Τρίτη 7 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Χρειάζεται αγώνας και διεκδικήσεις

Ημερίδα διοργάνωσαν το περασμένο Σάββατο μαζικοί φορείς του Πειραιά

Το περασμένο Σάββατο διοργανώθηκε από μαζικούς φορείς του Πειραιά ημερίδα για τις συγκοινωνίες και την κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Τα προβλήματα και οι επιπτώσεις που επισημάνθηκαν ήταν τα ίδια, που εδώ και δεκαετίες επισημαίνονται, απλά σήμερα είναι πολύ πιο οξυμένα.

Οσο για τη συμπεριφορά της Πολιτείας, την περιέγραψε στην ομιλία του ο Γιάννης Πατσιλινάκος, βουλευτής Πειραιά του ΚΚΕ: «Η παραλιακή λεωφόρος που θα συνδέσει τη Λεωφόρο Σχιστού με τον Πειραιά φτιάχνεται εδώ και 25 χρόνια. Λίγο πριν τους Ολυμπιακούς τελείωσε ένα κομμάτι από την πλατεία Καραϊσκάκη στον Αγιο Διονύση, μήκους 3,5 χιλ. και πράγματι βοήθησε πολύ. Φτάνει, όμως, για τις ανάγκες μας σήμερα; Ο δήμος και η νομαρχία έλεγαν ο δρόμος να γίνει υπόγειος, το ΥΠΕΧΩΔΕ υπέργειος και τελικά, μετά από 15 χρόνια έγινε ισόπεδος με πολύ άσχημα χαρακτηριστικά. Από το τμήμα Αγιος Διονύσης - Ψαρόσκαλα - Κερατσίνι από το 1987 μέχρι σήμερα έχει τελειώσει το μισό. Από το Σεπτέμβρη του 1998 έχει αναλάβει το ΥΠΕΧΩΔΕ και ελπίζει σε δύο χρόνια να τελειώσει. Για το τρίτο τμήμα Λεωφόρος Σχιστού - Ψαρόσκαλα, μήκους 1.800 μέτρων, δυστυχώς πριν από δέκα μέρες μάθαμε ότι το σχέδιο έχει αλλάξει. Θα περιοριστούμε σε ένα δρόμο χωρίς οδόστρωμα και φωτισμό που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον Πειραιά».

«Σε όλο το μήκος της παραλιακής, επισήμανε ο Γιάννης Πατσιλινάκος, ο ΟΛΠ δεν έχασε ούτε ένα μέτρο. Αρα ο σχεδιασμός δεν έγινε για να εξυπηρετήσει τον Πειραιά, αλλά για να μη χάσει ο ΟΛΠ ΑΕ ένα μέτρο γης. Ελπίδες δε βλέπω πολλές. Ελπίζω μόνο στον αγώνα των εργαζομένων. Οι ανάγκες τους πρέπει να διεκδικηθούν με όλα τα μέσα, για να μπορούμε να κυκλοφορούμε τουλάχιστον. Ο Πειραιάς έμεινε πολλά χρόνια πίσω και οι εργαζόμενοι πρέπει να διεκδικήσουν. Μας τα χρωστάνε αυτά».

Κηφισός: «Ενας ανήλιαγος οχετός»

Κι αν κανείς επικαλεστεί τα πολυδιαφημισμένα μεγάλα έργα που έγιναν, όπως το οδικό έργο στον Κηφισό, η πραγματικότητα που ζουν οι κάτοικοι, σήμερα αποκαλύπτεται πλήρως στην πρόσφατη μελέτη της Νομαρχίας Πειραιά για τις δυσμενείς επιπτώσεις του έργου και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν. «Το οδικό έργο επισημαίνεται στη μελέτη, έχει ήδη προκαλέσει έντονη υποβάθμιση του περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής στις περιοχές Μοσχάτου και Νέου Φαλήρου όπου γειτνιάζει. Τα επίπεδα ηχορύπανσης στις προσόψεις των πολυκατοικιών, που απέχουν 12 περίπου μέτρα από τα πλευρικά τμήματα του έργου, προβλέπονται, σύμφωνα με μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ, τελικά μεγαλύτερα των 80 ντεσιμπέλ, όταν το αντίστοιχο θεσμοθετημένο όριο είναι 70 ντεσιμπέλ.

Πέραν του γενικού επίπεδου θορύβου ιδιαίτερα ενοχλητικοί είναι οι κρότοι που δημιουργούνται από τις διατάξεις απορρόφησης κραδασμών, που συνδέουν τις κολόνες, με το οριζόντιο τμήμα του έργου και το «κροτάλισμα» από τις διατάξεις ανάσχεσης της ταχύτητας των οχημάτων. Το μικροκλίμα της περιοχής έχει μεταβληθεί από το ογκώδες και ασύμβατο για την κλίμακα της περιοχής έργο από μπετόν και άσφαλτο, με αύξηση της θερμοκρασίας, ιδιαίτερα το καλοκαίρι».

«Ο Κηφισός, τονίζεται στη μελέτη, αποτελεί πλέον ανοιχτό και ανήλιαγο οχετό σκιασμένο από τη λεωφόρο, με τα προβλήματα οσμών και εντόμων πιο έντονα. Σμήνη κουνουπιών ταλαιπωρούν τους κατοίκους και μεταφέρουν τη μόλυνση του ποταμού στη γύρω περιοχή. Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι μεγάλη και οι συνέπειές της για τους κατοίκους, προς το παρόν απρόβλεπτες. Η φωτορρύπανση από τον έντονο φωτισμό της λεωφόρου είναι ιδιαίτερα οχληρή. Η μικρή απόσταση έργου και κατοικιών εκθέτει τους κατοίκους σε κινδύνους, που μπορεί να συνεπάγονται οδικά ατυχήματα με βαρέα οχήματα, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις μεταφοράς εύφλεκτων και επικίνδυνων ουσιών».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ