Τετάρτη 1 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ
Πληρώνουν με τη ζωή τους την εντατικοποίηση

Νεκρός ο εργάτης Γιάννης Τσιανάκας

Με τη ζωή τους συνεχίζουν να πληρώνουν οι εργαζόμενοι της ΔΕΗ ΑΕ στην Πτολεμαΐδα τα υπερκέρδη της επιχείρησης, καθώς χτες, ένας ακόμη εργάτης σκοτώθηκε στον αγώνα για το μεροκάματο, αυτή τη φορά μέσα στο Ορυχείο του Νότιου Πεδίου. Πρόκειται για τον Γιάννη Τσιανάκα, 41 ετών από την Κοζάνη, πατέρα δυο ανήλικων παιδιών, ο οποίος έχασε τη ζωή του χτες το μεσημέρι, όταν το αυτοκίνητο το οποίο οδηγούσε καταπλακώθηκε από φορτηγό της ΔΕΗ που κινούνταν στον ίδιο δρόμο του εργοταξίου.

Ο Γιάννης Τσιανάκας εργαζόταν στο Νότιο Πεδίο με την ειδικότητα του αντλητή και την ώρα του ατυχήματος κατευθυνόταν με υπηρεσιακό όχημα προς ένα από τα αντλιοστάσια του εργοταξίου. Σε μια κατηφορική στροφή, το όχημα ξέφυγε από την πορεία του και σφηνώθηκε ανάμεσα στους δύο άξονες ενός φορτηγού τύπου «Ντάμπερ» (πρόκειται για ειδικά φορτηγά 85 τόνων που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ για τη μεταφορά υλικών από τα ορυχεία), με αποτέλεσμα να καταπλακωθεί από τους πίσω τροχούς του φορτηγού.

Οι εργαζόμενοι του Νότιου Πεδίου χαρακτηρίζουν το θάνατο του συναδέλφου τους έγκλημα, αφού είχαν αλλεπάλληλες φορές επισημάνει στη διοίκηση της επιχείρησης την επικινδυνότητα των δρόμων μέσα στο εργοτάξιο, στους οποίους κινούνται από μικρά υπηρεσιακά αυτοκίνητα και εργολαβικά φορτηγά, μέχρι τεράστια χωματουργικά οχήματα πολλών δεκάδων τόνων. Πάγιο αίτημα των εργαζομένων ήταν να δημιουργηθούν ανεξάρτητες διαδρομές για κάθε είδους δρομολόγια, ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός στον ίδιο δρόμο και να πολλαπλασιάζονται έτσι οι πιθανότητες μικρών και μεγάλων ατυχημάτων. Είναι ενδεικτικό ότι στο δρόμο όπου έγινε το χθεσινό θανατηφόρο ατύχημα, κινούνται πάνω από 800 οχήματα το οκτάωρο, πραγματοποιώντας δεκάδες δρομολόγια κάθε ώρα.

Κύρια αιτία, ωστόσο, και του χτεσινού εγκλήματος παραμένει η υπερεντατικοποίηση της εργασίας και οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού που υπάρχουν στη ΔΕΗ, με αποτέλεσμα οι εξουθενωτικοί ρυθμοί δουλιάς και η μάχη με το χρόνο να οδηγούν σε «ατυχήματα», με νεκρούς και σακατεμένους εργάτες. Η κίνηση των υπηρεσιακών οχημάτων μέσα στο εργοτάξιο επιτρέπεται μόνο από εξειδικευμένους οδηγούς, οι ελλείψεις όμως στο προσωπικό έχουν μετατρέψει τους εργαζόμενους σε πολυτεχνίτες, που είναι υποχρεωμένοι να κάνουν δουλιές και έξω από την ειδικότητά τους. Ακόμα και το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Γιάννης Τσιανάκας είχε κριθεί από καιρό ακατάλληλο και είχε βγει εκτός κυκλοφορίας (είχαν παραδοθεί οι πινακίδες του), η διοίκηση όμως της επιχείρησης το διατηρούσε σε χρήση μέσα στα όρια του Νότιου Πεδίου.

Τα αλλεπάλληλα εργατικά ατυχήματα στα εργοτάξια της Πτολεμαΐδας, καθώς και οι προειδοποιήσεις των εργαζομένων για τα ελλιπή μέτρα ασφαλείας στους χώρους δουλιάς και τους κινδύνους που πηγάζουν από την έλλειψη προσωπικού, δε φαίνεται να πτοούν τη διοίκηση της ΔΕΗ ΑΕ, η οποία αρκέστηκε στο να χαρακτηρίσει το χτεσινό έγκλημα «τροχαίο ατύχημα» (!) και να μοιράσει συλλυπητήρια και υποσχέσεις για «υποστήριξη και συνδρομή» στην οικογένεια του νεκρού εργάτη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ