Τρίτη 4 Οχτώβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
8ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Προβολές και συζήτηση για την «κακογουστιά»

Ολοκληρώνεται σήμερα το 8ο Φεστιβάλ Μεσογειακού Ντοκιμαντέρ που διοργανώνουν το Σωματείο Ελλήνων Σκηνοθετών - Παραγωγών Κινηματογράφου και το Πνευματικό Ιδρυμα «Νικόλαος Δημητρίου».

Οι ελληνικές ταινίες της τελευταίας μέρας είναι οι εξής: «Αγάπη, η Κρήτη τον Αύγουστο» του Μαθιού Γιαμαλάκη, «Μαζί με τα συνδικάτα» (1ο επεισόδιο από τη σειρά «Τα όνειρα που γίνανε ζωή») του Διονύση Γρηγοράτου, «Day-Dream-City-Boy» του Χρήστου Κανάκη, «Θα βγάλω φτερά» της Αννέτας Παπαθανασίου, το «τρέιλερ» του Νίκου Αλευρά για την ταινία του «Ερωτικά μαθήματα για επαναστατική δράση».

Χτες προβλήθηκαν, μεταξύ άλλων, οι ταινίες: «Νεώριον, ο φρουρός των πλοίων» του Χρήστου Βούπουρα, «Εποχές των ορυκτών στο Αιγαίο» του Νίκου Ελληνικάκη, «Ανθρακωρυχεία Αλιβερίου» του Σταύρου Ιωάννου, «Ιόνιο. Από την Απούλια ως την Κέρκυρα» της Νικολέττας Γουλή, «Ου τόπος - Ιστορίες από την Αφρική» του Γιώργου Κολόζη, «Ο Θεός είναι αόρατος γιατί είναι μικροσκοπικός» του Θόδωρου Μαραγκού, «Το σαμποτάζ του Εβρου (Από τη ζάχαρη του '65 στη δικτατορία του '67)» του Βαγγέλη Δημητρίου, «Ψαράδες και ψαρέματα» του Λέων. Λοΐσιου, «Εγερτήριο» της Εύας Στεφανή, «Το χρήμα, μια μυθολογία του σκότους» του Βασίλη Μαζωμένου.

Την Κυριακή προβλήθηκαν, μεταξύ άλλων, και δύο ντοκιμαντέρ αφιερωμένα σε δύο σημαντικούς Ελληνες σκηνοθέτες: στον Ντίνο Κατσουρίδη από τη σειρά «Σκιές στο Φως» του Ηλία Γιαννακάκη και στον Βασίλη Μάρο από την εκπομπή «Παρασκήνιο» του Λάκη Παπαστάθη. Προβλήθηκε, επίσης, η ταινία «Το κορίτσι» των Μάνου Αρβανιτάκη, Φοίβου Βογιατζή και Σόνιας Μυλιώνη από τη νέα γενιά των Σαμιωτών σκηνοθετών, που βασίστηκε σε τοπικό θρύλο.

Την ίδια μέρα, πραγματοποιήθηκε και συζήτηση με θέμα το «κιτς», με αφορμή της ομότιτλη ταινία που προβλήθηκε στο φεστιβάλ. Το «κιτς» συνδέθηκε με την έλλειψη παιδείας και το γεγονός ότι σαν λαός χάνουμε τις ρίζες μας, σημεία που θεωρήθηκαν σαν αποτέλεσμα της κρατικής αδιαφορίας. Η καλλιέργεια του «κιτς» συνδέθηκε με διάφορους φορείς όπως η τηλεόραση, μουσικά και άλλα υποπροϊόντα, τη «λαϊκή τέχνη» που προβάλλεται στους τουρίστες και τη διαφήμιση, ως «βασικό εργαλείο μετάδοσης της κακογουστιάς, που στόχο έχει να κερδίσει και να διαμορφώσει την παιδική ψυχή». Συνδέθηκε, επίσης, με την προσπάθεια πολιτιστικής ομογενοποίησης για τη δημιουργία ενός παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού, όπως συμβαίνει με τον αμερικανικό κινηματογράφο.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ