Η άρση του καμποτάζ στην πράξη με καράβια που έχουν έδρα τον Πειραιά
Την όρεξη των δύο εταιριών «άνοιξε» ο εκτρωματικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος ωστόσο αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή για την Ελλάδα το 2004. Την ευθύνη φέρει το ΥΕΝ και οι αρμόδιες υπηρεσίες του, όπως οι Λιμενικές Αρχές καθώς τα πλοία αυτά με τις σημαίες ευκαιρίας και τα ανασφάλιστα πληρώματα, που παραβιάζουν κατάφωρα την ελληνική νομοθεσία, «δένουν» λίγα μέτρα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά!
Πρόκειται για τα πλοία «NISSOS KYPROS», «NOSTOS» και «SALAMYS GLORY», τα οποία ανήκουν στην «SALAMYS», φέρουν την κυπριακή σημαία και με εξαίρεση το «ΝΟΣΤΟΣ» τα υπόλοιπα είναι επιβατηγά και τα πλοία «MILENIUM», «HERMES», «MED», τα οποία ανήκουν στην εταιρία «ACCESS». Το «HERMES» φέρει σημαία Μάλτας και τα άλλα δύο σημαία Κύπρου.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία με επιστολή της προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος, τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά και τις δύο πλοιοκτήτριες εταιρίες επισημαίνει ότι τα παραπάνω πλοία «παραβιάζουν τις σχετικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και τη σχετική ελληνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ως προς τη σύνθεση των πληρωμάτων, τη μισθοδοσία και την ασφάλιση στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο». Με την επιστολή της καλεί τους εκπροσώπους των εταιριών σε συνάντηση στις 10 το πρωί της ερχόμενης Τρίτης «προκειμένου όπως - αναφέρει - να συνάψουμε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που θα αφορά τα εν λόγω πλοία». Σε αντίθεση περίπτωση, υπογραμμίζεται, «η ΠΝΟ θα προχωρήσει σε συνδικαλιστικές παρεμβάσεις προκειμένου να διευθετηθούν τα παραπάνω εκκρεμή θέματα».