Σάββατο 27 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Προκλητικό «κουκούλωμα» των ευθυνών

Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις στις διωκτικές και δικαστικές αρχές, για να «κουκουλωθούν» πάση θυσία οι ένοχοι για την τραγωδία του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» είναι τουλάχιστον εξόφθαλμες. Τον περασμένο Ιούνη ο αντιεισαγγελέας Εφετών Δημήτρης Πατατούκας με εισαγγελική του πρόταση προς το Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου πρότεινε να παραπεμφθούν στο σκαμνί του Μεικτού Ορκωτού Κακουργιοδικείου ο πρόεδρος της πλοιοκτήτριας εταιρίας HFD (πρώην MFD) Κ. Κληρονόμος και ο Ν. Βικάτος, μέλος της διοίκησής της. Οι επιθεωρητές του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων Δ. Τσούμας και Β. Θεολόγος και πέντε μέλη του πληρώματος. Μετά από ένα μήνα, δηλαδή τον περασμένο Ιούλη, το Συμβούλιο Εφετών με το 53/2003 βούλευμά του επέστρεψε την πρόταση στον αντιεισαγγελέα, λόγω δικονομικών προβλημάτων... Τώρα η νέα εισαγγελική πρόταση αναμένεται να κατατεθεί στις αρχές της ερχόμενης βδομάδας, όμως, όπως έγινε γνωστό, θα συνταχθεί από άλλο εισαγγελέα...

Ακόμα, την ίδια περίοδο που ο Δ. Πατατούκας λάμβανε το βούλευμα του Συμβουλίου για την πρότασή του, το Α' Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων εξέδωσε το τρισάθλιο πόρισμά του, που προκάλεσε την κοινή λογική ρίχνοντας όλες τις ευθύνες για το ναυάγιο αποκλειστικά και μόνο σε 4 μέλη του πληρώματος.

Στην πρόταση του Πατατούκα δινόταν, εκτός των άλλων, μια συνολική εικόνα για την άθλια κατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου, επισημαίνοντας για τα πλοία της HFD, τα οποία αυτή τη στιγμή είναι εν πλω, ότι: «Τα πλοία αυτά, ανάμεσα στα οποία βρισκόταν και το "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ", είχαν αγοραστεί σε εξευτελιστικές τιμές και ενώ η ζωή τους είχε τελειώσει, οι κατηγορούμενοι τα είχαν θέσει σε καθημερινούς πλόες, αν και δεν είχαν τοποθετήσει ούτε μία δραχμή για την επισκευή ή τη συντήρησή τους. Συνεπώς, αποκλειστικό κίνητρό τους ήταν το άνομο κέρδος».

Ειδικά για το «ΣΑΜΙΝΑ», ανέφερε: «Η κατασκευή του σκάφους ήταν κακή, ο μηχανολογικός και ηλεκτρολογικός εξοπλισμός δεν ήταν ο απαιτούμενος, δε διέθετε επαρκή σε αριθμό σωστικά μέσα, από τα οποία πολλά ήταν κακής ποιότητας. Η κατασκευή του στη Γαλλία ανάγεται στο έτος 1966 και θα έπρεπε να αποσυρθεί από την ελληνική ακτοπλοΐα το 2001. Η παλαιότητά του αυτή έκανε το πλοίο "οριακά αξιόπλοο", κατά την εκτίμηση των ειδικών. Με άλλα λόγια, ήταν ένα "σαπιοκάραβο"»! Με βάση αυτά, κατά τον εισαγγελέα, δε θα έπρεπε να διαθέτει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.

Εχει ιδιαίτερη σημασία να σημειωθεί ότι ο αντιεισαγγελέας Δ. Πατατούκας είχε αναλάβει την υπόθεση μετά την αναίρεση που άσκησε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ενάντια στο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αιγαίου, με το οποίο εκπρόσωποι της εταιρίας και άλλοι παραπέμπονταν μόνο για πλημμελήματα...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ