Μονομερώς, με μία απλή επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας, οι εφοπλιστές επέβαλαν τις αυξήσεις
Eurokinissi |
Με τις νέες αυξήσεις - φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα οποία τα δύο τελευταία χρόνια έχουν «ανέβει» κατά 60%, οι ακτοπλόοι εφοπλιστές έρχονται, ασύδοτοι πλέον, να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι τους στην τσέπη του εργαζόμενου λαού, να ξεζουμίσουν κι άλλο το πενιχρό εργατικό - λαϊκό εισόδημα.
Είναι φανερό ότι οι αυξήσεις αυτές επιπλέον θα ανεβάσουν και το ήδη υψηλό κόστος των εμπορευμάτων και των ειδών πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης των νησιών. Και όχι μόνο αυτό. Εξίσου προκλητικό είναι ότι εφοπλιστές και κυβέρνηση της ΝΔ έχουν την αξίωση από τους νησιώτες, συνολικά το επιβατικό κοινό να χρυσοπληρώσει και από πάνω το ταξίδι του με πλοία τύπου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»!
Οι «ασκοί του Αιόλου» στις ακτοπλοϊκές άνοιξαν ουσιαστικά το 2001, όταν η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την υποστήριξη της ΝΔ αλλά και του ΣΥΝ, ψήφισε το νόμο 2932 περί απελευθέρωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μετατρέποντας τον κανονισμό - εξάμβλωμα της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92, ο οποίος προέβλεπε την άρση του καμποτάζ (κάθε είδους προστατευτισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές), σε εθνικό δίκαιο!
Ετσι τώρα οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, προκαλώντας τους πάντες, έχουν το θράσος να λένε - όπως αναφέρεται στην επιστολή τους - ότι: «Ηδη, με την πρόσφατη ξαφνική αύξηση της τιμής των καυσίμων - λιπαντικών κατά 25% τουλάχιστον, προκύπτει πρόσθετη επιβάρυνση του κόστους εκμετάλλευσης των Ε/Γ-Α/Κ πλοίων κατά 4,866% και συνακόλουθα η αναπροσαρμογή των ναύλων πρέπει να ανέλθει κατά μέσο όρο σε ποσοστό 14,866%», δηλαδή να τους πούμε και ευχαριστώ που αυξάνουν την τιμή των εισιτηρίων... μόνο κατά 10%.
«Η σημερινή τιμή - συνεχίζουν - των ναύλων είναι κατά 62% τουλάχιστον χαμηλότερη, έναντι εκείνης, στην οποία θα έπρεπε να έχει διαμορφωθεί, λόγω των αυθαιρέτων περικοπών που έγιναν στις δικαιούμενες αυξήσεις που ζητήθηκαν με απόλυτα τεκμηριωμένα στοιχεία, των αυξήσεων των συντελεστών σύνθεσης του κόστους εκμετάλλευσης των Ε/Γ-Α/Κ πλοίων (καύσιμα, μισθοί, ασφάλιστρα, συντήρηση, γενικά έξοδα) κατά τη δεκαετία 1993-2003»! Και: «Επίσης, η τιμή των ναύλων, με βάση τη μιλιομετρική απόσταση, είναι 4 φορές μικρότερη της αντίστοιχης τιμής ναύλων στην Ευρωπαϊκή Ενωση»!