Τετάρτη 23 Ιούνη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ
Ολοκληρώνεται και θα ... «τσούζει»!

Αύξηση στην τιμή των διοδίων κατά 25% ζητούν οι εργολάβοι από 1η του Ιούλη

Eurokinissi

Αύξηση της τιμής των διοδίων γύρω στο 25% φέρεται να ζητούν οι εργολάβοι της Αττικής Οδού, με την ευκαιρία παράδοσης από αύριο στην κυκλοφορία και του τελευταίου τμήματος του έργου, μήκους 2,5 περίπου χιλιομέτρων, δηλαδή του δυτικού κλάδου της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, που ενώνει τον κόμβο της Αγίας Παρασκευής με τον κόμβο της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργολάβοι έχουν ζητήσει να εγκριθεί από την κυβέρνηση νέα τιμή διοδίων - που θα ισχύσει, πιθανότατα, από την 1η του Ιούλη - η οποία για τα ΙΧ θα φτάνει τα 2,5 ευρώ, από 2 που ισχύει από τις αρχές του χρόνου. Οι εργολάβοι επικαλούνται για το σκοπό αυτό την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση που υπέγραψαν με την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία τους επιτρέπει να ανεβάσουν την τιμή των διοδίων έως και τα 3 ευρώ!

Αγνωστο, προς το παρόν, παραμένει αν θα γίνει δεκτό από την κυβέρνηση το αίτημά τους, ενώ θυμίζουμε ότι πρόσφατα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, είχε κάνει μια άκρως ...σιβυλλική δήλωση για το θέμα αυτό λέγοντας ότι τα διόδια «μπορεί να αυξηθούν, μπορεί να μείνουν όπως είναι ή μπορεί και να... μειωθούν»!

Σημειώνουμε ότι με βάση τη σύμβαση η κοινοπραξία των εργολάβων έχει το δικαίωμα της εκμετάλλευσης της Αττικής Οδού για 18 χρόνια, με αφετηρία το Σεπτέμβρη του 2004, διάστημα που μπορεί να μειωθεί, αν επιτύχουν απόδοση των ιδίων κεφαλαίων τους κατά 15,3%. Να προσθέσουμε ότι σήμερα η ημερήσια κυκλοφορία στην Αττική Οδό φτάνει τα 220.000 οχήματα - και σε μερικές περιπτώσεις και τις 270.000, όπως, για παράδειγμα, τις μέρες των γιορτών του Πάσχα - έναντι 190.000 για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της την οποία έχουν εγγυηθεί οι εργολάβοι και η κυβέρνηση, προκειμένου να συναφθούν τα δάνεια από τις τράπεζες.

Σημειώνουμε, επίσης, ότι το έργο ξεκίνησε με έναν προϋπολογισμό 422,5 δισ. δρχ., από τα οποία μόνο το 13% ήταν η συμμετοχή των εργολάβων από ίδια κεφάλαια, ενώ τα υπόλοιπα εξασφαλίστηκαν από επιχορηγήσεις του δημοσίου και δάνεια που ελήφθησαν με την εγγύηση του δημοσίου. Τελικά το κόστος του έργου υπερδιπλασιάστηκε, αλλά η ίδια συμμετοχή σ' αυτό των εργολάβων παρέμεινε η ίδια, με αποτέλεσμα να μην αντιπροσωπεύει πια ούτε το 7- 8% του συνολικού κόστους!..


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ