογία - προσθήκη σε σχέδιο νόμου για το λεγόμενο «ξέπλυμα βρώμικου χρήματος», των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Μεταφορών - Επικοινωνιών και Ανάπτυξης:

  • Στο μετοχικό κεφάλαιο της υπό σύσταση ανώνυμης αεροπορικής εταιρίας, «εκτός του Ελληνικού Δημοσίου, μπορούν να συμμετέχουν απεριορίστως, είτε εξ αρχής, είτε στη συνέχεια: α) Ημεδαπά ή αλλοδαπά φυσικά ή νομικά πρόσωπα, δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, καθώς και πιστωτικά ιδρύματα ή χρηματοοικονομικοί οίκοι της ημεδαπής ή αλλοδαπής. β) Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' και Β' βαθμού.
  • Η εταιρία δεν ανήκει στο δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπως αυτός προσδιορίζεται στο νόμο 2190/94, λειτουργεί κατά τις διατάξεις του ιδιωτικού δικαίου και διέπεται από τη νομοθεσία περί ανωνύμων εταιριών. Διατάξεις νόμων που αναφέρονται σε επιχειρήσεις, οργανισμούς ή φορείς γενικά του ευρύτερου δημόσιου τομέα, δεν αφορούν στην εταιρία, εκτός αν ορίζεται ρητά ότι εφαρμόζονται και σ' αυτήν.
  • Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Μεταφορών - Επικοινωνιών καταρτίζεται το καταστατικό της εταιρίας και ρυθμίζεται κάθε θέμα, που αφορά στη συμμετοχή ή μη του Δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ, σε μελλοντικές αυξήσεις του εταιρικού κεφαλαίου, καθώς και η τυχόν παραίτηση αυτών από αναλογούντα σε αυτό δικαιώματα προτιμήσεως στην έκδοση νέων μετοχών.

Σημειώνεται ότι ακόμα και ο τρόπος που επέλεξε η κυβέρνηση (τροπολογία μιας σελίδας σε άσχετο νομοσχέδιο) υποτίθεται για να δώσει λύση στο πρόβλημα «Ολυμπιακή», υποδηλώνει ακριβώς ότι η προειλημμένη απόφασή της είναι να παραδώσει την περιουσία της εταιρίας σε ιδιώτες, με τους μικρότερους δυνατούς κοινωνικούς «κραδασμούς». Και βέβαια, αρωγό στην προσπάθειά της αυτή έχει τόσο το ΠΑΣΟΚ όσο και τη συμβιβασμένη συνδικαλιστική πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ). Και οι δύο συμφωνούν με την ουσία της κυβερνητικής επιλογής να μπει «λουκέτο» στην ΟΑ και στη θέση της να συσταθεί μια μικρή αεροπορική εταιρία με τη «συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων», τα οποία κατά τον εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο, είναι και «αναγκαία» και «ευπρόσδεκτα».

Το τι σημαίνει η απόφαση της κυβέρνησης για χιλιάδες εργαζόμενους σήμερα στη νέα μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρία, είναι αυτονόητο:

  • Σκληρή - ιδιωτική εκμετάλλευση για όσους τελικά απορροφηθούν στη νέα εταιρία των «μάνατζερ».
  • Προαναγγελία απόλυσης για όσους δε θα «χωρέσουν» σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου (μετατάξεις) και για όσους τελειώσει το πρόγραμμα του ΟΑΕΔ!
  • Δυσμενείς παρενέργειες θα επιφέρει ακόμα η λειτουργία της νέας ιδιωτικής εταιρίας, τόσο στην ασφάλεια των πτήσεων όσο και στο κόστος της αεροπορικής μεταφοράς (ακριβότερα εισιτήρια), αλλά και την αεροπορική σύνδεση των ακριτικών περιοχών.

Τα στελέχη της Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης Αερομεταφορών (ΕΣΚ) καλούν τους εργαζόμενους σε ενωτικό αγώνα, με στόχο την ανατροπή της κυβερνητικής πολιτικής για την ΟΑ και τους εργαζόμενους σ' αυτή.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ