Μπροστά στις εκλογές, κοινό κάλεσμα μαζικής συμμετοχής συνυπογράφουν 18 υποψήφιοι: Αβραμίδου Νατάσα, Αθανασόπουλος Φίλιππος, Γεωργάκη Ελένη, Δουλκέρης Μιχάλης, Καρακώνης Γεώργιος, Κάρτσακα Χρυσούλα, Κοτρώνη Ελένη, Λάζου Αννα, Λάσκαρης Ευάγγελος, Λειβαδίτης Νικόλαος, Ομήρου Δανάη, Παπαδόπουλος Χαράλαμπος (Μπάμπης), Πεσκετζή Μαρία, Ριζαργιώτη Ελισάβετ, Σαραντόπουλος Γιώργος, Τσομπάνη Στέλλα, Χαραλαμπάκη Μαρία και Ψωμάκης Ιωάννης.
Στη Διακήρυξή τους οι υποψήφιοι μιλούν για τις δράσεις της ΠΕΦ τη διετία που μας πέρασε, καταθέτουν τις διαφωνίες τους για τις νέες κατευθύνσεις στην Εκπαίδευση (βλ. Αναλυτικά Προγράμματα, διεύρυνση και ενίσχυση της Τράπεζας Θεμάτων, πολλαπλό βιβλίο, Εθνικό Απολυτήριο κ.ά.) και την αγωνία τους για το μέλλον της ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας, της Ιστορίας, της Φιλοσοφίας. Και σημειώνουν:
«Ανησυχούμε και διαμαρτυρόμαστε για
α) τις περικοπές, τις καταργήσεις και την αποδόμηση των φιλολογικών μαθημάτων
β) τη διαχρονική ανυπαρξία επιστημονικής τεκμηρίωσης στις σχετικές νομοθετικές παρεμβάσεις του ΥΠΑΙΘΑ (βλ. περίπτωση περιεχομένου βιβλίου Οικονομίας Γ' Γυμνασίου)
γ) την αυθαίρετη συγκόλληση διαφορετικών γνωστικών αντικειμένων με κριτήρια που δεν είναι ούτε επιστημονικά ούτε παιδαγωγικά.
Με αίσθημα ευθύνης αλλά και με αγωνία για το μέλλον και την προοπτική της Εκπαίδευσης, διατυπώνουμε, με βάση επιστημονικά και παιδαγωγικά επιχειρήματα, την απόλυτη και σταθερή διαφωνία μας με το σχολείο της αγοράς, την αντιμετώπιση της γνώσης ως εμπόρευμα, την κατηγοριοποίηση των μαθητών/τριών μας αλλά και των συναδέλφων μας, τη σταδιακή εξαφάνιση της μορφωτικής - παιδαγωγικής λειτουργίας του σχολείου.
Προβληματιζόμαστε και ανησυχούμε με την πολιτική που εφαρμόζει διαχρονικά το ΥΠΑΙΘΑ, πολιτική υποβάθμισης και υποτίμησης των γλωσσικών, ιστορικών και γενικότερα φιλολογικών μαθημάτων, στο επίπεδο της τυπικής και στείρας πληροφορίας και της εφήμερης δεξιότητας.
Οι λόγοι της ανησυχίας μας;
Διαπιστώνουμε μέσα στις σχολικές αίθουσες, μέσα στην εκπαιδευτική καθημερινότητά μας, ότι η υποβάθμιση αυτή πλήττει, πρώτα και κύρια, την ικανότητα έκφρασης και επικοινωνίας των νέων ανθρώπων, αλλά και την ικανότητα της κατανόησης, της σκέψης και της κριτικής ικανότητας εκ μέρους των μαθητών και μαθητριών μας. Είναι αυτονόητο ότι η υποβάθμιση των γνωστικών αντικειμένων, τα οποία ανατίθενται (ή θα πρέπει να ανατίθενται) στον κλάδο μας, υποβαθμίζει συνολικά την Παιδεία που οφείλει να παρέχει το σχολείο. Είναι, επίσης, αυτονόητο ότι η στήριξη του φιλόλογου έχει άμεση σχέση με τη διαμόρφωση της γενικότερης γνωστικής υποδομής των μαθητριών και των μαθητών μας, αφού υποστηρίζει, έμμεσα ή άμεσα, και τα άλλα γνωστικά αντικείμενα αλλά και με τις Τέχνες, οι οποίες περιθωριοποιούνται, ενώ στις λυκειακές τάξεις εξαφανίζονται.
Επιπλέον, ενδιαφερόμαστε και ανησυχούμε για τους δεκάδες χιλιάδες νέους και νέες πτυχιούχους φιλολόγους που περιφέρονται σε όλη τη χώρα, που παλεύουν σε δυσοίωνες εργασιακές συνθήκες και που ενδιαφέρονται για την επιστήμη τους. Τους υποσχόμαστε ότι η ΠΕΦ είναι το "σπίτι" τους!
Στα πλαίσια αυτά θεωρούμε ότι η δραστηριότητα που ανέπτυξε η ΠΕΦ κατά τη διετία που πέρασε, συνέβαλε με θετικό τρόπο στην ανάδειξη και προβολή των ανησυχιών, σκέψεων, ιδεών, προτάσεων της πλειοψηφίας του φιλολογικού κόσμου.
Εχουμε την πεποίθηση ότι αυτή η προσπάθεια αξίζει να συνεχισθεί και να διευρυνθεί. Επιδιώκουμε να αγκαλιάσουμε, να συσπειρώσουμε ακόμα μεγαλύτερο αριθμό συναδέλφων φιλολόγων στην ΠΕΦ. Και από την Αττική και από την περιφέρεια. Από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Να ενισχυθεί, να πολλαπλασιασθεί η δύναμή μας. Η δύναμη των φιλολόγων.
Με αυτή την προοπτική σας καλούμε να ψηφίσουμε συναδέλφους, που από κοινού με άλλα μέλη επιστημονικών ενώσεων διεκδικούν να ανοίξει πιο συστηματικά η συζήτηση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, στα σωματεία τους αλλά και στις επιστημονικές ενώσεις σχετικά με το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό της σχολικής γνώσης και της επιστήμης. Για να οργανωθεί περισσότερο αποτελεσματικά η αντιπαράθεση με το ξεπερασμένο και αναντίστοιχο προς τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες περιεχόμενο του σχολείου».