Την ανησυχία της για την κατάσταση της δημόσιας Εκπαίδευσης, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς που αρχίζει σήμερα με τον αγιασμό για τους μαθητές, εκφράζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) και καλεί σε συλλογική δράση μέσω των Συλλόγων Γονέων για ένα σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των μαθητών.
Η ΑΣΓΜΕ αναφέρεται σε: «Παλιά και κακοσυντηρημένα σχολικά κτίρια. Σχολικές αίθουσες σε τσίγκινα κοντέινερ. Υπερπληθή σχολικά τμήματα με πάνω από 25 μαθητές που δυσχεραίνουν το παιδαγωγικό έργο του σχολείου. Ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ελλείψεις σε επιστημονικό προσωπικό (σχολικοί ψυχολόγοι, νοσηλευτές, εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής). Ελλείψεις σε βασικές ανάγκες λειτουργίας του σχολείου λόγω της υποχρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών.
Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν τα υπέρογκα κόστη για σχολική λίστα, φροντιστήρια, εξωσχολικές δραστηριότητες που συμπληρώνουν το σύνολο της ακρίβειας και κάνουν τον Σεπτέμβρη να μοιάζει όλο και πιο δυσβάσταχτος.
Πλέον με τις 13 ώρες δουλειά που ετοιμάζουν, δεν θα βλέπουμε καν τα παιδιά μας», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΑΣΓΜΕ και καλεί «οργανωμένα και συλλογικά να παλέψουμε για τη ζωή και τη μόρφωση που έχει ανάγκη κάθε παιδί, κάθε μαθητής. Μέσα από τους Συλλόγους Γονέων, τις Ενώσεις, τις Ομοσπονδίες και την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων, να διεκδικήσουμε ένα σχολείο:
Που δεν θα διαχωρίζει τους μαθητές ανάλογα την τσέπη των γονιών. Που θα εκπληρώνει δημιουργικά τον παιδαγωγικό και κοινωνικό του ρόλο για όλα τα παιδιά. Που θα στεγάζεται σε κτίρια και θα έχει υποδομές που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών μας. Που θα χρηματοδοτείται πλήρως και επαρκώς από τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι από τους γονείς και τις "φιλανθρωπίες" επιχειρηματικών ομίλων. Που θα έχει όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των ειδικοτήτων και όλο το απαιτούμενο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό. Που δεν θα διαχωρίζει τη μόρφωση των παιδιών μας (π.χ. Ωνάσεια Σχολεία), ούτε θα βάζει κόφτες στην παιδαγωγική τους εξέλιξη (π.χ. Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, Τμήματα με 25-27 μαθητές, χωρίς Τμήματα Ενταξης)».