Ο Ελληνας διοικητής της ευρωενωσιακής ναυτικής επιχείρησης «Aspides» (έχει τη διοίκησή της στο στρατηγείο της ΕΕ στη Λάρισα, δείγμα της πρεμούρας της εγχώριας πλουτοκρατίας να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά μέσα από την ανάληψη ρόλων και αποστολών εμπλοκής κυριολεκτικά όπου Γης), υποναύαρχος Β. Γρυπάρης, μιλώντας στα «ΝΕΑ», ρωτήθηκε για την απουσία αρκετών ευρωπαϊκών χωρών από την επιχείρηση, ενώ ο ίδιος έχει ζητήσει επιπλέον μέσα. Απάντησε: «Μπορεί να μην τους συμφέρει και αυτό είναι συνήθως το ζήτημα. Νομίζω ότι η παλιά κλασική ρήση "follow the money" ("ακολούθησε το χρήμα") ισχύει και εδώ. Με την αλλαγή δρομολογίων των πλοίων (σ.σ. γύρω από την Αφρική προς τη Δυτική Ευρώπη αντί μέσω Σουέζ) έχουν ωφεληθεί κάποιοι άλλοι λιμένες στην Ευρώπη, οπότε αυτό θα πρέπει να το λάβετε υπόψη σας για να απαντήσετε ίσως και μόνος σας στο γιατί μερικές χώρες δεν συμμετέχουν στον βαθμό που θα μπορούσαν».
Οι ενδοαστικές αντιθέσεις στο εσωτερικό της Ευρωένωσης και τα αντικρουόμενα συμφέροντα αναδεικνύονται με κάθε αιτία και αφορμή, φανερώνοντας και τη σαπίλα της, ενώ οι λαοί καλούνται σε κάθε περίπτωση να πληρώσουν τα σπασμένα: Κι αυτά - «φόρα παρτίδα» - η κυβέρνησή του λέει ότι τα πληρώνει για τα κέρδη του κεφαλαίου. Πάει κι η «ειρήνη», πάνε και η «ασφάλεια» και η «σταθερότητα», για την οποία πήγαιναν 3.000 χιλιόμετρα μακριά απ' τα σύνορα...
Θυμίζουμε και την τοποθέτηση του Ι. Κούστα, προέδρου της «Danaos Corporation», μίας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές με πλοία μεταφοράς κοντέινερ, ο οποίος είπε πρόσφατα σε συνέδριο ότι οι γεωπολιτικές αναταραχές ευνοούν τη ναυλαγορά. «Το πιο σημαντικό τρίπτυχο για τη ναυτιλία που οδηγεί στα κέρδη:Αναταραχή - αναταραχή - αναταραχή», τόνισε, προσθέτοντας: «Από την εποχή της πανδημίας έως τώρα βιώνουμε αναταραχές που ωφελούν ειδικά τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το 2024 θα είναι ένα ακόμη εξαιρετικό έτος. H κατάσταση θα συνεχιστεί και το 2025».
Στο ενδιάμεσο και την ώρα που το κράτος - δολοφόνος Ισραήλ, με τις πλάτες των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - ΕΕ, σπρώχνει όλη την περιοχή σε γενικευμένο πόλεμο, παίρνοντας τη σκυτάλη από τις φρεγάτες «ΥΔΡΑ» και «ΨΑΡΑ», η «ΣΠΕΤΣΑΙ» απέπλευσε την Παρασκευή από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας για το στόμα του λύκου, τον Κόλπο του Αντεν και την Ερυθρά Θάλασσα, εντασσόμενη στην «Aspides».
Για τα κέρδη τους παίζουν στα «ζάρια» τις ζωές πληρωμάτων, όπως και χιλιάδων ναυτεργατών, με το Πολεμικό Ναυτικό σε ρόλο ...εταιρικής ασφάλειας. Διόλου τυχαία, τα πληρώματα των δύο προηγούμενων φρεγατών ενεπλάκησαν σε περιστατικά κατάρριψης «εισερχόμενων» πυραύλων και drones. Οσο για τον λαό; Αυτός πληρώνει τον λογαριασμό της εμπλοκής στον πόλεμο με τεράστιους κινδύνους, αλλά και με 500.000 ευρώ τη μέρα, όπως υπολογίζεται αρμοδίως το ημερήσιο κόστος ανάπτυξης φρεγάτας στην Ερυθρά, για να φυλάνε οι ελληνικές φρεγάτες τα καράβια των εφοπλιστών, όπως φάνηκε και από το πρόσφατο περιστατικό με τη φρεγάτα «Ψαρά» να παράσχει συνοδεία και κάλυψη στο χτυπημένο από τους Χούθι δεξαμενόπλοιο «SOUNION».
Εμμέσως το περιέγραψε και ο διοικητής της «Aspides»: «Το να διαθέσεις ένα πλοίο σε μια απομακρυσμένη περιοχή του κόσμου και μάλιστα με υψηλό δείκτη κινδύνου έχει ένα μεγάλο κόστος και οικονομικό, αλλά ενδεχομένως και πολιτικό». Εστιάζοντας στο οικονομικό, τόνισε ότι «είναι σαφώς ένας ανασταλτικός παράγοντας. Επίσης, επειδή είναι μια κινητική επιχείρηση, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να βάλλονται όπλα. Τα όπλα είναι πανάκριβα και επίσης λείπουν από το απόθεμα των δυνατοτήτων της ΕΕ, αν λάβουμε υπόψη μας και τον άλλο πόλεμο που λαμβάνει χώρα στα ανατολικά σύνορα της ΕΕ. Αρα πρέπει διπλά να το σκεφτεί κάποιος πριν στείλει δυνάμεις εκεί».
Η ελληνική κυβέρνηση βέβαια δεν έχασε καιρό, και το αποφάσισε τάχιστα, έχοντας και την πλάτη καλυμμένη από τα άλλα αστικά κόμματα και μορφώματα, όπως συμπλέουν στρατηγικά για τα συμφέροντα του κεφαλαίου, πληρώνοντας ένα σκασμό λεφτά για τα συμφέροντα των ντόπιων εφοπλιστικών ομίλων και αυτών της διαμετακόμισης, κάνοντας ταυτόχρονα τα πληρώματα και συνολικά τον λαό στόχο αντιποίνων.
Απέναντι σε αυτά τα σχέδια και με την κατάσταση στη Μέση Ανατολή στο «κόκκινο», ο λαός μας, οι εν ενεργεία και οι εν αποστρατεία στρατιωτικοί πρέπει να πάρουν θέση και να δράσουν. Να διεκδικήσουμε την επιστροφή του πλοίου και τη ματαίωση κάθε εμπλοκής σε τέτοιες αποστολές και επιχειρήσεις. Η Ιστορία έχει μια σωστή πλευρά και αυτή είναι με τα συμφέροντα των λαών, όχι της πλουτοκρατίας και των θανατηφόρων ανταγωνισμών της.
Θ.