«Ωρα 9.27 π.μ.: "Λάρνακα βρίσκομαι στα 16.000 πόδια και έχω πρόβλημα ψύξης στο electronic compartment. Πείτε μου, τι να κάνω;" ρώτησε ο Χανς Μέρτεν. Οι τεχνικοί τού ζητούν να μιλήσουν με τον Κύπριο συγκυβερνήτη Χαράλαμπο Χαραλάμπους αλλά η επικοινωνία με το αεροπλάνο διακόπτεται (...) "το πρόβλημα ψύξης στο electronic compartment μπορεί να εξηγήσει απόλυτα την πτώση του αεροσκάφους και να δώσει απαντήσεις σε πολλά αναπάντητα ερωτήματα" υποστηρίζει ο κ. Στάθης Πεκιάς, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών. "Πρόκειται για τμήμα που βρίσκεται κάτω από το πιλοτήριο, το οποίο είναι από τα βασικά μέρη στα οποία γίνεται συντήρηση, γιατί αποτελεί μια συχνή βλάβη για εμάς τους μηχανικούς" λέει ο κ. Πεκιάς. "Στο τμήμα αυτό είναι συνδεδεμένες πολλές από τις λειτουργίες του σκάφους. Μια πιθανή υπερθέρμανση αντιμετωπίζεται με τρία συστήματα ψύξης που διαθέτει το αεροπλάνο. Το πρώτο παίρνει ρεύμα από τους κινητήρες, το δεύτερο λειτουργεί σε περίπτωση βλάβης του πρώτου με μπαταρία και υπάρχει η τελική λύση του χειροκίνητου. Τώρα, αν δε λειτουργήσει το σύστημα ψύξης, προκαλείται υπερθέρμανση η οποία είναι σε θέση να καταστρέψει τα συστήματα επικοινωνίας, ακόμη και τα εφεδρικά. Συνεπώς έχουμε μια απάντηση γιατί δεν κατάφεραν να επικοινωνήσουν με κανένα τρόπο. Επίσης μπορεί να προκληθεί βλάβη στο σύστημα αποσυμπίεσης, στον κλιματισμό, και να διακόψει την παροχή ρεύματος στα όργανα του πιλοτηρίου, με συνέπεια να ταξιδεύει το αεροπλάνο στα τυφλά. Επίσης δημιουργεί πρόβλημα στην παροχή οξυγόνου των πιλότων, γεγονός που μπορεί να εξηγεί γιατί ο πιλότος δεν ήταν στη θέση του, καθώς είναι πιθανόν να αναζήτησε μια από τις φορητές συσκευές έξω από το κόκπιτ" λέει ο κ. Πεκιάς» (το ρεπορτάζ των Πάνου Μπαΐλη - Στέλιου Βαρδέλη στα ΝΕΑ).