Τρίτη 8 Ιούλη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Κραυγή αγωνίας για τις συνθήκες δουλειάς στα λεωφορεία

Επιστολή με σοβαρές καταγγελίες από τους εργαζόμενους στην Κοινοπραξία

Στο μεταξύ, με χθεσινή επιστολή ομάδα εργαζομένων της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής αναδεικνύει την επικίνδυνη κατάσταση και τις συνθήκες δουλειάς που προμήνυαν σοβαρό ατύχημα.

Η επιστολή δημοσιεύτηκε στο πόρταλ «902.gr», με τους εργαζόμενους να τονίζουν ότι το συμβάν της Βούλας δεν είναι το μοναδικό με κουρασμένο οδηγό που έκανε διπλοβάδιες. Θυμίζουν άλλωστε ότι και πέρυσι στη Ζοφριά λεωφορείο έπεσε πάνω σε κολόνα. «Το είχαμε κοινό μυστικό για το πότε θα συμβεί κάποιο σοβαρό ατύχημα. Ευτυχώς σταμάτησε εκεί το κακό προς το παρόν. Το λέμε αυτό γιατί την επομένη γίνανε τουλάχιστον 10 διπλοβάρδιες στις 5/7/2025, ημέρα ρεπό, καθώς και την Κυριακή 6/7/2025, 10ωρα ως 13ωρα, πάλι ημέρα ρεπό».

Οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι έχουν καταγγείλει επανειλημμένα τα εργασιακά προβλήματα, και το μόνο σίγουρο είναι ότι όλοι οι αρμόδιοι φορείς τα γνωρίζουν.

Σε αυτό το πλαίσιο ζητούν «την άμεση παρέμβαση του ΟΑΣΑ, της ΓΣΕΕ και της ΟΣΜΕ για τις άθλιες συνθήκες στα αμαξοστάσια της Κοινοπραξίας. Για τις ώρες εργασίας των εργαζομένων, που καθημερινά ξεπερνούν (ειδικά στα χειμερινά δρομολόγια που είναι 10 μήνες το χρόνο) κατά πολύ το 8ωρο. Δουλεύουμε 9 έως 16 ώρες ημερησίως, με ένα ή κανένα ρεπό μέσα στη βδομάδα».

Ζητούν επίσης: «Να εργαζόμαστε σύμφωνα με τις βάρδιες όπως τις στέλνει ο ΟΑΣΑ. Να έχουμε σε κάθε βάρδια κανονικά το διάλειμμά μας, το οποίο είναι σωτήριο για τη σωστή οδήγηση και την υγεία μιας. Ο ΟΑΣΑ να κάνει νέα μελέτη στους χρόνους των δρομολογίων, για να μην πιέζονται οι οδηγοί να τρέχουν. Οι αρμόδιοι να κάνουν επιτόπιο έλεγχο για τις σωστές αλλαγές στις βάρδιες, σύμφωνα με τα ωράρια. Παρέμβαση από τον ΟΑΣΑ για την πλήρη στελέχωση του γραφείου κίνησης και κυρίως του σταθμαρχείου, και όχι έναν σταθμάρχη ανά 100 λεωφορεία περίπου, καθώς και τη σωστή εκμάθηση αυτών. Ο ΟΑΣΑ να μας μάθει πώς γίνεται η συγκοινωνία».

Οι εργαζόμενοι κάνουν ακόμα πιο σοβαρές καταγγελίες για το πώς παίζεται «στα ζάρια» η ασφάλεια στα λεωφορεία. Συγκεκριμένα, αναφέρουν:

«Ο ΟΣΥ δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό ταχογράφο, γιατί οι βάρδιες των οδηγών δεν ξεπερνούν τις 8 ώρες.

Αναρωτιόμαστε, εμείς στην Κοινοπραξία που δεν έχουμε ούτε κάρτα εργασίας γιατί δεν μας επιτρέπεται να χρησιμοποιούμε τον ηλεκτρονικό ταχογράφο, που αναδεικνύει και καταγράφει ανά οδηγό το πόσες ώρες οδήγησε και πόσες μέρες, ενώ για όλες τις ιδιωτικές εταιρείες είναι υποχρέωση;».


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ