Παρασκευή 28 Γενάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΣΕ
Απεργούν στις 10 Φλεβάρη

Απεργιακή κινητοποίηση στις 10 Φλεβάρη αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), μπροστά στην επικείμενη υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) και την εφαρμογή επιχειρησιακού σχεδίου που προβλέπουν το διαχωρισμό των υπηρεσιών του ΟΣΕ - της διαχείρισης υποδομής από τη μεταφορική δραστηριότητα - τη μείωση του προσωπικού μέχρι και το 2007 κατά 1.250 άτομα και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Σχέδια που προωθούν την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων και τη λειτουργία του ΟΣΕ με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Παρά την ομόφωνη απόφαση για απεργία, οι παρατάξεις που συγκροτούν τη συμβιβασμένη συνδικαλιστική πλειοψηφία στην ΠΟΣ (ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ), δε διαφωνούν επί της ουσίας με το διαχωρισμό των υπηρεσιών του ΟΣΕ που διευκολύνει την είσοδο των ιδιωτών επιχειρηματιών, ειδικά στον τομέα των μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων. Κάτι που με τη σειρά του οδηγεί και στο χτύπημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Σε επιστολή της προς τον υπουργό Μεταφορών, στις 5 Γενάρη 2005, η συμβιβασμένη πλειοψηφία επισημαίνει ότι «η ενδεδειγμένη λύση είναι η διατήρηση του ΟΣΕ ως ενιαίας επιχείρησης και ο διαχωρισμός της υποδομής και εκμετάλλευσης να γίνει με τη δημιουργία χωριστών οργανικών τμημάτων στο πλαίσιο του ΟΣΕ». Με άλλα λόγια, να γίνει ο διαχωρισμός υπηρεσιών, αλλά αυτές να παραμείνουν στον ΟΣΕ, χωρίς να τις αναλάβουν οι θυγατρικές που θα δημιουργήσει, όπως προβλέπει το σχέδιο ΠΔ. Είναι εμφανής η προσπάθειά τους για μια πιο «ήπια» ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων, ώστε να κρατήσουν τα προσχήματα απέναντι στους εργαζόμενους.

Από τη μεριά τους, οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις, η ΔΕΣΚ - Σ σε πρόσφατη ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι, για τις εξελίξεις αυτές, την κύρια ευθύνη έχουν η κυβέρνηση της ΝΔ, η διοίκηση του ΟΣΕ και η ΕΕ. Ειδικά για την κυβέρνηση της ΝΔ που συνεχίζει την ίδια πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, αναφέρει: «Ο μηχανοδηγός άλλαξε. Το τρένο συνεχίζει στις ίδιες ράγες της αντιλαϊκής πολιτικής». Συνυπεύθυνες, συνεχίζει, γι' αυτή την κατάσταση είναι και οι πλειοψηφίες της ΠΟΣ και των Σωματείων. Είναι οι παρατάξεις ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ που είχαν στηρίξει την ίδρυση των σημερινών πέντε θυγατρικών του ΟΣΕ και όρισαν εκπροσώπους τους στα διοικητικά συμβούλια. Ενώ η παράταξη ΣΕΚ (ΣΥΝ) σε παλαιότερη ανακοίνωσή της, αν και διαφώνησε με τη θυγατροποίηση δεν καταγγέλλει την πολιτική της ΕΕ που είναι καταστροφική για τους εργαζόμενους. Η ΔΕΣΚ - Σ καλεί τους εργαζόμενους να συσπειρωθούν στο ταξικό κίνημα, να αντισταθούν στη σχεδιαζόμενη νέα μείωση του προσωπικού και να διεκδικήσουν την κατάργηση όλων των θυγατρικών (και ένταξη των δραστηριοτήτων τους και των εργαζόμενων σε αυτές στον ΟΣΕ), σιδηρόδρομο 100% στο δημόσιο, κατάργηση των αντεργατικών κανονισμών κ.ά.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Κατηγορηματικό «Οχι» στο σχέδιο για τον ΟΣΕ(2009-06-26 00:00:00.0)
Στήριξε βήμα το βήμα τη στρατηγική της ιδιωτικοποίησης(2008-08-20 00:00:00.0)
Τον ...εκτροχιάζουν προς όφελος των ιδιωτών(2006-12-10 00:00:00.0)
Ολοι στην αυριανή απεργία!(2005-02-09 00:00:00.0)
ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ... ψήφισαν υποταγή!(1998-10-06 00:00:00.0)
2ο "Κοστούμι" για τους μεγαλοεργολάβους(1996-02-08 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ