Πέμπτη 13 Φλεβάρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
ΚΙΛΚΙΣ
Περιστατικό με εκτροχιασμό εμπορικού τρένου

Ακόμα ένα περιστατικό, που επιβεβαιώνει ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές συνεχίζουν να λειτουργούν με τη λογική τού «πάμε κι όπου βγει», προστέθηκε στη λίστα των σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Αυτήν τη φορά ευτυχώς χωρίς θύματα.

Το βράδυ της Τρίτης 11/2, εκτροχιάστηκε ο πίσω άξονας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45201, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Γευγελή - Θεσσαλονίκη. Το περιστατικό σημειώθηκε στις 9.30 το βράδυ, στο ύψος του Πολύκαστρου, στο Κιλκίς, ξηλώνοντας μάλιστα και ένα κομμάτι της σιδηροδρομικής γραμμής. Ζημιές στη σιδηροδρομική γραμμή, που εξυπηρετεί εμπορευματικούς συρμούς, προκλήθηκαν σε μήκος περίπου 3 χλμ., με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας.

Στο σημείο έσπευσαν συνεργεία του ΟΣΕ και της «Hellenic Train». Αργά το απόγευμα της Τετάρτης, αποκαταστάθηκε η μονή γραμμή και εντροχιάστηκε το τρένο προκειμένου να επιστρέψει στο μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης για επισκευή.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες εργαζομένων, η γραμμή είναι «ευαίσθητη γιατί είναι παλιά. Χρόνια έχουν να γίνουν έργα συντήρησης και εκσυγχρονισμού, εξαιτίας της υποστελέχωσης και της λογικής που θυσιάζει την ασφάλεια στο όνομα του κόστους. Ακόμα και η αποκατάσταση της βλάβης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα μπορούσε να γίνει σε μία βδομάδα, θεωρείται ότι θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο μήνες, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού στον ΟΣΕ, που έχει την ευθύνη συντήρησης και αποκατάστασης της γραμμής».

Είναι και αυτό αποτέλεσμα του τεμαχισμού του σιδηρόδρομου (άλλος να έχει την υποδομή - ΟΣΕ, και άλλος τα τρένα - «Ηellenic Train»), της ιδιωτικοποίησης, της σύγκρουσης συμφερόντων και της ασυνεννοησίας ανάμεσα στις εταιρείες.

Στο παρά πέντε αποφεύχθηκε τραγωδία στην Αθήνα

Παρά λίγο να σημειωθεί τραγωδία χτες τα ξημερώματα στις γραμμές του τρένου στην οδό Κωνσταντινουπόλεως στα Σεπόλια, όταν ένας οδηγός μηχανής θέλησε να περάσει από τη φυλασσόμενη αφού οι μπάρες ήταν ανεβασμένες. Ευτυχώς τον είδε ο μηχανοδηγός του διερχόμενου τρένου και έκοψε ταχύτητα.

Ο οδηγός της μηχανής πήγε στην Τροχαία και προχώρησε σε καταγγελία. Οι αρχές συνέλαβαν τον φύλακα της διάβασης που ήταν από ιδιωτική εταιρεία, ο οποίος δεν ήταν στο πόστο του. Ωστόσο είναι τουλάχιστον απαράδεκτο τον 21ο αιώνα οι διαβάσεις των τρένων να μην έχουν αυτοματοποιημένα συστήματα ή να μην υπάρχει υπογειοποίηση σε κατοικημένες περιοχές, όπως ζητάνε οι φορείς του λαϊκού κινήματος και στη συγκεκριμένη περιοχή.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ