Το νομοσχέδιο θα μπορούσε να έχει τίτλο «κόφτης» στις πραγματικές ανάγκες των μαθητών και μαθητριών για ουσιαστική στήριξη και μόρφωση - «κόφτης» στις δυνατότητες των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού να δουλεύουν σε ένα σχολείο που παλεύει να υποστηρίξει τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τόνισε η βουλευτής του ΚΚΕ, Βιβή Δάγκα, σχολιάζοντας διατάξεις του αντιδραστικού σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας.
Σχολιάζοντας αναλυτικά στην ομιλία της στη Βουλή τα άρθρα που αφορούν την Ειδική Αγωγή μέσα στα σχολεία, υπογράμμισε πως «υπονομεύεται στην πράξη» η εξατομικευμένη στήριξη των μαθητών από την παράλληλη στήριξη, ενώ κατοχυρώνονται τα τμήματα με 25 και 27 μαθητές ανά τάξη.
«Προφανώς, το 2025, στοιχειώδες μέτρο για την ουσιαστική μόρφωση είναι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Με λιγότερους μαθητές, ο εκπαιδευτικός της τάξης, με τη στήριξη και τη συνεργασία του εκπαιδευτικού της ειδικής αγωγής θα μπορούσε πιο ολοκληρωμένα, με διαφοροποιημένο πρόγραμμα όπου είναι αναγκαίο, να στηρίξει με καλύτερους όρους όλους τους μαθητές», σημείωσε. Αντί για αυτό - πρόσθεσε - έρχεται «μια απαράδεκτη διάταξη που ξεκαθαρίζει ότι η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, θα γίνεται μόνο στις περιπτώσεις που στο σχολείο δεν λειτουργεί τμήμα ένταξης ή δεν υπάρχει εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης».
Αναφέρθηκε ακόμη στο άρθρο που αφορά τους σχολικούς νοσηλευτές, οι οποίο αναγκάζονται «να γίνουν λάστιχο» ανάμεσα σε συστεγαζόμενα σχολεία ή και όμορα σχολεία, τα οποία θα πρέπει να βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μέτρων από τη σχολική μονάδα τοποθέτησής τους. «Σε λίγο θα τους ζητάτε και σε πόσο χρόνο κάνουν το κατοστάρι», σχολίασε, σημειώνοντας πως «επιχειρείτε να περιορίσετε τις προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών σε βάρος της κάλυψης σοβαρών αναγκών που αφορούν ζητήματα υγείας των μαθητών. Και έτσι θέτετε άμεσα τις ζωές μαθητών σε κίνδυνο».