Κοινή σύσκεψη των ΔΣ των Ομοσπονδιών Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Μέσης Εκπαίδευσης, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, πραγματοποιήθηκε χτες, κατά την οποία εκτιμήθηκε ότι παραμένουν άλυτα τα προβλήματα χρηματοδότησης της εκπαίδευσης και ουσιαστικής οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών και γι' αυτό οι Ομοσπονδίες θα επιδιώξουν κοινή αγωνιστική δράση το επόμενο διάστημα. Το γεγονός όμως, ότι αυτή η κοινή πορεία ξεκινάει με τη συμμετοχή τους στο συλλαλητήριο της 6/9 στη Θεσσαλονίκη κάτω από την ομπρέλα της ΑΔΕΔΥ, του ΕΚΘ, της ΓΣΕΕ, σηματοδοτεί τον προσανατολισμό και το χαρακτήρα της κοινής δράσης με τις δυνάμεις της συναίνεσης.
Στη συνάντηση των ΔΣ των Ομοσπονδιών οι εκπρόσωποι της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τόνισαν ότι η κοινή δράση των εργαζομένων αποτελεί πάγια θέση για την παράταξη, όμως το κύριο είναι το πλαίσιο κι ο προσανατολισμός των κινητοποιήσεων. Γι' αυτό διαφώνησαν ανοιχτά με τις πλειοψηφίες της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ - ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ - ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ) και της ΔΟΕ (ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ) που προτάσσουν ως κυρίαρχο, και στην πράξη μοναδικό, αίτημα διεκδίκησης το επίδομα των 176 ευρώ, σε αντιπαράθεση μάλιστα με άλλους δημοσίους υπαλλήλους, αφήνοντας τελικά στο απυρόβλητο την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι μια μέρα μετά τις κυβερνητικές εξαγγελίες και τις δηλώσεις του Κ. Καραμανλή υπέρ της αξιολόγησης, οι πλειοψηφούσες δυνάμεις δεν είπαν κουβέντα στη σύσκεψη για την ανάγκη απόκρουσης της αξιολόγησης και των στόχων της.
Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τόνισε ότι ο αγώνας (κοινός για όλους τους εργαζόμενους) πρέπει να στρέφεται ενάντια στους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση, στην πρωτοφανή αμάθεια, στο διπλό σχολικό δίκτυο, στην ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης και να διεκδικεί μια άλλη πολιτική, ένα Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Υποχρεωτικό σχολείο για όλους, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Μόνο μέσα σ' αυτό το πλαίσιο μπορεί να υπάρξει επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, επισήμαναν οι εκπρόσωποί της, προσθέτοντας ότι μπορεί να υπάρξει κοινή δράση σε ταξική βάση και να την πάρουν οι εργαζόμενοι στα χέρια τους.