Ανακοινώσεις της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ και της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ για τις προχτεσινές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας
Την προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει τη χειραγώγηση μαθητών και εκπαιδευτικών μέσα από την παρουσίαση κανονισμών λειτουργίας των σχολείων και την εξειδίκευση των κριτηρίων της «αξιολόγησης» του εκπαιδευτικού, που δόθηκε για διάλογο μέσα στο καλοκαίρι στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και παρουσιάστηκαν από τον υπουργό Παιδείας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, που κάνει λόγο για αυταρχικού χαρακτήρα μέτρα.
Υπενθυμίζουμε ότι το σχέδιο υπουργικής απόφασης για την «αξιολόγηση» όχι μόνο δεν αναφέρεται σε μέτρα αναβάθμισης της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, όπως διατεινόταν όλο το προηγούμενο διάστημα το υπουργείο, αλλά αναφέρεται στα κριτήρια και τον τρόπο της αξιολόγησης. Οσο για το σχέδιο κανονισμού λειτουργίας των σχολείων, κινείται στην ίδια λογική με αυτή της «αξιολόγησης». Διαπνέεται από τη λογική της «ευταξίας» και «ευπρέπειας», προβάλλοντας προσχηματικά θέματα όπως το κάπνισμα, τα κινητά ή η εμφάνιση για να δημιουργήσει ένα πλέγμα μέτρων που καταλήγουν τελικά στο μοίρασμα καθηκόντων και ποινών και μπορούν να οδηγήσουν στον αυταρχισμό. Αλλωστε ο λεγόμενος κανονισμός έρχεται να εφαρμοστεί σε μια περίοδο εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και θα αξιοποιηθεί προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης χειραγώγησης εκπαιδευτικών και μαθητών.
«Η βιασύνη της κυβέρνησης ν' ανακοινώσει τα διάτρητα "κριτήρια αξιολόγησης" έρχεται να επιβεβαιώσει την ΕΣΑΚ ΔΕΕ που τόνιζε ότι ο βασικός στόχος της αξιολόγησης είναι η ιδεολογική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, μέσα από ένα αυταρχικό πλαίσιο, που θα αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς και θα προβλέπει ακόμη και την απόλυση αυτών που θα "αξιολογηθούν αρνητικά"», τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΕΣΑΚ ΔΕΕ και συνεχίζει: «Με τις ανακοινώσεις του ΥΠΕΠΘ τονίζεται ότι η αξιολόγηση αφορά σε όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα "αξιολογούνται" περιοδικά και οι επιπτώσεις θα είναι από τη μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, μέχρι τη μετάταξη και την απόλυση ακόμη όσων δε "συμμορφώνονται προς τας υποδείξεις"».
Ταυτόχρονα, επισημαίνει ότι «η άκομψη αποκάλυψη των κυβερνητικών προθέσεων αφήνει έκθετους τους συνδικαλιστές των παρατάξεων του κυβερνητικού και υποταγμένου συνδικαλισμού στην ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, οι οποίοι όχι μόνο υιοθέτησαν το βασικό πυρήνα των κυβερνητικών επιλογών για την αξιολόγηση, αλλά έβαλαν πλάτη για τη θεσμοποίησή τους, καλλιεργώντας τον εφησυχασμό στους συναδέλφους, αποπροσανατολίζοντας από την ουσία των αντιεκπαιδευτικών επιλογών και υπονομεύοντας τους αγώνες».
Με βάση τα παραπάνω, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί σε μαζική αντίσταση μέσα από αποφάσεις ΔΣ και ΓΣ των πρωτοβάθμιων σωματείων, επιτροπές αγώνα και σε συντονισμό με τους μαθητές, τους γονείς, τους εργατικούς και λαϊκούς φορείς.
«Με στόχο την παραπέρα χειραγώγηση μαθητών και καθηγητών, το υπουργείο Παιδείας - λίγες μέρες πριν τελειώσει ο εξεταστικός μαραθώνιος που θα αποκαλύψει για άλλη μια φορά τις συνέπειες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης - ανακοινώνει κανόνες, όρους, απαγορεύσεις, προκειμένου να ρυθμίσει τη συμπεριφορά τους, συμπληρώνοντας το ήδη αυταρχικό σκηνικό ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων που έστησε με τις ανακρίσεις, τις εισαγγελικές παρεμβάσεις, τις δίκες». Τα παραπάνω αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ, αναφερόμενη στην προσπάθεια επιβολής κανονισμού στα σχολεία.
«Οταν το υπουργείο λέει ότι ο όρος "σχολική πειθαρχία αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο" και η "κατασταλτική αντιμετώπιση δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο" θέλει να δικαιολογήσει και να νομιμοποιήσει το όργιο τρομοκρατίας και αυταρχισμού που το μαθητικό κίνημα γνώρισε τα προηγούμενα χρόνια και να ανοίξει το δρόμο και για νέες εκφράσεις του. Είναι περισσότερο από υποκρισία, σημειώνει η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ, να μιλά το υπουργείο για "ευγενή άμιλλα και ότι πρέπει να καταστέλλεται ο επιθετικός ανταγωνισμός ανάμεσα στους μαθητές" την ίδια ώρα που η εκπαιδευτική του μεταρρύθμιση αυτό ακριβώς ενισχύει, τον ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών».
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «ο κανονισμός του υπουργείου που ανοίγει το δρόμο για την αστυνόμευση της προσωπικής και κοινωνικής ζωής των μαθητών γίνεται ένα ακόμα εργαλείο τρομοκρατίας και αυταρχισμού στα χέρια της κυβέρνησης προκειμένου να εφαρμόσει την αντιλαϊκή πολιτική της. Μπορεί το υπουργείο να ανακοίνωσε τους νέους κανόνες "καλής συμπεριφοράς" λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, θα πρέπει όμως να ξέρει ότι με το άνοιγμά τους οι μαθητές μέσα από τις γενικές συνελεύσεις, τις μαθητικές κοινότητες, τα μαθητικά όργανα με αποφάσεις τους θα τα καταδικάσουν, δείχνοντας διαγωγή κοσμιοτάτη με τον αγώνα τους για ολόπλευρη μόρφωση, δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά».