Πρόκειται για «βιβλίο παιδείας και πολιτισμού, βιβλίο αναφοράς από τον επιστημονικό κόσμο, αφιερωμένο σε όσους έχουν εργαστεί στον Παρθενώνα», όπως σημείωσε ο Νίκος Κ. Χατζηγεωργίου, ο οποίος πρότεινε αυτή την προσπάθεια εκδοτικής «συνένωσης» όλων των υπαρχόντων «παρθενώνειων γλυπτών» και τη συγγραφή των κειμένων από την Α. Χωρέμη και επιμελήθηκε τα κείμενα. Προσπάθεια δύσκολη, που ευοδώθηκε με τη διάθεση από το Βρετανικό Μουσείο διαφανειών με τα Μάρμαρα που βρίσκονται σ' αυτό (ο Ελγιν έκλεψε το 60% όλου του γλυπτού διακόσμου του μνημείου), διαφανειών από το Λούβρο με τα γλυπτά που βρίσκονται σ' αυτό και με φωτογράφιση των γλυπτών που βρίσκονται στην Ακρόπολη, από τον ειδικευμένο στις αρχαιότητες, εξαιρετικό φωτογράφο Σωκράτη Μαυρομμάτη.
Η Α. Χωρέμη, μετά από ολιγόλογο πρόλογο, μια σύντομη ιστόρηση της ανά τους αιώνες παρουσίας κτιρίων στον ιερό βράχο (τα πρώτα λείψανα στις κλιτύς του λόφου χρονολογούνται το 3000 π.Χ.), της οικοδόμησης του Παρθενώνα (438-432π.Χ) και των γλυπτών του, με τρία κεφάλαια παρουσιάζει αναλυτικά τη θεματολογία και μορφολογία των γλυπτών. Το πρώτο κεφάλαιο αφορά στις μετόπες και των τεσσάρων πλευρών του ναού. Το δεύτερο στα αετώματα (ανατολικό, δυτικό). Το τρίτο στη ζωφόρο. Το βιβλίο κλείνει με επίλογο και ελληνική και ξένη βιβλιογραφία.