Να λειτουργήσουν όλες οι Τάξεις Υποδοχής, με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με εκπαιδευτικούς με μόνιμη και σταθερή εργασία, ζητά η ΕΛΜΕ Πειραιά, που εκφράζει προβληματισμό και ανησυχία μετά την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση για την ίδρυση των Τάξεων Υποδοχής Προσφύγων.
Οπως επισημαίνει, στην Απόφαση «δεν συμπεριλαμβάνεται το 1ο Γυμνάσιο Περάματος, στο οποίο εδώ και χρόνια λειτουργεί Τάξη Υποδοχής. Θυμίζουμε πως με απόφαση της κυβέρνησης το 1ο Γυμνάσιο και το 1ο ΓΕΛ Περάματος προορίζονται για "Ωνάσεια". Δεν συμπεριλαμβάνεται το 10ο ΓΕΛ Πειραιά, το οποίο είχε λάβει πέρυσι έγκριση για τη δημιουργία Τμήματος Υποδοχής. Δεν συμπεριλαμβάνεται το 3ο ΓΕΛ Πειραιά, που από τη φετινή σχολική χρονιά (2025 - 2026) θα λειτουργήσει ως Πειραματικό, επιβεβαιώνοντας και από αυτήν την σκοπιά την αντιπαιδαγωγική πολιτική της κατηγοριοποίησης των σχολείων, αφού "αριστεία" και προσφυγόπουλα δεν πάνε μαζί...». Προσθέτει πως δεν συμπεριλαμβάνεται ούτε το 1ο ΕΠΑΛ Πειραιά, που είχε λάβει έγκριση πέρυσι για τη δημιουργία Τάξης Υποδοχής, ενώ μόλις ένα ΓΕΛ, το 1ο Δραπετσώνας, έχει λάβει έγκριση για δημιουργία Τάξης Υποδοχής και κανένα ΕΠΑΛ!
Η ΕΛΜΕ Πειραιά επισημαίνει ότι οι Τάξεις Υποδοχής σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ αποτελούν μια - όχι χωρίς προβλήματα - στοιχειώδη δομή στα σχολεία για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής γλώσσας. «Η κυβέρνηση» - τονίζει - «φέρει ακέραιη την ευθύνη για τα μεγάλα προβλήματα στη λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής και στην ένταξη των προσφύγων στην εκπαιδευτική διαδικασία, ζήτημα που η ΕΛΜΕ Πειραιά έχει έγκαιρα αναδείξει», θυμίζοντας πρόσφατες παρεμβάσεις του σωματείου για τμήματα που υπολειτουργούσαν ή δεν λειτούργησαν καθόλου, λόγω έλλειψης δρομολογίου μεταφοράς των μαθητών, έλλειψης εκπαιδευτικών κ.λπ.
«Η κατάσταση που επικρατεί με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων, όπου τελικά τα ποσοστά εγκατάλειψης του σχολείου είναι πολύ μεγάλα, είναι πραγματικά απαράδεκτη. Αποδεικνύεται ότι τα κοινωνικά αδιέξοδα που παράγει το σύστημα, ιδιαίτερα στις πιο απομονωμένες και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τελικά πολλαπλασιάζονται. Ετσι, σήμερα το αυτονόητο δικαίωμα στη δωρεάν Εκπαίδευση για όλους, χωρίς διαχωρισμούς, θεωρείται κόστος, πολυτέλεια και "ψιλά γράμματα"», αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά, εντάσσοντας την κατάσταση με την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων στη γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική. «Η οργάνωση αγώνων για την ανατροπή αυτής της πολιτικής είναι μονόδρομος για την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για την υπεράσπιση του παιδαγωγικού μας ρόλου. Οι εκπαιδευτικοί δεν χωρίζουμε τα παιδιά σε Ελληνες και ξένους. Είναι όλοι και όλες μαθητές / μαθήτριές μας, αγωνιούμε για τη μόρφωσή τους και το μέλλον τους», ξεκαθαρίζει.