Γι' αυτό, στην ανταγωνιστική αρένα που έχουν φτιάξει μεταξύ πανεπιστημίων, συνδέοντας τη χρηματοδότηση με την αξιολόγηση, μεταξύ των κριτηρίων που έχουν θεσπίσει είναι και ο ρυθμός αποφοίτησης. Με τον ίδιο στόχο ψήφισαν το απαράδεκτο ν+2, που διαγράφει τις προσπάθειες χιλιάδων φοιτητριών και φοιτητών που παλεύουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους και να υπερνικήσουν τα εμπόδια που η κυβέρνηση της ΝΔ και η διαχρονική πολιτική της ΕΕ τους υψώνουν.
Ενας άλλος τρόπος να υπηρετηθεί αυτός ο στόχος είναι αυτό που τις τελευταίες μέρες διάφοροι κυβερνητικοί λαγοί αναπαράγουν, δηλαδή πληροφορίες ότι το ΥΠΑΙΘ επαναφέρει προς τους πρυτάνεις «πρόταση» για συγκρότηση προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών 3ετούς αντί 4ετούς διάρκειας στα δημόσια πανεπιστήμια, το οποίο πρακτικά θα σημαίνει περαιτέρω υποβάθμιση σπουδών και πτυχίων. Οταν ακόμα και στα σημερινά 4ετή προγράμματα σπουδών διαρκώς αφαιρείται πολύτιμη γνώση, βασικά μαθήματα υποδομής, γίνεται εύκολα αντιληπτό τι μέλλει γενέσθαι σε 3ετή προγράμματα.
Η επιλογή που δήθεν θα δίνεται στα πανεπιστήμια είναι κούφια, γιατί αυτή θα καθορίζεται από τις πολιτικές προτεραιότητες και επιλογές οι οποίες έχουν διαμορφώσει συγκεκριμένα πράγματα στα πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, όταν υπάρχουν πανεπιστημιακά Τμήματα με μονοψήφιο αριθμό ΔΕΠ ή ανεπαρκείς υποδομές, ακόμα και υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας, για να στηριχτούν τα 4ετή προγράμματα σπουδών, πόσο ελεύθερη θα είναι η επιλογή;
Ενώ με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια να μπαίνουν προσεχώς στο «παιχνίδι», τα οποία θα έχουν 3ετή προγράμματα σπουδών με ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση πανεπιστημιακού επιπέδου, θα μοιάζει λύση «βιωσιμότητας» για πολλά περιφερειακά Τμήματα των δημόσιων για να ανταγωνιστούν τα ιδιωτικά, λόγω του τεράστιου κόστους που συνεπάγεται η φοίτηση σε αυτά, ελέω υποχρηματοδότησης και ανύπαρκτης ουσιαστικά φοιτητικής μέριμνας.
Αυτό μάλλον εννοούσε η κυβέρνηση όταν υπερθεμάτιζε για το πόσο θα «βοηθήσει» τα δημόσια ο ανταγωνισμός τους με τα ιδιωτικά...
Καλά θα κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ να κρατήσει στα συρτάρια της αυτά τα σχέδια υποβάθμισης των σπουδών και των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων. Οτιδήποτε άλλο είναι αιτία πολέμου για τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, οι οποίοι με τους αγώνες τους έχουν βάλει εμπόδια σε αντιδραστικούς νόμους για τα πανεπιστήμια και θα το ξανακάνουν!