Παρασκευή 13 Μάη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
Με γοργά βήματα για πιο ταξική Παιδεία

Αμεση προώθηση της αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης εξήγγειλε χτες ο Κ. Καραμανλής, κατά την επίσκεψη του στο υπουργείο Παιδείας, δηλώνοντας ικανοποιημένος για το έργο του υπουργείου Παιδείας

Επιτάχυνση των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μεγάλου κεφαλαίου σηματοδοτεί η χτεσινή επίσκεψη του πρωθυπουργού στο υπουργείο Παιδείας. Ο Κ. Καραμανλής δήλωσε ότι «έχει γίνει σημαντικό έργο», αναφέρθηκε στον προσχηματικό «εθνικό διάλογο» που στήθηκε για τη νομιμοποίηση των αντιδραστικών μέτρων που έχουν προαποφασίσει κυβέρνηση και ΕΕ, ενώ εξήγγειλε την άμεση προώθηση της αξιολόγησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης, της πλήρους δηλαδή υποταγής της στις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις.

Τη στιγμή που η λαϊκή οικογένεια συνεχίζει να διπλοπληρώνει και να τριπλοπληρώνει μια Παιδεία ταξική, σχεδιασμένη μακριά από τις ανάγκες της, ο πρωθυπουργός δήλωνε χτες «ικανοποιημένος» γιατί «τα μέχρι τώρα βήματα είναι στη σωστή κατεύθυνση» και εξέφραζε τον «οραματικό στόχο» της ΝΔ να γίνει η Ελλάδα χώρα παραγωγής γνώσης. Από τις χτεσινές εξαγγελίες του πρωθυπουργού, για μια ακόμα φορά επιβεβαιώθηκε ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει και υλοποιεί την πολιτική της για την Παιδεία μακριά από τις πραγματικές σύγχρονες λαϊκές απαιτήσεις και αναδεικνύεται η ανάγκη δυναμικής απόρριψης της δέσμης αυτών των μέτρων και η διεκδίκηση της Παιδείας που πραγματικά έχει ανάγκη ο λαός και η νεολαία κόντρα στη λογική της συναίνεσης που προσπαθεί να επιβάλει η κυβέρνηση.

Σε δηλώσεις του μετά τη σύσκεψη που πραγματοποίησε με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι στο αμέσως προσεχές διάστημα η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην εφαρμογή μέτρων στην Ανώτατη Εκπαίδευση με πρώτο την «αξιολόγηση», κάτι που συνδέεται και με την επικείμενη σύνοδο υπουργών Παιδείας που θα γίνει στις 19-20 Μάη στο Μπέργκεν. Εκανε λόγο για «θέσπιση ενός συστήματος, συμβατού με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, που θα διασφαλίζει την ποιότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση» και για αξιολόγηση των Ανώτατων Ιδρυμάτων τόσο από τα ίδια «όσο και από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, υπό το συντονισμό Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής». Επικαλούμενος και τον «εθνικό διάλογο», δήλωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να προωθήσει την υποταγή των ιδρυμάτων στις επιταγές και τον έλεγχο του μεγάλου κεφαλαίου, που οδηγεί και τα ίδια τα ιδρύματα στη λειτουργία τους ως επιχειρήσεις, μακριά από τις λαϊκές ανάγκες. Ο Κ. Καραμανλής δήλωσε επίσης ότι θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση, που μέσα από τη δημιουργία των Ινστιτούτων Διά βίου Κατάρτισης εισάγει τη φτηνή ληξιπρόθεσμη κατάρτιση στην Ανώτατη Εκπαίδευση στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτή να υποκαταστήσει πλήρως την ολόπλευρη μόρφωση και με τις επιχειρήσεις να έχουν λόγο.

Υπολογιστές όπως... καθρεφτάκια

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στην προωθούμενη ίδρυση των Επαγγελματικών Λυκείων που, παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να τα εμφανίσει ως ισότιμα των ενιαίων με το δόλωμα της πρόσβασης των αποφοίτων τους σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, διατηρεί το διπλό σχολικό δίκτυο γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης αντί να απαντά στην ανάγκη για ένα σχολείο που θα παρέχει ουσιαστική μόρφωση σε όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια. Παράλληλα, επανέφερε χτες την εξαγγελία της κυβέρνησης για την ίδρυση Διεθνούς Πανεπιστημίου με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ένα μέτρο ανταγωνιστικής λειτουργίας της εκπαίδευσης, που στόχο έχει να προσελκύσει φοιτητές από τα Βαλκάνια στο πλαίσιο της οικονομικής διείσδυσης στην περιοχή.

Την ίδια στιγμή, στο πλαίσιο της προώθησης των προγραμμάτων της κοινωνίας της Πληροφορίας, που συνδέεται άμεσα με τη Στρατηγική της Λισαβόνας για ακόμα μεγαλύτερη «ανταγωνιστικότητα» του ευρωπαϊκού μεγάλου κεφαλαίου, η κυβέρνηση εξαγγέλλει τον εξοπλισμό των σχολείων με 30.000 υπολογιστές, ενώ υπόσχεται 20.000 υπολογιστές σε μαθητές με ειδικές ανάγκες και 5.500 υπολογιστές σε μαθητές που θα αριστεύσουν στις τρεις τάξεις του γυμνασίου. Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί να εμφανίσει έργο στο χώρο της Παιδείας, ενώ την ίδια στιγμή κυριαρχούν η συνεχής υποβάθμιση του μορφωτικού ρόλου του σχολείου, οι ελλείψεις υποδομών που έχει συσσωρεύσει η χρόνια υποχρηματοδότηση της Παιδείας και η συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ