Η διεύθυνση του ΚΘΒΕ, αιφνιδίως κατάργησε - και χωρίς να δώσει εξηγήσεις - την «Ποντιακή Σκηνή», προφανώς γιατί η επαναλειτουργούσα (μετά από αρκετά χρόνια) «Ποντιακή Σκήνη» με το έργο που ανέβασε τον περασμένο Μάη («Οι πρόσφυγες στην Ελλάδα» του Θ. Κανονίδη, σε σκηνοθεσία του Ερμή Μουρατίδη), ενόχλησε είτε κάποιους... άνωθεν είτε τον ίδιο τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ, Β. Αρδίτη. Η κατάργηση της «Ποντιακής Σκηνής» σήμανε και τη ματαίωση των προγραμματισμένων παραστάσεων του έργου το φθινόπωρο (17-30/10) και της παρουσίασής του στο Ε' Παγκόσμιο Ποντιακό Συνέδριο. Ο Β. Αρδίτης, κατάργησε εμμέσως την «Ποντιακή Σκηνή», με πρόσχημα τη μη ανανέωση των συμβάσεων ορισμένων ηθοποιών που συμμετείχαν στην παράσταση του έργου «Οι πρόσφυγες στην Ελλάδα». Το έργο γράφτηκε στο Σοχούμι, με απόφαση των Ελληνοποντίων κομμουνιστών, το 1926, εποχή μαζικής μετανάστευσης ή «φυγής» των Ελλήνων από την τότε Σοβιετική Ενωση προς την Ελλάδα. Ο συγγραφέας του έργου Θ. Κανονίδης δε διανοήθηκε ποτέ να εγκαταλείψει τη σοσιαλιστική πατρίδα και να πάψει να είναι εργάτης της. Αυτές οι ιδέες αποτυπώνονται και στο έργο, και αυτές είναι που ενόχλησαν, όπως, επισημαίνει ο σκηνοθέτης του έργου.
«Φαίνεται πως η ιδεολογία του έργου και τα ζητήματα που έθετε, ζητήματα και σημερινά, δεν ταιριάζει με την "παγκοσμιοποίηση", που μισεί τις "ρίζες", την "ταυτότητα" κάθε λαού και πολιτισμού. Δεν μπορώ, λοιπόν, να εξηγήσω πώς, ενώ ο κ. Αρδίτης έβλεπε θετικά το έργο και ενθουσιασμένος έλεγε "θα έχουμε πολιτικό γεγονός", όταν του επισήμανα ότι κάποιες σκηνές του έργου θα προκαλέσουν, όπως η σκηνή της επιστροφής στη Σοβιετική Ενωση όσων δε βρήκαν στην Ελλάδα τη χώρα των ονείρων τους, ξαφνικά άλλαξε γνώμη», λέει ο Ε. Μουρατίδης, σημειώνοντας και ότι η παράσταση λειτούργησε λυτρωτικά και αποκαλυπτικά, γιατί θύμισε ένα κομμάτι της Ιστορίας μας και αποκάλυψε θαυμάσιους ηθοποιούς. Ο Ε. Μουρατίδης, τέλος, τονίζει ότι οι Πόντιοι λαχταρούν για την «Ποντιακή Σκηνή» και είναι «κρίμα» μια πολύμηνα προετοιμασμένη παράσταση να πάει χαμένη.