Πέμπτη 14 Δεκέμβρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Απαραίτητη η συνέχιση των κινητοποιήσεων ενάντια στο φορολογικό νομοσχέδιο

Παρέμβαση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ στην εκπομπή «Ταξινόμοι»

Eurokinissi

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, παρεμβαίνοντας - το βράδυ της Τρίτης - στον διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό «Joy Radio» και στην εκπομπή «Ταξινόμοι», η οποία απευθύνεται στους οδηγούς των ταξί, συνομίλησε με τους Μάνο Γρίζα και Νικολέτα Βίλλιου με αφορμή την ψήφιση του φορολογικού νομοσχεδίου, το οποίο πλήττει τους αυτοκινητιστές των ταξί, συνολικά τους αυτοαπασχολούμενους μικρούς επαγγελματίες και επιστήμονες.

Για το φορολογικό νομοσχέδιο και τις κινητοποιήσεις των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε τα εξής: «Οι κινητοποιήσεις ήταν πολύ μεγάλες και δείχνουν ότι υπάρχει, συγκροτείται πλέον, ένα ρεύμα αμφισβήτησης της κυρίαρχης πολιτικής στην ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα απ' τον κλάδο για τον οποίο ουσιαστικά συζητάμε, τον κλάδο των ταξί, των μεταφορών γενικότερα, αλλά και για όλα τα ελεύθερα επαγγέλματα που πλήττονται. Γιατί, πραγματικά, αυτό το φορολογικό νομοσχέδιο που είχε φέρει η κυβέρνηση και που το ψήφισε η πλειοψηφία που έχει η ΝΔ μέσα στη Βουλή, ήταν πραγματικό έκτρωμα. Επιδεινώνει μια ήδη άσχημη κατάσταση που υπάρχει στις μικρές επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στον κλάδο των ταξί, στους ταξιτζήδες που δουλεύουν είτε έχουν δικό τους ταξί, είτε συμμετέχουν με ποσοστά.

Εμείς λέμε ότι αυτός ο νόμος πρέπει να καταργηθεί, το λέω εξαρχής, δεν πρέπει να ισχύσει, γιατί συνολικά οδηγεί σε μια απαράδεκτη αύξηση φορολογίας στον κλάδο των ταξί. Η επιβολή τεκμαρτού και κυρίως η ψηφιοποίηση των ελέγχων και η υποχρεωτική επιβολή σύγχρονων POS μηχανημάτων σε απευθείας σύνδεση με την εφορία, θα επιδεινώσει μια άσχημη κατάσταση, που είχε ξεκινήσει κι από πιο πριν. Γιατί τα τελευταία χρόνια, εδώ που τα λέμε, ήταν μεγάλη η αστάθεια στο εισόδημα στον κλάδο των ταξί. Εχει μεγαλώσει πάρα πολύ η εξάρτηση από την επέκταση των ψηφιακών πλατφορμών - ο ίδιος ο ΣΑΤΑ το έχει καταγγείλει - που παίρνουν προμήθεια σε κάθε κούρσα. Το κόστος της συντήρησης, επίσης, του κάθε οχήματος και γενικά τα έξοδα, πραγματικά έχουν εκτοξευθεί, όπως για την ασφάλεια των ταξί, τα ανταλλακτικά, τα πετρέλαια κ.λπ. Ο περιβόητος δήθεν εκσυγχρονισμός που επιβάλλει η ΕΕ και αποδέχεται και το ελληνικό κράτος, η ελληνική κυβέρνηση, για αντικατάσταση των οχημάτων με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε λίγα χρόνια, θα έχει τεράστιο κόστος, γιατί είναι μεγάλη η ακρίβεια στα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα».

Για την πρόταση νόμου που κατέθεσε το ΚΚΕ ο ΓΓ της ΚΕ επισήμανε: «Καταθέσαμε πρόταση νόμου, η οποία πιστεύουμε ότι είναι η μόνη λύση αυτή τη στιγμή, η μόνη διέξοδος και για τον κλάδο των ταξί, αλλά και ευρύτερα γι' αυτούς που λέμε επαγγελματίες, που είναι άνθρωποι του μόχθου, δουλεύουν οι ίδιοι, είναι αυτοαπασχολούμενοι, βοηθούν ενδεχομένως και οι οικογένειές τους κ.λπ. Για αφορολόγητο όριο 12.000 ευρώ, που είναι απαραίτητο - έπρεπε να έχει γίνει χτες αυτό και όχι να το συζητάμε σήμερα - προσαυξημένο βέβαια για κάθε παιδί ανά 3.000. Για κατάργηση του ενιαίου φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, για μείωση του ΦΠΑ. Ηταν, δηλαδή, ένας ολοκληρωμένος νόμος, που περιείχε και την αιτιολογία και συγκεκριμένες προτάσεις. Αφορούσε επίσης και τους πλειστηριασμούς κατοικιών για χρέη που μπορεί να έχει ένας επαγγελματίας κ.λπ.

Η κυβέρνηση, μετά από αυτές τις κινητοποιήσεις, επειδή θορυβήθηκε, έκανε έναν ελιγμό. Φυσικά, ήταν πυροτέχνημα - εμείς έτσι το ονομάσαμε - γιατί απευθυνόταν σ' αυτούς που δεν ξέρουν τι συμβαίνει στον κλάδο των ταξί και δεν αφορούσε τους ίδιους τους ταξιτζήδες, τους ανθρώπους που δουλεύουν νύχτα - μέρα για να βγάλουν το μεροκάματο, για να ζήσουν τις οικογένειές τους αξιοπρεπώς. Και βέβαια ήταν μεγάλη κοροϊδία - εννοώ η διόρθωση που δήθεν έκανε η ΝΔ για το τεκμαρτό - για τους κατόχους έως του 25% της αδείας, οι οποίοι είναι πάρα πολύ λίγοι σε σχέση με το σύνολο αυτών που είτε έχουν ολόκληρη την άδεια ή έχουν έστω το 50%. Παραδείγματος χάριν, εμείς είχαμε δει τις ανακοινώσεις του ΣΑΤΑ και τα στοιχεία που έδωσε και δεν τα αμφισβητούμε, ισχύουν απόλυτα. Στην Αττική, για παράδειγμα, υπάρχουν 14.000 άδειες, αν θυμάμαι καλά, που είναι 20.000 οι ιδιοκτήτες. Αυτοί που κατέχουν από όλους αυτούς έως το 25% είναι κάτω από 200 άτομα, μόνο τόσοι. Αντε να είναι και 300, εγώ σας λέω, για τους υπόλοιπους δεν προβλέπεται καμία διευκόλυνση, ακόμα και γι' αυτούς που έχουν μισή άδεια, το 50%, δεν προβλέπεται καμία διευκόλυνση. Είναι τώρα κοροϊδία ή δεν είναι; Είναι κοροϊδία, εμείς αυτό λέμε, και το καταγγέλλουμε».

Κομισιόν, κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα αντιμετωπίζουν τους επαγγελματίες ως «διαρθρωτικό πρόβλημα»

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, απαντώντας στην ερώτηση «τι μπορεί να γίνει τώρα, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, πώς μπορεί να ανατραπεί αυτό;», τόνισε: «Χρειάζεται, οπωσδήποτε, συνέχιση των κινητοποιήσεων. Φυσικά αυτό θα το αποφασίσει το ίδιο το συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων στον κλάδο. Χρειάζεται ενημέρωση της κοινής γνώμης, χρειάζεται συμμαχία, χρειάζεται να έχετε τη μεγαλύτερη στήριξη και από τους εργαζόμενους του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και από άλλους επαγγελματίες που είναι σε άλλους κλάδους, που και αυτοί πλήττονται από αυτό το απαράδεκτο φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο πλέον γίνεται νόμος του κράτους. Χρειάζεται ένα τέτοιο μεγάλο μέτωπο, μες στην κοινωνία πρώτα απ' όλα, για να μπορέσει να πιέσει και να επιδράσει και στη Βουλή. Αλλά ξέρετε ότι στη Βουλή ο συσχετισμός που υπάρχει στις κοινοβουλευτικές ομάδες - αυτός που ανέδειξε ο λαός στις τελευταίες εκλογές, και εδώ πρέπει ο καθένας να βγάλει ορισμένα συμπεράσματα για το τι κάνει όταν πηγαίνει στην κάλπη και ψηφίζει - είναι αρνητικός για τον κλάδο. Δηλαδή, υπάρχει μια τσιμενταρισμένη πλειοψηφία αυτήν τη στιγμή σ' αυτά τα ζητήματα. Ο,τι πουν τα υπουργεία, ό,τι πει ο πρωθυπουργός σηκώνουν το "ξερό" τους και το ψηφίζουν, και δεν υπολογίζουν ότι ο άλλος έχει να ζήσει οικογένεια, έχει προβλήματα, έχει χρέη που τρέχουν, το ρεύμα να πληρώσει, τα παιδιά που θέλει να σπουδάσει, τα ζητήματα της υγείας και της περίθαλψης. Αυτοί ζουν πλουσιοπάροχα, οι περισσότεροι, που ανήκουν σε τέτοια κόμματα αστικά. Και βεβαίως, από κει και πέρα, έχουμε μια αντιπολίτευση που, επιτρέψτε μου να το πω, καμία σχέση δεν έχει με την αντιπολίτευση, τη γνήσια, λαϊκή, πραγματική αντιπολίτευση για τα συμφέροντα των πολλών που κάνει το ΚΚΕ. Τα άλλα κόμματα στην ουσία καταψηφίζουν με "γιαλαντζί" προτάσεις - να τις πω έτσι - απλώς για να δείξουν ότι είναι αντιπολίτευση κι όταν πάνε στην κυβέρνηση κρατάνε σε ισχύ αυτούς τους νόμους. Αλλά, κι αυτοί που δεσμεύονταν, ξέρουμε τι κάνουν, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, όταν έγιναν κυβέρνηση ξέχασαν τι είχαν υποσχεθεί στους ψηφοφόρους. Αντί να καταργήσουν τους νόμους με μια απόφαση και μια συνεδρίαση, όχι μόνο δεν τους καταργούν, τους διατηρούν και τους επεκτείνουν, τους κάνουν πιο αντιδραστικούς, ακόμα πιο αντιλαϊκούς».

Για τη μεγάλη φορολογία που πλήττει τα λαϊκά στρώματα ο Δημήτρης Κουτσούμπας τόνισε: «Οι μόνοι που τελικά φοροαπαλλάσσονται και δεν πληρώνουν στην ουσία τίποτα είναι οι πολύ μεγάλοι όμιλοι, επιχειρηματικοί όμιλοι εννοώ, βιομηχανίες, εφοπλιστές κ.λπ. Εχουν δεκάδες φοροαπαλλαγές γι' αυτούς. Δείτε τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού, από πού έχει το ελληνικό κράτος έσοδα κάθε χρόνο. Και ο νέος προϋπολογισμός τέτοιος είναι και χειρότερος, ο οποίος συζητιέται στη Βουλή και θα ψηφιστεί την Κυριακή. Το 95% είναι έσοδα που προέρχονται από εργαζόμενους, από βιοπαλαιστές, από τον κλάδο των ταξί, από εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, στον δημόσιο τομέα και σε άλλους τομείς, για να καταλάβετε το πρόβλημα. Και το 5% προέρχεται από μεγάλα μονοπώλια, μεγάλες πολυεθνικές, ομίλους, εφοπλιστές, βιομηχανίες, μεγαλεμπόρους κ.λπ. Μιλάμε για μια απαράδεκτη κατάσταση, γιατί αυτοί πρέπει να φορολογηθούν».

Σχετικά με το «σχέδιο Πισσαρίδη», το οποίο θέλει μείωση των ελεύθερων επαγγελματιών στο 50%, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΕ σχολίασε: «Η ίδια η Κομισιόν σε έκθεσή της λέει ότι, ιδιαίτερα από τα κράτη - μέλη της ΕΕ, η Ελλάδα έχει διαρθρωτικό πρόβλημα. Ο κ. Μητσοτάκης, και δυστυχώς και κάποιοι αρχηγοί από τα άλλα κόμματα, της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ.λπ., λένε επίσης ότι "η Ελλάδα έχει διαρθρωτικό πρόβλημα". Οταν το λένε αυτό, εννοούν ότι υπάρχουν πολλές μικρές επιχειρήσεις, πολλοί αυτοαπασχολούμενοι, όπως είναι οι ταξιτζήδες, όπως είναι άλλοι επαγγελματίες, άλλες μικρές επιχειρήσεις και θέλουν όλες αυτές να τις συρρικνώσουν, να τις διαλύσουν βίαια, στην ουσία. Να τους αναγκάσουν, με τη θηλιά στον λαιμό, με τους τεράστιους αυτούς φόρους που επιβάλλουν, να αφήσουν τα ταξί, να κλείσουν τα μαγαζιά τους, να πάνε στον ιδιωτικό τομέα, να πάνε στην ανεργία κ.λπ. Αυτή είναι η γραμμή και πρέπει αυτό να το έχουμε καθαρό. Αυτό είναι το απαράδεκτο και γι' αυτό είναι που πρέπει να ξεσηκωθούμε συνολικά σαν λαός. Αυτό λέει το ΚΚΕ, έχει "μαλλιάσει" η γλώσσα μας. Ξεσηκωμός σημαίνει ότι είμαστε και στους δρόμους του αγώνα, κάθε μέρα, κάθε ώρα, με πανελλαδικό συντονισμό όλων των κλάδων μαζί. Και βεβαίως, όταν έχουμε εκλογές στα σωματεία, στα συνδικάτα, στους δήμους, στις Περιφέρειες, στη Βουλή, στην Ευρωβουλή, πάω και ψηφίζω τις δυνάμεις που σταθερά θα σταθούν στο πλευρό μου, που έχουν τέτοιες συγκεκριμένες προτάσεις νόμου. Αυτή η δύναμη είναι το ΚΚΕ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ