Με το λιμάνι του Λαυρίου να έχει ουσιαστικά βγει στο «σφυρί» μέσω του Υπερταμείου, η «ναυμαχία» των επιχειρηματικών μεγαθηρίων που ορέγονται το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο (51%) του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου (ΟΛΛ) καλά κρατεί, με τις προσφυγές να πέφτουν... βροχή, κωλυσιεργώντας τον διαγωνισμό - όπως ονομάζουν το ξεπούλημα του λιμανιού - ο οποίος σύμφωνα με τα αστικά επιτελεία βρίσκεται στην τελική φάση του.
Πιο συγκεκριμένα, οι πέντε επίδοξοι «μνηστήρες» που φλερτάρουν με το λιμάνι του Λαυρίου και συνεχίζουν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είναι:
Η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την «Celestyal». Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους μονοπωλιακούς ομίλους στη χώρα με πολυπλόκαμη δραστηριότητα, που απλώνεται από την εκμετάλλευση υποδομών μέχρι την παραγωγή Ενέργειας και το real estate, ενώ εκμεταλλεύεται μέσω υποπαραχώρησης και το λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β».
Η κοινοπραξία του μεγαθηρίου του κατασκευαστικού τομέα ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ που αναλαμβάνει έργα μέσω υπερεργολαβιών, με την «NEWSPHONE HELLAS SA» και τη γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία «BEAUFORT SEA SHIPPING CORPORATION».
Η κοινοπραξία της «OLYMPIC MARINE SA» του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, με την «CRUISE TERMINAL INVESTMENT LIMITED SARL», που ανήκει στον όμιλο MSC, έναν από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στον κόσμο.
Για το λιμάνι του Λαυρίου πλειοδοτεί και η «JET PLAN SHIPPING CO LTD», μέλος του ακτοπλοϊκού μεγαθηρίου της «Seajets».
Βέβαια, δίπλα στα υπόλοιπα εγχώρια και ξένα μονοπώλια δεν μπορεί να μην ξεχωρίσει κανείς την παρουσία της ισραηλινής «Israel Shipyards Industries LTD», θυγατρική του ομίλου SK Group στον οποίο ανήκει πλέον η ΕΛΒΟ. Η «Israel Shipyards», με έδρα τη Χάιφα, συγκαταλέγεται στις λίστες εταιρειών παγκοσμίως που συνεργάζονται με το κράτος - μακελάρη Ισραήλ στη γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού, παρέχοντας τις υπηρεσίες της στη διάθεση του ναυτικού τμήματος των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας τα πλοία της από κοινού με τους δολοφόνους του IDF.
Προ ολίγων μηνών μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της «Israel Shipyards» δήλωνε πως «η πρόταση που υποβάλαμε στο πλαίσιο της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του λιμανιού στην Ελλάδα αποτελεί μέρος της στρατηγικής επέκτασης και ανάπτυξης της εταιρείας πέρα από τη θάλασσα, παράλληλα με διάφορους μηχανισμούς ανάπτυξης σε προχωρημένα στάδια ωρίμανσης. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τη γνώση και την εμπειρία του ομίλου για να εμβαθύνουμε και να επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στον διεθνή λιμενικό τομέα, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της στρατηγικής για τη διαφοροποίηση και την κατανομή των πηγών εισοδήματος εκτός Ισραήλ, εστιάζοντας παράλληλα στα πλεονεκτήματα του ομίλου και στην εξοικείωσή του με τον λιμενικό τομέα. Ταυτόχρονα, αυτές τις μέρες, ο όμιλος "Israel Shipyards" ενισχύει τα χέρια των δυνάμεων ασφαλείας και συνεχίζει να λειτουργεί συνεχώς για να διατηρήσει τη λειτουργική συνέχεια ως ζωτικό εργοστάσιο». Κι όταν λέει χέρια των δυνάμεων ασφαλείας, εννοεί τα κατακόκκινα βαμμένα χέρια των μακελάρηδων από το αίμα του λαού της Παλαιστίνης, στην οποία η ισραηλινή κατοχή συνεχίζεται...
Το διακαές ενδιαφέρον των παραπάνω μονοπωλιακών κολοσσών και καπιταλιστικών κοινοπραξιών μόνο τυχαίο δεν είναι, μιας και το λιμάνι του Λαυρίου αποτελεί για αυτούς ένα ακόμα σκαλοπάτι στη σκάλα του κέρδους, ενώ την ίδια στιγμή η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών εξυπηρετεί την εμπλοκή της χώρας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια, στους δολοφονικούς ΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς, αξιοποιώντας τα λιμάνια ως ορμητήρια των μακελάρηδων. Αρκεί να θυμηθεί κανείς πως μόλις τον περασμένο Φλεβάρη επιχειρήθηκε η εκφόρτωση 360 τόνων ΝΑΤΟικού φορτίου εκρηκτικών στο λιμάνι του Λαυρίου, ώστε τα κοντέινερ με το φορτίο του θανάτου να διασχίσουν την πόλη και να καταλήξουν στις εγκαταστάσεις της ΕΑΣ, εξέλιξη που απετράπη ύστερα από μπλόκο στο λιμάνι του Λαυρίου που έστησε το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου - Ανατ. Αττικής...
Αποκαλυπτικό προς την κατεύθυνση αξιοποίησης των λιμανιών και των λοιπών υποδομών είναι το κείμενο της Κομισιόν με τίτλο «Preserving Peace - Defence Readiness Roadmap 2030» που η ΕΕ παρουσίασε στα κράτη - μέλη της την Πέμπτη 16 Οκτώβρη, στο οποίο ξεκάθαρα αναγράφεται πως «προτείνεται η δημιουργία, έως το τέλος του 2027, ενός χώρου στρατιωτικής κινητικότητας σε ολόκληρη την ΕΕ, με εναρμονισμένους κανόνες και διαδικασίες και ένα δίκτυο χερσαίων διαδρόμων, αεροδρομίων, θαλάσσιων λιμένων και υποδομών, που θα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη μεταφορά στρατευμάτων και στρατιωτικού εξοπλισμού σε ολόκληρη την Ενωση, σε στενό συντονισμό με το ΝΑΤΟ, και θα ενισχύουν τη διαθεσιμότητα των δυνατοτήτων μεταφοράς πολιτικών και στρατιωτικών μέσων».
Υπενθυμίζεται ότι ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών - ανάμεσά τους και του Λαυρίου - άνοιξε το 2019, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ έφερνε τότε στη Βουλή νομοσχέδιο με το οποίο παραχωρούσε 10 λιμάνια της χώρας μας ως «μνημονιακή δέσμευση» σε επιχειρηματικούς ομίλους, προκειμένου η εγχώρια αστική τάξη να στήσει πάρτι κερδών, ενώ την ίδια στιγμή να ικανοποιηθούν και τα συμφέροντα των ιμπεριαλιστικών κέντρων.
Επρόκειτο για τα λιμάνια Λαυρίου, Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Κέρκυρας και Καβάλας, για τα οποία δρομολογούταν ιδιωτικοποίηση με «όχημα» τη μέθοδο της υποπαραχώρησης, στη βάση του θεσμικού πλαισίου της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των λιμενικών υπηρεσιών. Σε αυτό το στρωμένο έδαφος για κερδοφόρες «επενδύσεις», όπως ονομάζουν το ξεπούλημα των λιμενικών υποδομών, πατάει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, ως πιστός ταγός των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, προκειμένου να εξυπηρετηθούν και οι στρατιωτικοί σχεδιασμοί στην ευρύτερη περιοχή.
Φυσικά, οι επικίνδυνοι σχεδιασμοί τους και η αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών με γνώμονα τη διασφάλιση του καπιταλιστικού κέρδους καμία σχέση δεν έχουν με τις ανάγκες του λαού της περιοχής και των εργαζομένων στα λιμάνια, που θα είναι οι πρώτοι που θα νιώσουν στο πετσί τους τα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης. Κι αυτό γιατί οι όποιες παρεμβάσεις στις υποδομές του λιμένος Λαυρίου γίνουν από το μονοπώλιο που θα αναλάβει, θα γίνουν με γνώμονα το καπιταλιστικό κέρδος και όχι με βάση τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του λαυρεωτικού λαού, τον οποίον η κυβέρνηση της ΝΔ, σε αγαστή συνεργασία με τις λυκοσυμμαχίες ΝΑΤΟ και ΕΕ, εμπλέκει σε ένα πολύ επικίνδυνο μονοπάτι που στρώνουν με φόντο τη στροφή στην πολεμική οικονομία, αξιοποιώντας το λιμάνι της πόλης για τα πολεμικά τους σχέδια.
Για αυτό, με το σύνθημα «ούτε γη ούτε νερό στους φονιάδες των λαών» είναι καθήκον του λαού στο Λαύριο και συνολικά, είναι χρέος των εργαζομένων στα λιμάνια και παντού, της νεολαίας να στήσουν ανάχωμα στην πολιτική του κέρδους, που παίρνει από τους πολλούς για να δίνει όλο και περισσότερα στους λίγους, που σμπαραλιάζει τις ζωές μας και τσακίζει εργασιακά δικαιώματα προκειμένου να πλουτίζουν οι κεφαλαιοκράτες.
Στον δρόμο αυτό, με προμετωπίδα τις διεκδικήσεις του ταξικού κινήματος, να δυναμώσει η συλλογική και οργανωμένη πάλη, ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και εκμετάλλευση των λιμενικών και μιας σειράς ακόμη υποδομών της χώρας μας από τα αρπακτικά του πολέμου, από τους καπιταλιστές και τις κυβερνήσεις τους που ξεπουλάνε τη λαϊκή περιουσία, προκειμένου να τη μετατρέψουν σε ορμητήρια του κέρδους και του πολέμου. Τα λιμάνια και οι λοιπές υποδομές μπορούν να λειτουργήσουν ως κόμβοι πραγματικά αμοιβαίας ωφέλειας για τους λαούς, λειτουργώντας με γνώμονα την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών, και αυτό μπορεί να γίνει μέσα σε έναν άλλον τρόπο οργάνωσης της κοινωνίας και της οικονομίας, τον σοσιαλισμό - κομμουνισμό, εκεί όπου οι «ναυμαχίες» των καπιταλιστών... θα έχουν τορπιλιστεί μια και καλή!