Πέμπτη 4 Σεπτέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΥΜΗΤΤΟΥ
Δόθηκε στην κυκλοφορία με τσουχτερά διόδια

Το έργο, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της «ιδιωτικής» Αττικής Οδού, εγκαινιάστηκε χτες από τον πρωθυπουργό

ICON

Τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, που αποτελεί μέρος της Αττικής Οδού, αυτού του «ιδιωτικού» αυτοκινητόδρομου με τα τσουχτερά διόδια, εγκαινίασε χτες το μεσημέρι ο πρωθυπουργός, θριαμβολογώντας για την «Ελλάδα εργοτάξιο» και «την Ελλάδα που αλλάζει».

Πρόκειται για το δρόμο που συνδέει τη λεωφόρο Κατεχάκη (από το ύψος της διασταύρωσης για Καισαριανή) με την Αττική Οδό σε δύο σημεία: με τον κόμβο Ραφήνας (ανατολικός κλάδος) και τον κόμβο Δ. Πλακεντίας (δυτικός κλάδος). Χτες, μετά τα εγκαίνια, δόθηκαν στην κυκλοφορία τα 12 από τα συνολικά 13,4 χιλιόμετρα (ο δυτικός κλάδος αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2004). Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ, η Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρος Υμηττού κόστισε 85 δισ. δραχμές, αντί 38 δισ. που ήταν ο αρχικός προϋπολογισμός το 1994, λόγω «περιβαλλοντικών βελτιώσεων». Θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 30.000 αυτοκίνητα. Διαθέτει 28 σήραγγες (συνολικό μήκος 6,5 χιλιόμετρα), πέντε ανισόπεδους κόμβους εισόδου - εξόδου (Κατεχάκη, Θεολόγου, Δημόκριτου, Κλεισθένους, Γλυκών Νερών) και επτά σταθμούς διοδίων. Επίσης, σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ κατασκευάστηκαν 7,5 χιλιόμετρα δίκτυο αντιπλημμυρικών έργων και διευθετήσεων ρεμάτων και χειμάρρων, εφαρμόστηκαν υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας, ενώ μετά τον επανασχεδιασμό του έργου φυτεύτηκαν επιπλέον 200 στρέμματα πρασίνου (200.000 δέντρα).

Στην τελετή των εγκαινίων, που έγιναν παρουσία πολλών υπουργών, υφυπουργών, κυβερνητικών παραγόντων, αλλά και του Κ. Λαλιώτη, ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης έκανε λόγο για «ένα εντυπωσιακό έργο», που «μπορεί να συγκριθεί με τα πιο εντυπωσιακά και καλύτερα που υπάρχουν στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Δεν παρέλειψε βέβαια να επιτεθεί και στη ΝΔ, λέγοντας ότι «είναι άλλο ένα απ' αυτά τα έργα που η Νέα Δημοκρατία χαρακτηρίζει ως έργα - μακέτες και απραγματοποίητες υποσχέσεις». Τέλος, ο Κ. Σημίτης ευχαρίστησε την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου (η οποία τον προσφώνησε ως «πρωθυπουργό των έργων»), αλλά και τον Κ. Λαλιώτη ως «πρωτεργάτη του έργου».

Τι παρέλειψαν βέβαια να πουν πρωθυπουργός και υπουργός ΠΕΧΩΔΕ;

  • Οτι η περιφερειακή Υμηττού αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της Αττικής Οδού, που αποτελεί μνημείο ιδιωτικοποίησης μέσω της «αυτοχρηματοδότησης» των μεγάλων έργων, όπως τα ανάλογα του αεροδρομίου των Σπάτων και της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου. Με τη σύμβαση που υπέγραψε η κυβέρνηση, έδωσε τη δυνατότητα στους εργολάβους - χωρίς να χρειαστεί να βάλουν σχεδόν καθόλου το «χέρι στην τσέπη» - να αποκομίζουν τεράστια υπερκέρδη όχι μόνο από την κατασκευή, αλλά και από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου και των παράλληλων εγκαταστάσεών του για 23 ολόκληρα χρόνια.
  • Οτι οι χρήστες αυτού του δρόμου αναγκάζονται να πληρώνουν υπέρογκα διόδια. Σήμερα είναι 1,8 ευρώ, αλλά θα φτάσει και θα ξεπεράσει τα 3 ευρώ, όταν θα δοθεί στην κυκλοφορία και το τμήμα Εθνική Οδός - Ελευσίνα.
  • Οτι και αυτό το έργο εντάσσεται στην πολιτική της κατασκευής των μεγάλων οδικών έργων που εξυπηρετούν την κίνηση των αυτοκινήτων και βέβαια τα συμφέροντα των εργολάβων, αλλά και των αυτοκινητοβιομηχανιών και πετρελαϊκών εταιριών, σε αντιδιαστολή με την ανάπτυξη δικτύου Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και κυρίως Μέσων σταθερής τροχιάς. Οπως τονίζουν οι ειδικοί, τα οδικά έργα ανακουφίζουν μόνο πρόσκαιρα το κυκλοφοριακό πρόβλημα και ξεπερνιούνται σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ