Η αρχή έγινε με την πρωτοφανή πρόκληση της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας που θέλησε να χειραγωγήσει μέσω του θέματος της έκθεσης, τους μαθητές της Γ' Λυκείου, στα πλαίσια του εξεταστικού μαραθώνιου, ζητώντας ουσιαστικά να προσαρμοστούν στο στενό πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής της μεταρρύθμισης. Το παράδειγμα αυτό φαίνεται ζήλεψε και καθηγητής Θρησκευτικών, αυτός, για να αξιοποιήσει και να χειραγωγήσει τους μαθητές του στο... φλέγον ζήτημα των ημερών, αυτό των ταυτοτήτων. Ο θρησκευτικός κ. Παραγιός στο 4ο Λύκειο Μενιδίου προφανώς εμπνευσμένος από τον «ανένδοτο» της Εκκλησίας, ζήτησε από τους μαθητές της πρώτης λυκείου στις γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στο μάθημά του (όπου θα βαθμολογηθούν), να εκθέσουν τις απόψεις τους σχετικά με την αναγραφή ή όχι του θρησκεύματος στις ταυτότητες και για το αν πρέπει να χωριστεί η Εκκλησία από το κράτος.
Δε λέμε, πολύ «έξυπνη» ιδεολογική τρομοκρατία με... ιερό σκοπό.