«Ο φόβος και η αγωνία στο θέατρο του Αισχύλου» τιτλοφορείται μια ακόμα σημαντική μελέτη της σπουδαίας Γαλλίδας ελληνίστριας και ακαδημαϊκού
Ζακλίν ντε Ρομιγί για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η - ιδιαίτερα χρήσιμη για τους καλλιτέχνες που ασχολούνται με το αρχαίο δράμα - μελέτη κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις
«Το Αστυ», που έκαναν γνωστό στην Ελλάδα το έργο της πολυγραφότατης Ρομιγί. Τη μετάφραση υπογράφουν η
Σοφία Λουμάνη και ο
Χρήστος Μαρσέλος και τον πρόλογο ο καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Ανδρέας Παναγόπουλος. «Αμα χάρμα και άλγος», δηλαδή «μείγμα χαράς και πόνου», είναι οι ομηρικής καταγωγής μύθοι της αισχυλικής ποίησης. Οπως επισημαίνει ο Α. Παναγόπουλος, ο Αισχύλος «δεν αφήνει κανένα συναίσθημα αμιγές φόβου και πόνου, ούτε καν τη χαρά» και χαρακτηρίζει σοφή την άποψη της Ρομιγί ότι στον Αισχύλο ο -οφειλόμενος στον πόνο - φόβος «γίνεται αγωνία και κυριαρχεί στα πάντα», ότι ο φόβος γίνεται η κύρια αιτία της ανθρώπινης δυστυχίας, αλλά και κάποτε προφυλάσσει τον άνθρωπο, εμποδίζοντας την επικίνδυνη ύβρι του προς τη «θεϊκή» ή ανθρώπινη εξουσία. Η Ρομιγί εισάγει τον αναγνώστη στο «βασίλειο» του φόβου κατά την αρχαιότητα και στη συνέχεια περιγράφει τα συμπτώματα, τη σημασία, τις συνέπειες, αλλά και τις περιπτώσεις χρησιμότητας του φόβου.