Την πρακτική στην οποία επιδίδονται εδώ και καιρό οι τράπεζες εκδίδοντας πιστωτικές κάρτες ή άλλα είδη καταναλωτικών δανείων χωρίς την προηγούμενη έγκριση, ούτε καν αίτηση των καταναλωτών καταγγέλλει το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ). Το ΚΕΠΚΑ, με αφορμή τις σχετικές καταγγελίες που δέχεται και συνεχώς πληθαίνουν, επισημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν κάθε δικαίωμα να απορρίψουν τέτοιες πρακτικές όταν κάποια τράπεζα έχει αποφασίσει πριν απ' αυτούς, γι' αυτούς ότι... χρειάζονται κάποιο δάνειο ή πιστωτική κάρτα. Συνιστά να επιστρέφονται αμέσως στην εκδότρια τράπεζα οι κάρτες που εκδόθηκαν χωρίς τη συναίνεση του καταναλωτή και να μην επιτρέπουν οι καταναλωτές να τους επιβάλλεται δανεισμός χωρίς την προηγούμενη γραπτή συναίνεσή τους. Επίσης, το ΚΕΠΚΑ τονίζει ότι ο καθένας μπορεί να απαιτήσει να λάβει γνώση τού πώς βρέθηκαν τα προσωπικά του δεδομένα στη διάθεση των τραπεζών με τις οποίες δεν είχε ποτέ κάποια συναλλαγή και τα χρησιμοποιούν με τέτοιους τρόπους. Για το θέμα το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών έχει ήδη στείλει σχετικές επιστολές διαμαρτυρίας σε τράπεζες, στην Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, στον Τραπεζικό Μεσολαβητή και στα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών, ενώ καλεί και τους καταναλωτές να μη δέχονται τέτοιου είδους πιέσεις.