Την απρόσκοπτη σύνδεση της Θάσου με την Καβάλα με σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με δρομολόγια που θα κατανέμονται με κριτήριο τις ανάγκες των κατοίκων και όχι την κερδοφορία των πλοιοκτητών απαιτούν σωματεία και φορείς του νησιού και της Καβάλας.
Σε επιστολή τους προς τον λιμενάρχη Καβάλας, το Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και τον δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Θάσου, οι 18 μαζικοί φορείς, σύλλογοι και σωματεία που υπογράφουν, καταγγέλλουν την «απαράδεκτη τακτική των πλοιοκτητών στις πορθμειακές γραμμές Θάσου - Καβάλας να βάζουν τακτικά δρομολόγια σε όλη τη διάρκεια της μέρας μόνο στη γραμμή Θάσου - Κεραμωτής που είναι η χρυσοφόρα γραμμή για τα κέρδη τους, και η γραμμή Πρίνου - Καβάλας να είναι "ο φτωχός συγγενής", με τα ελάχιστα δρομολόγια (3 από Δευτέρα έως Πέμπτη και 2 Παρασκευή - Σάββατο - Κυριακή), που σε καμία περίπτωση δεν καλύπτουν τις ανάγκες των κατοίκων».
Η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της γραμμής Πρίνου - Καβάλας έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των κατοίκων της Καβάλας και της Θάσου. Την ίδια ώρα, οι δημόσιες υπηρεσίες του νησιού είναι θύματα της πολιτικής αναδιάρθρωσης, με συνέπεια οι περισσότερες να έχουν κλείσει και όσες παραμένουν ανοιχτές, να είναι υποβαθμισμένες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Κέντρο Υγείας Πρίνου, με σοβαρές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, όπως και σε υποδομές.
Επιπλέον, χρειάζονται τακτικά και γρήγορα δρομολόγια από Πρίνο προς Καβάλα για τη διακομιδή ασθενών προς το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας. Ασθενείς με βαριές ασθένειες, νεφροπαθείς κ.ά. που χρειάζονται τακτικά να ταξιδεύουν στην Καβάλα, κάνουν ένα ταξίδι «Οδύσσεια», με απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος.
Τα προβλήματα αυτά, σε συνδυασμό με τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας των ναυτεργατών, την υποβάθμιση των μισθών, την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, την εντατικοποίηση της δουλειάς, τις ελλείψεις στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αποτελούν το εκρηκτικό μείγμα της πολιτικής της κυβέρνησης στις θαλάσσιες συγκοινωνίες που φέρει οδυνηρά αποτελέσματα για τους ναυτεργάτες και ολόκληρο τον λαό της Θάσου.
Τα σωματεία και οι φορείς επίσης απαιτούν γενναία μείωση στις τιμές των εισιτηρίων, βάρδια πλοίου επιφυλακής που να εκτελούν όλα τα πλοία κυκλικά.