Διαδικασία - πρόκληση για τους 81 νεκρούς, τους διασωθέντες και τους εκατοντάδες χαροκαμένους που έμειναν πίσω
Eurokinissi |
Προσκλητήριο μαρτύρων με ...ντουντούκα |
Η διαδικασία της ντροπής ξεκίνησε από νωρίς το πρωί. Χωρίς κανένα ίχνος ευαισθησίας απέναντι στους εκατοντάδες χαροκαμένους ανθρώπους και όσους επέζησαν από την κόλαση, τους είχαν επί ώρες στημένους στο πεζοδρόμιο απέναντι από το κτίριο του Ναυτοδικείου. Στο κτίριο εισέρχονταν λίγοι - λίγοι και αφού πρώτα άκουγαν τα ονόματά τους από ...«ντουντούκα» που κρατούσε μία δικαστική υπάλληλος!
Τα όργανα απέκλεισαν το Ναυτοδικείο |
Την ίδια στιγμή που συνέβαιναν αυτά, οι άνθρωποι της πλοιοκτήτριας ναυτιλιακής εταιρίας του ΣΑΜΙΝΑ, τότε MFD και σήμερα Hellenic Seaway, μπαινόβγαιναν με άνεση στο κτίριο, ενώ οι κατηγορούμενοι εφοπλιστές, μέλη της διοίκησης της εταιρίας, Κώστας Κληρονόμος και Νίκος Βικάτος, μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου συνοδεύονταν από τους «μπράβους» τους!
Τα όσα διαδραματίστηκαν κατά την πρώτη μέρα της δίκης έρχονται να προστεθούν στα εξής στοιχεία, που βοούν για το αποτέλεσμά της: Πρόεδρος του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά που θα διεξάγει τη δίκη είναι ο Νίκος Λεοντής, ο οποίος ήταν πρόεδρος και στο δικαστήριο του ναυαγίου του σάπιου τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ» της ΑΓΕΤ - ΗΡΑΚΛΗΣ με 20 πνιγμένους. Τότε ο Ν. Λεοντής μειοψηφώντας είχε ψηφίσει την αθώωση των κατηγορουμένων...
Αποκλεισμένοι και απωθημένοι στο ...απέναντι πεζοδρόμιο |
Παραπέμπουν τους εφοπλιστές για πλημμέλημα, όταν, με τη συνενοχή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, είχαν εν πλω αυτό το σαπιοκάραβο, ενώ του έπρεπε, αποδεδειγμένα και με βάση τα στοιχεία που ήρθαν στο φως, το διαλυτήριο. Ηταν σάπιο, με υποσυντήρητες μηχανές και σοβαρές βλάβες, δε διέθετε τα στοιχειώδη σωστικά μέσα, όμως η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων και η ιδιωτική εταιρία Ελληνικός Νηογνώμονας του έδιναν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας! Στις 26 Σεπτέμβρη 2000 ξεκίνησε το ταξίδι για το χαμό. Στις 22.00 προσκρούει στις βραχονησίδες Πόρτες ενάμισι μίλι ανοιχτά από το λιμάνι της Πάρου. Οι σάπιες λαμαρίνες δεν αντέχουν και μέσα σε μισή ώρα το πλοίο βουλιάζει γεμίζοντας τη θάλασσα πτώματα. Απολογισμός 80 νεκροί. Ο 81ος είναι ο λιμενάρχης της Πάρου που βλέποντας τη στιγμή της πρόσκρουσης έπαθε ανακοπή.
Κατηγορούμενοι εκτός από τους προαναφερθέντες είναι ακόμα: Γιώργος Τριαντάφυλλος ύπαρχος, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης Α` μηχανικός, Δημήτρης Τσούμας ασυρματιστής, Παναγιώτης Κάσδαγλης ναύτης και ο επιθεωρητής της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ Παναγιώτης Τσόρβας.