Συζήτηση Επίκαιρων Ερωτήσεων του ΚΚΕ για τα κενά σε εκπαιδευτικούς και την κατάσταση στα ολοήμερα τμήματα
Την εκρηκτική κατάσταση που έχει διαμορφώσει στα σχολεία η πολιτική που αντιμετωπίζει τις εκπαιδευτικές ανάγκες σαν κόστος, και τις επιπτώσεις των ελλείψεων εκπαιδευτικών, που καλά κρατούν, ανέδειξε το ΚΚΕ κατά τη χθεσινή συζήτηση Επίκαιρων Ερωτήσεων στη Βουλή.
Παρουσιάζοντας την Ερώτηση που αφορά τα κενά στην Γ' Αθήνας, η βουλευτής του Κόμματος Βιβή Δάγκα τόνισε ότι έναν μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους 2025 - 2026 και αφού έχουν ολοκληρωθεί η α' και η β' φάση προσλήψεων αναπληρωτών, ο αριθμός των κενών σε προσωπικό στα σχολεία της περιοχής ανέρχεται στα 536, με χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες. Μετέφερε την αγωνία των γονιών απέναντι στην κατάσταση την οποία έχει διαμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο που φέρνει «κόφτες» στην Παράλληλη Στήριξη και στα ολοήμερα τμήματα, με αποτέλεσμα να αγνοούνται ειδικότητες και τμήματα ένταξης, ενώ δρομολογεί συγχωνεύσεις και υπεράριθμα τμήματα, με τα προβλήματα στη σχολική στέγη να συμπληρώνουν τα παραπάνω, με τα σχολεία του Αιγάλεω να παραμένουν τέτοια, ολοήμερα σε κοντέινερ.
Απαντώντας, ο υφυπουργός Παιδείας Κ. Βλάσσης επικαλέστηκε τους διορισμούς που έγιναν τα τελευταία χρόνια και τις δράσεις για τη σχολική στέγη (που στηρίζονται σε χορηγούς και αφορούν ένα μικρό ποσοστό σχολείων), για να υποστηρίξει το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για τα σχολεία. Είπε μεταξύ άλλων ότι η συγκεκριμένη Ερώτηση δεν αποτυπώνει την εικόνα των σχολικών μονάδων, κάνοντας λόγο για πλασματικό αριθμό κενών και διευκρινίζοντας πως «τα πραγματικά κενά είναι πολύ λιγότερα, περίπου 400»!
Από την πλευρά της η βουλευτής του ΚΚΕ παρέθεσε τις ελλείψεις 69 νηπιαγωγών, 48 δασκάλων, 196 και 91 δασκάλων και νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής αντίστοιχα, 71 ειδικοτήτων και 28 σε ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Επιβεβαιώνεται - τόνισε - η θέση του ΚΚΕ για την ανάγκη γενναίας χρηματοδότησης και μόνιμων διορισμών, γιατί αυτό μπορεί να απαντήσει στις σύγχρονες ανάγκες και δυνατότητες. Αυτό είναι σήμερα σύγχρονο, ρεαλιστικό, απέναντι στους «κόφτες» και στη λογική του εξορθολογισμού των δαπανών, σημείωσε. Και διαβεβαίωσε την ηγεσία του υπουργείου ότι «ούτε οι γονείς, με τους Συλλόγους και τις Ενώσεις τους, ούτε οι εκπαιδευτικοί, ούτε οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν θα συμβιβαστούν με αυτήν την άθλια κανονικότητα, που θεωρεί δεδομένα τα κενά και τους "κόφτες" στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες».
«Τα προβλήματα που έχετε δημιουργήσει είναι μεγάλα και δεν μπορούν να περιμένουν», τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ Σεμίνα Διγενή κατά τη συζήτηση άλλης Επίκαιρης Ερώτησης, που αφορούσε τα κενά σε εκπαιδευτικούς Γενικής και Ειδικής Αγωγής, ειδικό βοηθητικό προσωπικό και νοσηλευτές στη Νέα Σμύρνη. Μετέφερε ότι σε πολλά Δημοτικά και Νηπιαγωγεία καθυστέρησαν τέσσερις βδομάδες να ξεκινήσουν το ολοήμερο και η πρωινή ζώνη, επισημαίνοντας τις επιπτώσεις στον οικογενειακό προγραμματισμό. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην εγκύκλιο που βάζει «κόφτες» στη φοίτηση των μαθητών στα ολοήμερα και στέλνει τους γονείς στα κέντρα μελέτης, και μετέφερε τα αιτήματα της Ενωσης Γονέων για άμεση και πλήρη στελέχωση όλων των σχολείων.
Ο υφυπουργός Παιδείας δήλωσε ότι στα σχολεία της Νέας Σμύρνης υπολείπονται 3 εκπαιδευτικοί για τη λειτουργία των ολοήμερων και αναφέρθηκε - όπως κάνει συνεχώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αποφεύγοντας να μιλήσει για τις ανικανοποίητες ανάγκες - στους διορισμούς και τις προσλήψεις, που βέβαια δεν χαρίστηκαν αλλά έγιναν υπό την πίεση των αγώνων και μετά από χρόνια αδιοριστίας. Αναφερόμενος στην εγκύκλιο για τα ολοήμερα, την παρουσίασε σαν εκδήλωση κοινωνικής ευαισθησίας! Οπως είπε, «συμπληρώνει προσωρινά το ισχύον πλαίσιο, μέχρι την πλήρη ανάπτυξη του ολοήμερου προγράμματος, εισάγοντας κριτήρια προτεραιότητας» και είναι «εργαλείο διαχείρισης και όχι αποκλεισμού, μέχρι την καθολική εφαρμογή του ολοήμερου». Η βουλευτής του ΚΚΕ κατά τη συζήτηση της Ερώτησης είχε τονίσει πως «το ολοήμερο δεν είναι μόνο φύλαξη, είναι και δυνατότητα βοήθειας, και θα έπρεπε να λειτουργεί προς όφελος της κοινωνικοποίησης και της ανάπτυξης όλων των παιδιών χωρίς προϋποθέσεις», συμπληρώνοντας ότι οι αιτήσεις για τα ολοήμερα γίνονται τον Μάη και θα έπρεπε να έχουν καλυφθεί ήδη οι ανάγκες, αντί γι' αυτήν την εγκύκλιο.