Σε άμεσο κίνδυνο βρίσκονται οι θέσεις εργασίας περισσότερων από 5.000 ναυτεργατών, που είναι ναυτολογημένοι στα πλοία της ακτοπλοΐας. Μεθαύριο Πέμπτη 25 του μήνα θα συζητηθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο η προσφυγή της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, με την οποία οι εφοπλιστές αξιώνουν οργανικές συνθέσεις ασφαλείας στα ακτοπλοϊκά πλοία, κατάργηση της 10μηνης απασχόλησης των ναυτεργατών, να καθορίζουν αυτοί την τιμή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και για την οικονομική θέση, να καταργηθεί το όριο στην ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων και να εξασφαλιστεί η πλήρης ελευθεριότητα για τη δρομολόγηση των πλοίων τους.
Την προσφυγή των εφοπλιστών έχει υιοθετήσει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία επίσης έχει αποταθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, απαιτώντας τη συμμόρφωση της Ελλάδας με τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, κοινώς με τις εφοπλιστικές απαιτήσεις. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα άθλιο «παιχνίδι» που έχει «στηθεί» από τον Αύγουστο από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ώστε να δημιουργηθούν τετελεσμένα γεγονότα σε βάρος συνολικά των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προς όφελος βέβαια των εφοπλιστών και να διευκολυνθούν στη συνέχεια τα παραπέρα διαλυτικά σχέδια της κυβέρνησης, στην προκειμένη περίπτωση της ΝΔ.
Η ΠΕΜΕΝ με ανακοίνωσή της επισημαίνει πως «εκτιμάμε ότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την ολόπλευρη επίθεση του ΥΕΝ και των εφοπλιστών, που στόχο έχει να καταργήσει θεμελιακά μισθολογικά - εργασιακά - ασφαλιστικά δικαιώματα που κατακτήσαμε οι μηχανικοί, οι ναυτεργάτες και γενικότερα η εργατική τάξη με σκληρούς αγώνες και αίμα. Θέλουν να τα πάρουν πίσω οι εφοπλιστές και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών εταιριών, δηλαδή για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου». Η Ενωση Μηχανικών καλεί τα ναυτεργατικά σωματεία και την ΠΝΟ να εξαγγείλουν 24ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων στα πλαίσια της πανελλαδικής απεργίας που κήρυξε το ΠΑΜΕ για τις 31 Μάρτη.