Δευτέρα 27 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΠΑΙΔΕΙΑ
Χωρίς μισόλογα, υπεράσπιση της επετηρίδας

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το αμέσως επόμενο διάστημα, στη «μετα-ΟΝΕ εποχή» τα προβλήματα των εργαζομένων και της εκπαίδευσης θα ενταθούν, η επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων μας θα πάρει νέες, πιο βίαιες μορφές.

Στη «μετα-ΟΝΕ εποχή» η αντιλαϊκή πολιτική θα είναι ακόμη πιο βάρβαρη από αυτή που γνωρίσαμε στην «προενταξιακή εποχή».

Γι' αυτό είναι ανάγκη οι εργαζόμενοι, οι άνεργοι, οι αδιόριστοι να συνεχίσουμε πιο δυναμικά, πιο μαζικά τους αγώνες.

Η κυβέρνηση δε σταματά ούτε στιγμή να υλοποιεί την αντιεκπαιδευτική της πολιτική, τους αντιδραστικούς νόμους 2525 και 2640. Στα πλαίσια αυτά επιμένει (παρά την καθολική αντίδραση και τους μεγαλειώδεις αγώνες των μαθητών), στην πραγματοποίηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` και Γ` Λυκείου, στην εφαρμογή του τεστ δεξιοτήτων, στην κατάργηση του θεσμού των επανεξεταστέων, στην κατάργηση της επετηρίδας και την πραγματοποίηση ενός ακόμη διαγωνισμού της ντροπής.

Η άρνηση του υπουργού Παιδείας να προχωρήσει και στην παραμικρή ρύθμιση που θίγει τη φιλοσοφία των νόμων 2525 και 2640, έρχεται να διαλύσει αυταπάτες που καλλιεργούνται σε τμήματα του εκπαιδευτικού κόσμου για «εξαίρεσή τους» από τις επιπτώσεις της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Αγώνες μαζικοί με σαφή προσανατολισμό και στόχους

Ο σωστός προσανατολισμός των αγώνων (όλοι μαζί και συνολικά κατά των νόμων 2525 και 2640) κάνει τους αγώνες και σήμερα και μακροπρόθεσμα αποτελεσματικούς και συσπειρώνει συνειδητά (όχι ευκαιριακά - συντεχνιακά) ευρύτερες δυνάμεις.

Οι αγώνες που οφείλουμε ν' αναπτύξουμε το επόμενο διάστημα σαφώς και πρέπει να ενσωματώνουν το αίτημα της «μη πραγματοποίησης του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ». Θα ήταν όμως μονόπλευροι και αναποτελεσματικοί, αν συσχέτιζαν με απόλυτο τρόπο την ανάπτυξη των αγώνων μόνο με την αποτροπή του διαγωνισμού. Η τακτική αυτή έχει δοκιμαστεί και έχει οδηγήσει τμήματα των εκπαιδευτικών (π.χ. μια μερίδα αναπληρωτών) σε συντεχνιακές λογικές (π.χ. πίνακας 16μηνιτών) και στη μικροκομματική εκμετάλλευση (π.χ. υποσχέσεις - τροπολογία της ΝΔ).

Οι πάντες πλέον γνωρίζουν ότι το αίτημα «όχι στο Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ» προβάλλεται από διαφορετικές και ετερόκλητες ομάδες και κόμματα, που στην πλειοψηφία τους όμως είναι κατά της επετηρίδας. Αν το κίνημα περιοριστεί μόνο σε αυτό το αίτημα, χωρίς πρώτα και κύρια να προβάλει και να διεκδικήσει τη διατήρηση της επετηρίδας, εκτός της μικροκομματικής εκμετάλλευσης, υπάρχει ο κίνδυνος να αντιμετωπίσουμε χειρότερες εξελίξεις.

Είναι γνωστό ότι οι επιτυχόντες στο «διαγωνισμό του ΑΣΕΠ» τάσσονται κατά του διαγωνισμού, μέχρι ν' απορροφηθούν αυτοί και τα κόμματα της ΝΔ και του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, μαζί και η «Επιτροπή Καζάζη» προτείνουν «ολίγον διαγωνισμό, μαζί με άλλα κριτήρια» (συνέντευξη, τίτλοι σπουδών, ξένη γλώσσα κ.λ.π.), δηλαδή ακόμη πιο αδιαφανείς διαδικασίες, με ακόμη πιο ταξικά κριτήρια επιλογής.

Οι προτάσεις αυτές κάνουν ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη να προβάλλεται παντού και πάντοτε το αίτημα της διατήρησης της επετηρίδας.

Για να μην αφήνουμε περιθώρια μικροκομματικής εκμετάλλευσης του εκπαιδευτικού κόσμου, απαιτείται η συσπείρωση και η ανάπτυξη αγώνων, με στόχους που συγκρούονται συνολικά με τη φιλοσοφία της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.

Γι' αυτό η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ πρότεινε στο ΔΣ της ΠΕΑΕ να προτείνει επίσης ανοιχτά σε όλους τους συναδέλφους ως γραμμή συσπείρωσης, για την ανάπτυξη των αγώνων, την ενότητα στόχων:

Κατάργηση των νόμων 2525 και 2640.Πτυχία για δουλιά για όλους.Διατήρηση της επετηρίδας και μαζικοί διορισμοί μόνο απ' αυτή.Οχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και σε κάθε άλλη ρύθμιση που καταργεί την επετηρίδα.

Αυτή η ενότητα στόχων μπορεί να συσπειρώσει εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, εργαζόμενους για έναν αποτελεσματικό αγώνα.

Η διατήρηση της επετηρίδας στην πρώτη γραμμή των διεκδικήσεων

Ιδιαίτερα η ΠΕΑΕ οφείλει να προβάλει και να διεκδικήσει τη διατήρηση της επετηρίδας. Οτιδήποτε άλλο υιοθετείται και προβάλλεται (π.χ. ειδικές ρυθμίσεις, ειδικοί πίνακες για αναπληρωτές κ.λ.π.) εξυπηρετεί το στόχο της κυβέρνησης να ξεμπερδεύει με την επετηρίδα. Αλήθεια μέχρι το 1997, χρονιά που ψηφίστηκε ο νόμος 2525, γιατί δεν έθετε κανείς θέμα «μονιμοποίηση αναπληρωτών» ή το «κανείς αναπληρωτής χωρίς δουλιά»; Για τον απλούστατο λόγο ότι τα αιτήματα αυτά συγκρούονται ευθέως με τη διατήρηση της επετηρίδας. Γι' αυτό πολύ σωστά δεν έθετε κανείς τέτοια αιτήματα και όλοι στήριζαν την επετηρίδα, παρά το γεγονός ότι η επετηρίδα δε διασφάλιζε πάντα συνεχή εργασία για όλους τους αναπληρωτές.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ συνεπής, όπως πάντα, με τη θέση της, τονίζει πως μόνο το αίτημα της διατήρησης της επετηρίδας διασφαλίζει τις εργασιακές σχέσεις, τη σχέση πτυχίου εργασίας, μπορεί να εξασφαλίσει δουλιά στους αδιόριστους και ταυτόχρονα υψώνει φραγμούς σε κάθε άλλη μορφή συστήματος πρόσληψης εκπαιδευτικών.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ θα δώσει όλες της τις δυνάμεις, ώστε να δημιουργηθούν όροι και προϋποθέσεις ανάπτυξης κινήματος - μετώπου για την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 και στα πλαίσια του αιτήματος της διατήρησης της επετηρίδας (και όχι συντεχνιακών λογικών) να μην πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τάσσεται κατά καιροσκοπικών, συντεχνιακών, ψηφοθηρικών λογικών, που κατακερματίζουν τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος και καλλιεργούν τη λογική «ο καθένας για τον εαυτό του».

Θεωρούμε απαραίτητο να στηριχτεί από όλους, χωρίς μισόλογα, η επετηρίδα, οι εργασιακές σχέσεις και να σταματήσει η πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΕΑΕ να υιοθετεί λογικές κατάργησης της επετηρίδας, αλλά με λιγότερες δήθεν απώλειες. Γιατί, στην πράξη, αυτό επιδιώκουν όσοι κάνουν το διαχωρισμό αδιόριστοι - αναπληρωτές.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ δεν πρόκειται να συναινέσει σε καμιά περίπτωση στον αποπροσανατολισμό των αδιορίστων εκπαιδευτικών από το κύριο, που είναι η διατήρηση της επετηρίδας και να μπει σε μια συζήτηση για το ποιο σύστημα θα την αντικαταστήσει.


Εσθήρ ΚΥΡΙΑΖΗ
Πρώην μέλος του ΔΣ της ΠΕΑΕ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ