Πέμπτη 29 Απρίλη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Σαπάκια με μισό πλήρωμα στο πέλαγος

Το όραμα της ΝΔ παρουσίασε χτες ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης

Να συνηθίσουμε σ' αυτήν την εικόνα μάς καλεί και η ΝΔ ακολουθώντας πιστά την πολιτική που είχαν χαράξει και για το ΠΑΣΟΚ οι εφοπλιστές
Να συνηθίσουμε σ' αυτήν την εικόνα μάς καλεί και η ΝΔ ακολουθώντας πιστά την πολιτική που είχαν χαράξει και για το ΠΑΣΟΚ οι εφοπλιστές
Η κατάργηση του ορίου ηλικίας στα ακτοπλοϊκά πλοία, η «εκλογίκευση του συστήματος» των οργανικών συνθέσεων (αριθμού πληρώματος) - με άλλα λόγια μαζικό πέταγμα των ναυτεργατών από τα πλοία, αυτή τη φορά στο όνομα... της λογικής - και η παράδοση των ανέργων ναυτεργατών στα νύχια των δουλέμπορων ναυτιλιακών πρακτόρων μέσω... Ιντερνετ, είναι ορισμένα από τα όσα εκτρωματικά σχεδιάζει η κυβέρνηση της ΝΔ για το άμεσο μέλλον, εντείνοντας έτσι την αντιναυτεργατική πολιτική που είχε χαράξει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Οι σχεδιασμοί αυτοί αποκαλύφθηκαν χτες από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη με ιδιαίτερη κυνικότητα, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, προκαλώντας ναυτεργάτες και επιβατικό κοινό και ταυτόχρονα σβήνοντας και την παραμικρή αυταπάτη για τις προθέσεις και της νέας κυβέρνησης, που δεν είναι άλλες από την πλήρη εξυπηρέτηση των εφοπλιστικών συμφερόντων.

Ειδικότερα, για το όριο ηλικίας των ακτοπλοϊκών πλοίων που σύμφωνα με το νόμο είναι τα 30 έτη, ο υπουργός ξεκαθάρισε: «Δεν έχουμε κανένα λόγο να είμαστε το μοναδικό κράτος της Ευρωπαϊκής Ενωσης στο οποίο ισχύει αυτό το μέτρο» και συνέχισε για το ίδιο θέμα: «Το όριο ηλικίας νομίζω ότι είναι παρεπόμενο. Αν το καταργήσουμε σήμερα ή αύριο θα δούμε με βάση τις διαδικασίες που μπορούν να δρομολογηθούν»!

Το ίδιο σαφής ήταν και με την υπόθεση των οργανικών συνθέσεων. Απαντώντας σε ερώτηση αν θα συνεχίσει η κυβέρνηση να έχει σε ισχύ τη διάταξη που αφορά την υποχρεωτική 10μηνη απασχόληση των ναυτεργατών στα ακτοπλοϊκά πλοία, ο ίδιος προχώρησε παραπέρα θέτοντας θέμα ανοιχτά για τις οργανικές συνθέσεις. Ανέφερε σχετικά: «Πρέπει να υπάρχει εκλογίκευση του συστήματος, είναι βασικό κομμάτι της πολιτικής μας», «δεν πρέπει να γαντζωνόμαστε από κάτι που ίσχυε πριν από 10 χρόνια»! Η δήλωσή του αυτή βρίσκεται σε πλήρη εναρμόνιση με τη σημερινή συνάντηση που θα γίνει στις Βρυξέλλες μεταξύ της Ενωσης Εφοπλιστών Ευρωπαϊκής Ενωσης, Ευρωπαϊκών Συνδικάτων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπου θα συζητηθεί η αξίωση των εφοπλιστών για τους ναυτεργάτες των νεοεισερχόμενων χωρών στην Ευρωπαϊκή Ενωση, που είναι ναυτολογημένοι σε πλοία με Κοινοτική σημαία, να μην ισχύει η αρχή της ίσης αμοιβής για ίση εργασία, αλλά οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας του τόπου κατοικία τους! Κοινώς να αποτελούν «φτηνό κρέας».

Εκεί που έδωσε... ρέστα ο υπουργός ήταν όταν ανέφερε τον τρόπο που το ΥΕΝ θα πατάξει την ανεργία στον κλάδο των ναυτεργατών. Σύμφωνα με τον υπουργό, αφού γίνει πρώτα «πλήρης καταγραφή των στοιχείων του κάθε Ελληνα ναυτικού» στη συνέχεια «θα υπάρχει ένας αυτόματος τρόπος μέσα από την ιστοσελίδα στο Ιντερνετ του ΥΕΝ για παροχή πληροφοριών για τους Ελληνες ναυτικούς που γυρεύουν δουλιά»! Κατά τον υπουργό, με αυτό τον τρόπο θα μπορούν οι ναυτιλιακές εταιρίες να βρουν τους ναυτεργάτες που «προσφέρονται για εργασία», όμως ταυτόχρονα θα μπορούν να τους... βρουν και οι ναυτιλιακοί πράκτορες, δηλαδή πρόκειται για μέτρο που προσφέρει έτοιμο φαγητό στο πιάτο για τους δουλεμπόρους!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ